LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo prepaid pechhulp niet zo goedkoop als het lijkt

Andere onderwerpen over auto en vervoer
henk51

Ditzo prepaid pechhulp niet zo goedkoop als het lijkt

Ongelezen bericht door henk51 »

Wie kent hem niet die drukke man die reclame maakt voor Ditzo.
Nu in de trend van betaal je ook jaar in jaar uit voor pechhulp waarom niet alleen als het nodig is.
Ditzo heeft daar de oplossing voor.
Prepaid pechhulp.

Als ik de voorwaarden eens doorlees kan het een zeer duur produkt worden.

uit hun advertentie:

Goedkoop voor mensen met weinig pech
Waarom zou je jarenlang betalen voor een abonnement of lidmaatschap, terwijl je gemiddeld maar 1 keer in de 7,5 jaar pech hebt?

Niet logisch.

Met Ditzo Prepaid Pechhulp® betaal je alleen voor de pechhulp die je krijgt, want je hebt geen duur abonnement of lidmaatschap. Heb je weinig pech? Dan betaal je ook weinig.

Je koopt dus 1 bon met beperkte houdbaarheid.

2 jaar 69 euro, 3 jaar 99 euro, 4 jaar 119 euro.(europa is nog duurder)

Lijkt voordelig is ook voordelig als je het niet nodig hebt.

Zo werkt het

Is je auto jonger dan 10 jaar?

Kies je geldigheid:
2, 3 of 4 jaar
Kies je dekking:
Nederland + Woonplaats
Nederland + Woonplaats + EU
Je hebt dan recht op 1x pechhulp aan je auto
Als je 1x pechhulp krijgt is je tegoed op, maar kun je direct een nieuwe kopen

Dus als een bon van een geldigheids duur koopt van 4 jaar en je hebt deze winter al hulp nodig kost je hulp 119 euro en moet je weer een nieuwe bon kopen. Wat goedkoop. Bij andere hulpdiensten kan je soms 8 maal voor hetzelfde bedrag gebruik maken. Ook mag de auto niet ouder zijn dan 10 jaar.
Ik heb Radar al gevraagd dit eens te onderzoeken en er eventueel een item over te maken. Is dus alleen voordelig voor mensen die 100% zeker weten geen pech te krijgen maar ja die sluiten ook geen pech hulp af.

gr Henk

crazyme

Re: Ditzo prepaid pechhulp niet zo goedkoop als het lijkt

Ongelezen bericht door crazyme »

henk51 schreef: Dus als een bon van een geldigheids duur koopt van 4 jaar en je hebt deze winter al hulp nodig kost je hulp 119 euro en moet je weer een nieuwe bon kopen.
En wanneer je geen pech krijgt in die 4 jaar ben je toch voor maar 29,75 per jaar verzekerd van pechhulp. En dat is dan weer goedkoop toch ?

henk51

En wanneer je geen pech krijgt in die 4 jaar ben je toch voor maar 29,75 per jaar verzekerd van pechhulp. En dat is dan weer goedkoop toch ?
Als je geen pech krijgt wel ja en ook als je pas in het 4e jaar 1 maal pech hebt.
Ze doen lijken dat het voordelig is door het zo voor te rekenen.

gr Henk

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Dit is een kanscontract. Je overwegingen zijn:
a. Ik denk geen pech te krijgen en dus doe ik niks
b. Ik denk wel pech te krijgen, maar neem voor lief dat ik dan een duur jaarcontract bij de wegenwachter moet nemen
c. Ik denk 1x in de vier jaar pech te hebben en wil dit afkopen voor 119 euro.

Als je van tevoren weet wanneer je pech krijgt ja dan...... Je koopt een kans af, of dat verstandig is weet je van te voren natuurlijk niet. Om dit nu bij Radar te melden snap ik echt niet. Wat doet ditzo hier fout :?:

Trouwens bij nieuwe auto's heb je altijd tot een aantal jaren of x kilometers een mobiliteitsgarantie. Bij opel bijvoorbeeld heb je mobilteitsgarantie na een beurt tot aan de kilometerage voor de volgende beurt

henk51

. Ik denk 1x in de vier jaar pech te hebben en wil dit afkopen voor 119 euro.
Kijk daar zit hem nou de denkfout die mensen maken .Je koopt het niet af voor 4 jaar .

Krijg je pech in het 1e jaar kost dit 119 euro je wordt maar 1 maal geholpen
in tegenstelling andere pech hulpen die komen je meerdere malen helpen voor hetzelfde geld. In het 1e jaar betaal je 119 ,99 of 69 euro voor dezelfde hulpverlening. Als je je bon al het 1e jaar verbruikt moet je weer een nieuwe bon kopen voor eventuele volgende pech.

gr Henk

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

henk51 schreef:
. Ik denk 1x in de vier jaar pech te hebben en wil dit afkopen voor 119 euro.
Kijk daar zit hem nou de denkfout die mensen maken .Je koopt het niet af voor 4 jaar .

Krijg je pech in het 1e jaar kost dit 119 euro je wordt maar 1 maal geholpen
in tegenstelling andere pech hulpen die komen je meerdere malen helpen voor hetzelfde geld. In het 1e jaar betaal je 119 ,99 of 69 euro voor dezelfde hulpverlening. Als je je bon al het 1e jaar verbruikt moet je weer een nieuwe bon kopen voor eventuele volgende pech.

gr Henk
Het is een KANScontract. Met een voordelige kans, pas in jaar 3 of vier pech of een nadelige kans 1e of 2e jaar pech.

Wat is dan nu je punt?
Dat het 1 jaar 1 duurder is om pech te hebben dan als je bij de wegenwacht of route mobiel zit? Ja dat klopt, maar daar WEET je zeker dat je per jaar betaalt. Bij Ditzo heb je KANS ieder jaar te moeten betalen, das de afweging

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: laat mij maar de gewone pechhulp houden ken er altijd zonodig een beroep opdoen al dat nieuwe vertrouw ik voor geen meter en heb geen nieuwe auto dus hou het wel bij route mobiel :mrgreen:

Gesloten