LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
sandervoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2021 13:08

FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel

Ongelezen bericht door sandervoorn »

Goed opletten bij FedEx/TNT op de website. Je kunt daar je pakketgegevens invoeren voor een prijsopgave. Je vult de adressen van de afzender en ontvanger in en de afmetingen van je pakket. Ik kreeg voor het verzenden van een schilderij een prijsopgave van ongeveer 44 Euro.

We hebben het pakket verpakt en verzonden. Helaas kregen we geen updates via de e-mail, ook niet in de spam. Wel kregen we twee weken later een factuur van 146 Euro! Dat was schrikken!

Extra kosten op de factuur zijn o.a. brandstofkosten en het feit dat het pakket 'unconveyable' is. Na onze eerste beklag kregen we zonder begeleidend schrijven opeens een creditfactuur van 10 euro. De extra brandstofkosten waren blijkbaar niet helemaal terecht. Maakt dat nog steeds een factuur van 136 Euro!

Na heel veel bellen en vooral e-mailen in het Engels, en nog meer bellen omdat er niet meer gereageerd wordt, een betaalherinnering en een aanmaning, en nog meer bellen krijgen we na maanden het antwoord dat een pakket met een of meer afmetingen groter dan de maximale afmetingen 120 (l) x 70 (b) x 60 (h) cm niet op de transportband kunnen en er dus extra kosten in rekening gebracht worden. Dit kan dan in de voorwaarden staan, ik heb wel de correcte afmetingen ingevoerd op de website en op basis daarvan een prijsopgave gekregen. Dit is echter tegen dovenmansoren gezegd en FedEx houdt voet bij stuk.

Resume:

+ je geeft 2 adressen op, afzender en ontvanger, waarom rekent men dan extra brandstofkosten achteraf?
+ je geeft de exacte pakketmaten op, waarom rekent men dan extra kosten achteraf voor de de afhandeling van deze afmetingen?
+ de klantenservice is een drama. Alles moet per e-mail, telefonisch is er niets mogelijk.

k2p
Berichten: 1195
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel

Ongelezen bericht door k2p »

Ik zou maar gauw screenshots maken van die prijsopgave. Anders sta je zo zonder bewijs als het voor komt.

Seinhuis
Berichten: 2399
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

FedEx en TNT zijn 2 verschillende bedrijven. Het bedrijf die jij een opdracht hebt gegeven is verantwoordelijk, ook besteed hun de dienst uit.

Verzorg voor bewijs, ook op hun website. Dit kan je nodig hebben bij een eventuele rechtzaak.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Nijogeth
Berichten: 10939
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

FedEx en TNT zijn samen gegaan.

Gesloten