LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Euro95 in Duitsland beter ?
-
Euro95 in Duitsland beter ?
Al aardig wat jaren gaan we op vakantie in Duitsland, en elke keer valt het mij weer op : ik rij aanmerkelijk zuiniger als ik Duitse Euro95 gebruik.
Vooral de Euro95 van ARAL springt eruit, is gewoon de standaard Euro95, maar met een volle tank rij ik met deze Euro95 rond de 80km verder dan met de Nederlandse.
Vreemde is ook dat de rij omstandigheden slechter zijn, ik rij redelijk door op de autobahn, veel schakelen in de bergen, en in de zomervakantie redelijk vaak de airco aan. Maar toch rij ik zuiniger.....
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben ?
Vooral de Euro95 van ARAL springt eruit, is gewoon de standaard Euro95, maar met een volle tank rij ik met deze Euro95 rond de 80km verder dan met de Nederlandse.
Vreemde is ook dat de rij omstandigheden slechter zijn, ik rij redelijk door op de autobahn, veel schakelen in de bergen, en in de zomervakantie redelijk vaak de airco aan. Maar toch rij ik zuiniger.....
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben ?
Re: Euro95 in Duitsland beter ?
Volgens mij zijn hier al diverse onderzoeken naar gedaan en wat denk je:
De peut is daar echt hetzelfde, zit tussen je oren.
Google maar eens.....
Google maar eens.....
Zuiniger rijden zit niet tussen de oren dhc.dhc schreef:Volgens mij zijn hier al diverse onderzoeken naar gedaan en wat denk je:
Google maar eens.....
-
Dit zit niet tussen mijn oren
Ik woon aan de Duitse grens, en ik merk elke keer weer, welke euro95 er in mijn tank zit.
En nee, mijn rijstijl is in mijn vakantie niet anders dan anders. Integendeel, zoals gezegd, veel schakelen, weinig gebruik van de cruisecontrol, en doorrijden op de autobahn.
Maar in Nederland krijg ik een bijna-leeg indicatie rond de 480 Km, in Duitsland rond de 560 / 570 Km. Elke keer weer ...
Ik woon aan de Duitse grens, en ik merk elke keer weer, welke euro95 er in mijn tank zit.
En nee, mijn rijstijl is in mijn vakantie niet anders dan anders. Integendeel, zoals gezegd, veel schakelen, weinig gebruik van de cruisecontrol, en doorrijden op de autobahn.
Maar in Nederland krijg ik een bijna-leeg indicatie rond de 480 Km, in Duitsland rond de 560 / 570 Km. Elke keer weer ...
The Sentinel schreef:Dit zit niet tussen mijn oren
Denk je nu echt, dat de oliemaatschappijen voor Duitsland andere benzine maken?
Ik denk dat zoiets heel moeilijk zelf te constateren is. Je zou dan ook eens moeten kijken hoe de ritten "verdeeld" zijn van 1 tank brandstof. De meeste mensen hebben in de thuissituatie een totaal ander brandstofverbruiksgedrag dan onderweg van en naar een vakantiebestemming.
Om het even in extremen te verwoorden, als ik bijvoorbeeld alleen maar kleine stukjes binnendoor rij kan ik veel minder ver met een tank rijden qua kilometers dan dat ik uitsluitend snelweg rij. Als is met een volle tank wegrij en ik rij non-stop tot de tank leeg is, kom ik veel verder dan dat ik iedere keer weer de motor moet starten en opwarmen voor een kort stukkie. Een van de typische kenmerken van autovakanties is dat er van en naar de vakantiebestemming vaak een heel lang stuk gereden wordt.
Om het even in extremen te verwoorden, als ik bijvoorbeeld alleen maar kleine stukjes binnendoor rij kan ik veel minder ver met een tank rijden qua kilometers dan dat ik uitsluitend snelweg rij. Als is met een volle tank wegrij en ik rij non-stop tot de tank leeg is, kom ik veel verder dan dat ik iedere keer weer de motor moet starten en opwarmen voor een kort stukkie. Een van de typische kenmerken van autovakanties is dat er van en naar de vakantiebestemming vaak een heel lang stuk gereden wordt.
Nogmaals, onzinverhaal, broodje aap en gebakken lucht....
Kom mar met de bewijzen. Ik heb je al verwezen naar Google, daar kun je genoeg verhalen vinden dat je bewering niet correct is.
Kom mar met de bewijzen. Ik heb je al verwezen naar Google, daar kun je genoeg verhalen vinden dat je bewering niet correct is.
Dit wordt waarschijnlijk weer gevoed door het idee dat in het buitenland alles beter is en wij in Nederland continu worden opgelicht. Het gekke is dat mensen in andere landen ook vinden dat in hun buitenland alles beter is.
Duitser komen naar Nederland om boodschappen te doen en op vakantie te gaan, want dat is hier goedkoper en leuker dan thuis, en wij doen het precies andersom. Iets zegt me dat dit geen rationele keuzes zijn.
Duitser komen naar Nederland om boodschappen te doen en op vakantie te gaan, want dat is hier goedkoper en leuker dan thuis, en wij doen het precies andersom. Iets zegt me dat dit geen rationele keuzes zijn.
Nee de Duitser komen hier voor bepaalde dingen om boodschappen te doen oa koffie, kaas, medicijnen, zachte broodjes omdat het hier goedkoper is.GJvdZ schreef:Dit wordt waarschijnlijk weer gevoed door het idee dat in het buitenland alles beter is en wij in Nederland continu worden opgelicht. Het gekke is dat mensen in andere landen ook vinden dat in hun buitenland alles beter is.
Vlees is oa in Duitsland een stuk goedkoper dan hier.
Chocomelk schreef:Nee de Duitser komen hier voor bepaalde dingen om boodschappen te doen oa koffie, kaas, medicijnen, zachte broodjes omdat het hier goedkoper is.GJvdZ schreef:Dit wordt waarschijnlijk weer gevoed door het idee dat in het buitenland alles beter is en wij in Nederland continu worden opgelicht. Het gekke is dat mensen in andere landen ook vinden dat in hun buitenland alles beter is.
Vlees is oa in Duitsland een stuk goedkoper dan hier.
Het topic gaat over benzine, en niet over inkoopgedrag van mensen.
@Chocomelk
Er zijn weinig Duitsers, welke hier koffie, medicijnen en zachte broodjes kopen.
Met de kaas geef ik jou gelijk.