LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fleetcor (Shell tankpas) absurde betalingscondities

Andere onderwerpen over auto en vervoer
baskunnen

Fleetcor (Shell tankpas) absurde betalingscondities

Ongelezen bericht door baskunnen »

Hallo,

Afgelopen week probeerde Fleetcor (Shell tankpas) via automatische incasso het openstaande bedrag te incasseren. Omdat net de vakantie betaald was, stond er niet genoeg geld op de rekening. Hierdoor kreeg ik woensdag een betalingsherinnering; ik kreeg 2 dagen de tijd om te betalen! Aangezien ik mijn bankzaken in het weekend regel, was ik te laat. Maandagochtend een mail met pasblokkering en een aanmaning. Absurd! Ik heb de kamer van koophandel hierover gebeld en volgens hun is het wettelijk ook niet correct om een betalingsherinnering al na w dagen te laten verlopen.
Nog even ter info: ik ben al 15 jaar klant van Shell en de tankpas en dit is in al die jaren de tweede keer dat een automatische incasso niet lukt. Ik heb er geen woorden voor.
Zo ga je niet met je klanten om!

NeoDutchio

Re: Fleetcor (Shell tankpas) absurde betalingscondities

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor consumenten gelden andere regels dan voor ondernemers. Consumenten moeten meer tijd krijgen voor het alsnog betalen.
Fleetcor mag zijn eigen voorwaarden hanteren. U hebt daarintegen de keuze om daarmee zaken te gaan doen of niet. Dus als er afgesproken is om per automatische incasso te betalen, dan mag dat. Ook dat zij aanvullende voorwaarden hanteren op zakelijk gebied. Zuur voor u, maar bij u ligt in eerste instantie de fout om niet voldoende saldo te hebben. Dat u daarna de herinnering laat liggen tot u er zin in heeft, is natuurlijk ook niet de schuld van Fleetcor.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Natuurlijk mag het.
Uw heeft een openstaande rekening, dan mag een pas zeker geblokkeerd worden om te zorgen dat de openstaande rekening niet verder oploopt. Zeer gebruikelijk dat je ergens niet op krediet kan kopen als er nog een factuur verlopen is.

Gewoon zorgen dat er voldoende geld is.
(en als je tankbeurt niet betaald kan worden is die vakantie niet echt verstandig)

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Even los van de voorwaarden en of die 'absurd' zijn of niet, dit vind ik echt ongelofelijk:
baskunnen schreef:....Hierdoor kreeg ik woensdag een betalingsherinnering; ik kreeg 2 dagen de tijd om te betalen! Aangezien ik mijn bankzaken in het weekend regel, was ik te laat.
U had de problemen dus kunnen voorkomen als u, een gewaarschuwd mens als u immers was, bij wijze van uitzondering deze bankzaken één enkele keer voor het weekend had gedaan.

Daarnaast: 'absurd' of niet, deze condities staan toch wel ergens op papier neem ik aan. Dus daarvan was u op de hoogte of had u in ieder geval op de hoogte kunnen zijn.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

baskunnen schreef:Hallo,

Afgelopen week probeerde Fleetcor (Shell tankpas) via automatische incasso het openstaande bedrag te incasseren. Omdat net de vakantie betaald was, stond er niet genoeg geld op de rekening. !
Uw vakantie boeking/betaling is uiteraard geen geldige reden om een incassomachtiging te kunnen/mogen negeren.
Dat u uw financiële zaken alleen in het weekend doet, daar hoeft helemaal niemand rekening mee te houden.
U wist dat er nog geïncasseerd moest worden en uw saldo tekort had u gelijk na uw vakantieboeking even simpelweg kunnen aanvullen. :idea:
Kleine moeite spaart grote en dure problemen.
Dat u al 15 jaar klant bent doet niet ter zake, elke financiële transactie staat op zich.
Niet alles en iedereen de schuld geven van uw eigen gedrag, maar de hand in "eigen" boezem steken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

baskunnen schreef:Hallo,

Afgelopen week probeerde Fleetcor (Shell tankpas) via automatische incasso het openstaande bedrag te incasseren. Omdat net de vakantie betaald was, stond er niet genoeg geld op de rekening. Hierdoor kreeg ik woensdag een betalingsherinnering; ik kreeg 2 dagen de tijd om te betalen! Aangezien ik mijn bankzaken in het weekend regel, was ik te laat. Maandagochtend een mail met pasblokkering en een aanmaning. Absurd! Ik heb de kamer van koophandel hierover gebeld en volgens hun is het wettelijk ook niet correct om een betalingsherinnering al na w dagen te laten verlopen.
Nog even ter info: ik ben al 15 jaar klant van Shell en de tankpas en dit is in al die jaren de tweede keer dat een automatische incasso niet lukt. Ik heb er geen woorden voor.
Zo ga je niet met je klanten om!
Er is geen wettelijke minimumtermijn. Jij bent in gebreke, ik snap dat ze dan de leveringen opschorten. Waarom zouden ze de schade verder op laten lopen, terwijl jij degene bent die zijn zaakjes niet op orde heeft?

Gesloten