LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extreme verhoging autoverzekering.
-
Extreme verhoging autoverzekering.
Mijn toch al dure autoverzekering ( kan niet overstappen omdat ik negatieve schadejaren heb) is onlangs met ingang van het nieuwe polisjaar met bijna 30% duurder geworden en dat terwijl ik nog 5% meer bonuskorting krijg tov van vorig jaar.
Ik kan vanwege die negatieve schadejaren niet overstappen maar nu blijkt dat ik vogelvrij ben geworden.
Zo'n extreme verhoging, mag dat zomaar?
Ik kan vanwege die negatieve schadejaren niet overstappen maar nu blijkt dat ik vogelvrij ben geworden.
Zo'n extreme verhoging, mag dat zomaar?
- Arizonakid
Beste antwoord
Gekozen door Lillybilly
Re: Extreme verhoging autoverzekering.
Ja, dat mag. Het is gewoon een commerciële aanbieder, geen liefdadigheid.
Dat je niet kan overstappen is balen, want daar zit juist vaak de winst.
-
Ja, dat mag. Het is gewoon een commerciële aanbieder, geen liefdadigheid.
U krijgt een bonuskorting met negatieve schadejaren?
-
Ja, destijds kon ik met behoud van de noclaim korting elk jaar een kleine schade declareren. Heb toen een paar keer iets geclaimed maar er geen rekening mee gehouden (of dat stond in de kleine lettertjes) dat er wel schadejaren gerekend zouden worden. De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
Ja, die no-claimbeschermer is een valkuil. Maar koop een bril of een loep, zo klein zijn die letters niet van de polisvoorwaarden.
Justmeagain
vindt dit leuk
Promovendum soms? Ik zou nog maar even controleren.
Over Allianz werd volgens mij juist in het programma gezegd dat die bij voorbaat de premie gingen verhogen.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw. Jij had eerst auto A, en betaalde daar een bepaalde premie voor. Auto A de deur uit, auto B gekocht en nu wordt de premie aangepast aan auto B. Zo vreemd is dat niet.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
NeoDutchio
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Ik heb mijn Trabant ingeruild voor een Ferrari. Nu moet ik ineens veel meer premie betalen. De ene auto is de andere niet. Kosten tussen auto’s kunnen dus verschillen.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
kuklos
vindt dit leuk
-
Sorry maar ik heb deze auto al 2,5 jaar!! En dat het elk jaar een beetje duurder wordt vind ik normaal maar geen 30%. Wie weet verdubbelen ze volgend jaar de premie wel.kuklos schreef: ↑15 apr 2020 17:59Kijk, hier komt de aap uit de mouw. Jij had eerst auto A, en betaalde daar een bepaalde premie voor. Auto A de deur uit, auto B gekocht en nu wordt de premie aangepast aan auto B. Zo vreemd is dat niet.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
Dan moet je je berichten eens wat duidelijker gaan schrijven. Want de conclusie dat de prijzen stegen vanwege de nieuwe auto is wat je zelf zo ongeveer letterlijk schrijft.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 19:45Sorry maar ik heb deze auto al 2,5 jaar!! En dat het elk jaar een beetje duurder wordt vind ik normaal maar geen 30%. Wie weet verdubbelen ze volgend jaar de premie wel.kuklos schreef: ↑15 apr 2020 17:59Kijk, hier komt de aap uit de mouw. Jij had eerst auto A, en betaalde daar een bepaalde premie voor. Auto A de deur uit, auto B gekocht en nu wordt de premie aangepast aan auto B. Zo vreemd is dat niet.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
-
In mijn eerste bericht heb ik niet over een nieuwe auto gerept. Wel over een nieuw polisjaar!kuklos schreef: ↑15 apr 2020 19:54Dan moet je je berichten eens wat duidelijker gaan schrijven. Want de conclusie dat de prijzen stegen vanwege de nieuwe auto is wat je zelf zo ongeveer letterlijk schrijft.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 19:45Sorry maar ik heb deze auto al 2,5 jaar!! En dat het elk jaar een beetje duurder wordt vind ik normaal maar geen 30%. Wie weet verdubbelen ze volgend jaar de premie wel.
Ja, destijds kon ik met behoud van de noclaim korting elk jaar een kleine schade declareren. Heb toen een paar keer iets geclaimed maar er geen rekening mee gehouden (of dat stond in de kleine lettertjes) dat er wel schadejaren gerekend zouden worden.
Hoeveel schade heeft u inmiddels al wel niet geclaimd? U bent voor iedere verzekeraar een risico-geval. U mag blij zijn dat u sowieso nog een verzekering hebt. Een andere verzekeraar zal ook niet blij zijn met u en zal i.p.v. korting een opslag berekenen.
Hoeveel schade heeft u inmiddels al wel niet geclaimd? U bent voor iedere verzekeraar een risico-geval. U mag blij zijn dat u sowieso nog een verzekering hebt. Een andere verzekeraar zal ook niet blij zijn met u en zal i.p.v. korting een opslag berekenen.
kuklos
vindt dit leuk
Het gaat om het latere bericht, daarin zeg je letterlijk:Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 20:12In mijn eerste bericht heb ik niet over een nieuwe auto gerept. Wel over een nieuw polisjaar!
En aldus komt de conclusie dat die extreme verhogingen op basis van de nieuwe auto zijn.
Je quote nu zo (beperkt) dat het precies in je straatje past. Je hebt gewoon verkeerd gelezen. Dat moet je niet TS verwijten...kuklos schreef: ↑15 apr 2020 20:32Het gaat om het latere bericht, daarin zeg je letterlijk:Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 20:12In mijn eerste bericht heb ik niet over een nieuwe auto gerept. Wel over een nieuw polisjaar!En aldus komt de conclusie dat die extreme verhogingen op basis van de nieuwe auto zijn.
Wat TS schreef, was dit:
Daarmee is het meer dan duidelijk dat ze niet NU een nieuwe auto heeft gekocht.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
Lillybilly
vindt dit leuk
Dan nu de mededeling dat de verzekering van haar EQC goedkoper is dan de goedkopere iPace.
In mijn eerste reactie quote ik al het gehele stuk, en daar trek ik al dezelfde conclusie.Moneyman schreef: ↑15 apr 2020 20:46Je quote nu zo (beperkt) dat het precies in je straatje past. Je hebt gewoon verkeerd gelezen. Dat moet je niet TS verwijten...kuklos schreef: ↑15 apr 2020 20:32Het gaat om het latere bericht, daarin zeg je letterlijk:Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 20:12In mijn eerste bericht heb ik niet over een nieuwe auto gerept. Wel over een nieuw polisjaar!En aldus komt de conclusie dat die extreme verhogingen op basis van de nieuwe auto zijn.
Wat TS schreef, was dit:Daarmee is het meer dan duidelijk dat ze niet NU een nieuwe auto heeft gekocht.Lillybilly schreef: ↑15 apr 2020 17:44De extreme verhogingen kwamen toen ik een andere auto kocht. En nu is de premie met een kleine 30% verhoogd.
Duidelijk. Je las dus vanaf het begin niet goed genoeg.
Lillybilly
vindt dit leuk
Dus met dezelfde auto in het nieuwe polisjaar 30% erbij.
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk en wat voor auto?
Verzekeraars kijken gewoon in jou postcode wat daar allemaal gebeurd. Zijn er veel schade / diefstallen geweest bijvoorbeeld met Golfjes. Dan gaan de andere golfjes ook wat meer betalen.
Ik ging van mijn MiTo naar een Guilietta en kreeg 40% verhoging. Maar dat had te maken met de waarde van de auto's.
Vorig jaar is mijn verzekering met het nieuwe polisjaar ook 15% duurder geworden ondank dat ik geen schade had gereden.
Waarschijnlijk is de pot leeg en moet die gevuld worden denk ik. Komt mede door jou eigen kleine gemelde schades. En van alle andere! Zeg ik even als amateur verzekeringsagent :p
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk en wat voor auto?
Verzekeraars kijken gewoon in jou postcode wat daar allemaal gebeurd. Zijn er veel schade / diefstallen geweest bijvoorbeeld met Golfjes. Dan gaan de andere golfjes ook wat meer betalen.
Ik ging van mijn MiTo naar een Guilietta en kreeg 40% verhoging. Maar dat had te maken met de waarde van de auto's.
Vorig jaar is mijn verzekering met het nieuwe polisjaar ook 15% duurder geworden ondank dat ik geen schade had gereden.
Waarschijnlijk is de pot leeg en moet die gevuld worden denk ik. Komt mede door jou eigen kleine gemelde schades. En van alle andere! Zeg ik even als amateur verzekeringsagent :p
Lillybilly
vindt dit leuk