| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout parkeren in Ridderkerk ,Kerkweg kost 91 euro !
Fout parkeren in Ridderkerk ,Kerkweg kost 91 euro !
Wij moesten bij een klant van ons met ons bestelbusje een paar loodzware wastafels afleveren en parkeerden aldaar voor hun woning terwijl er alleen geparkeerd mag worden door vergunninghouders in die straat.
Terwijl we bezig waren de wasbakken de trap op te worstelen kregen we een bekeuring voor foutparkeren van 91 euro !!
Dezelfde overtreding kost in Vlaardingen 56 euro.
Er stond duidelijk reclame op ons busje en we hadden toestemming van de bewoners om voor hun huis te parkeren.
Ik vind 91 euro !! echt niet in verhouding staan tot de gepleegde overtreding.
Kan iedere gemeente nu maar gewoon zelf uit maken hoeveel ze rekenen ?
Terwijl we bezig waren de wasbakken de trap op te worstelen kregen we een bekeuring voor foutparkeren van 91 euro !!
Er stond duidelijk reclame op ons busje en we hadden toestemming van de bewoners om voor hun huis te parkeren.
Re: Fout parkeren in Ridderkerk ,Kerkweg kost 91 euro !
Je wist dat alleen vergunning houders daar mochten parkeren.hercu1965 schreef:Wij moesten bij een klant van ons met ons bestelbusje een paar loodzware wastafels afleveren en parkeerden aldaar voor hun woning terwijl er alleen geparkeerd mag worden door vergunninghouders in die straat.
En toch parkeer je daar.
Had dan bij die bewoners hun erf op gereden en daar geparkeerd.
Ik geloof niet dat bewoners iets over die straat hebben te zeggen
-
Leo The Emperor
Hebben ze dar dan geen bezoekerskaartjes ?
Heel kort door de bocht, ja!Kan iedere gemeente nu maar gewoon zelf uit maken hoeveel ze rekenen ?
Misschien eens in deze gemeente een vergunning aanvragen voor ontheffing!Wij moesten bij een klant van ons met ons bestelbusje een paar loodzware wastafels afleveren
Is stukken goedkoper.
Dus als je pech hebt rekent , om een voorbeeld te geven,
de gemeente Barendrecht 350 euro voor fout parkeren.
Iedere stad zn eigen tarieven !
De lokale overheden hebben geld nodig. Door het parkeerbeleid aan te scherpen en de tarieven te verhogen hebben ze een mooie inkomstenbron erbij.hercu1965 schreef:Dus als je pech hebt rekent , om een voorbeeld te geven,
Mensen die even iets willen vervoeren en de auto even voor de deur willen zetten zijn voor hun inkomsten. Dus wees een gewaarschuwd mens.
Parkeren zonder te betalen is een bedrag van in de 50 euro, en 6 euro administratiekosten van het cjib. Parkeren waar een parkeerverbod is, staat een boete van 85 euro voor, plus 6 euro administratiekosten. Mogelijk dat u de vorige keer parkeerde zonder te betalen, dat is een ander boetetarief dan parkeren waar het simpelweg niet mag, of het nu vergunninghouders is of een parkeerverbod.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2012.html
Hetis dus niet helemaal zoals ts stelt, voor het parkeren zonder te betalen zijn gemeenten ietwat vrij, voor het parkeren bij een verbod, geld een vaste boete.
En nee, het staat in geen verhouding tot de daad, moordenaars worden lichter gestraft en dergelijke, maar het is een vastgestelde boete, de chauffeur zou op de hoogte moeten zijn van de geldende verkeersregels en borden. En parkeren voor vergunninghouders betekent ook niet laden en lossen, ook al staat er reclame op de auto.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2012.html
Hetis dus niet helemaal zoals ts stelt, voor het parkeren zonder te betalen zijn gemeenten ietwat vrij, voor het parkeren bij een verbod, geld een vaste boete.
En nee, het staat in geen verhouding tot de daad, moordenaars worden lichter gestraft en dergelijke, maar het is een vastgestelde boete, de chauffeur zou op de hoogte moeten zijn van de geldende verkeersregels en borden. En parkeren voor vergunninghouders betekent ook niet laden en lossen, ook al staat er reclame op de auto.
-
stofzuigertje
Was U wel herkenbaar als Laden Lossen?
Met de deuren dicht en op de trap is het niet zichtbaar.
Dus alarmknipperlichten aan en deuren open en ze zien dat je aan het werk bent.
Verder kun je de bewoners ook vragen voor een meestal tijdelijk kaartje voor ontheffing en anders tot de deur en niet verder want als er niemand zichtbaar is mogen ze schrijven.
Verder kun je de bewoners ook vragen voor een meestal tijdelijk kaartje voor ontheffing en anders tot de deur en niet verder want als er niemand zichtbaar is mogen ze schrijven.
Nou en?stofzuigertje schreef:Was U wel herkenbaar als Laden Lossen?
Is laden/lossen geen parkeren dan?
Toestemming van de bewoners prima toch! Laten zij die boete dan maar betalen!
Als je geen ontheffing hebt, dan ben je fout bezig, of de deuren open en alarm aanstaat of niet.stofzuigertje schreef:Was U wel herkenbaar als Laden Lossen?
Zo zou wel iedereen dit verbod kunnen omzeilen, om het als laden en lossen te betitelen.
Dus jouw redenatie klopt voor geen meter.
Ik zou in ieder geval wel even in bezwaar gaan, met als argumentatie wat je zelf al aangaf, en ter ondersteuning de afleverbon waarop datum, adres en wat afgeleverd is staat.
Niet geschoten is altijd mis immers.
Laatst gewijzigd door Vincenti op 16 mei 2012 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd bezwaar aantekenen. En je weet die administratiekosten liggen onder vuur!Vincenti schreef:Ik zou in ieder geval wel even in beroep gaan, met als argumentatie wat je zelf al aangaf, en ter ondersteuning de afleverbon waarop datum, adres en wat afgeleverd is staat.
De lokale overheden hebben ook geld nodig. En u bent een mooi melkkoetje.
Succes verder ermee!
Buiten het feit om dat we daar aan het laden en lossen waren.
We konden niet de deuren open laten staan want al ons dure gereedschap
ligt dan voor het oprapen, knipperlichten stonden ook niet aan want we stonden
gewoon in een parkeervak, niet dubbel geparkeerd ofzo.
Maar vind ik het LAAKBAAR dat in Vlaardingen dezelfde overtreding 56 euro kost in dat stink Ridderkerk 91 euro !!.
Dat het nu in Belgie of Duitsland ander geld kost daar kan ik mee leven ondanks "verenigd europa" . Maar dat iedere stad z'n eigen tarieven bepaald afhankelijk van de plaatselijke kas tekorten dat klopt gewoon niet.
Bij een overtreding hoort een strafmaat in euro's en die hoort gewoon in heel Nederland gelijk te zijn.
Stel ik heb geen riem om in Amsterdam kost het 80 euro, terwijl geen riem om
in Ridderkerk 350 euro kost das toch hetzelfde ?
Bezwaarschrift is gemaakt, betalen doe ik sowieso niet ga er wel voor zitten !
We konden niet de deuren open laten staan want al ons dure gereedschap
ligt dan voor het oprapen, knipperlichten stonden ook niet aan want we stonden
gewoon in een parkeervak, niet dubbel geparkeerd ofzo.
Maar vind ik het LAAKBAAR dat in Vlaardingen dezelfde overtreding 56 euro kost in dat stink Ridderkerk 91 euro !!.
Dat het nu in Belgie of Duitsland ander geld kost daar kan ik mee leven ondanks "verenigd europa" . Maar dat iedere stad z'n eigen tarieven bepaald afhankelijk van de plaatselijke kas tekorten dat klopt gewoon niet.
Bij een overtreding hoort een strafmaat in euro's en die hoort gewoon in heel Nederland gelijk te zijn.
Stel ik heb geen riem om in Amsterdam kost het 80 euro, terwijl geen riem om
in Ridderkerk 350 euro kost das toch hetzelfde ?
Bezwaarschrift is gemaakt, betalen doe ik sowieso niet ga er wel voor zitten !
Zijn wel meer dingen die niet in elke gemeente hetzelfde kosten, so what 
56 Euro is de boete voor het parkeren zonder parkeerkaartje.hercu1965 schreef: Maar vind ik het LAAKBAAR dat in Vlaardingen dezelfde overtreding 56 euro kost in dat stink Ridderkerk 91 euro !!.
91 is de boete voor het parkeren op een plaats waar het verboden is.
Zie:
http://www.leerwiki.nl/De_hoogte_van_de_verkeersboetes
Het zijn wel vaste bedragen.
(let op: er moet nog wel 6E adm. kosten bij worden geteld)
inmiddels weer een boete gehad in vlaardingen, omdat het nummer van het tariefgebied nergens te vinden was om met Park-line te kunnen betalen.
nog steeds 52 euro !!! , okay het is ook weggegooid geld, maar geen 92 euro
zoals in ridderkerk.
bezwaarschrift is gemaakt en verstuurd, je kan als zzp niet eens meer normaal
je geld verdienen met zulke tarieven !
zoals in ridderkerk.
Dan let je nog steeds niet op en denk je als zzp-er de wet aan je laars te kunnen lappen..
Verhoog je toch gewoon je uurloon....
Verhoog je toch gewoon je uurloon....
Je moet je ook aan de regels houden. Die van 92 is in ieder geval terecht en zeker niet te hoog, die van 52 is het normale tarief voor het niet betalen voor het parkeren.hercu1965 schreef:inmiddels weer een boete gehad in vlaardingen, omdat het nummer van het tariefgebied nergens te vinden was om met Park-line te kunnen betalen.
zoals in ridderkerk.
Het niet kunnen vinden van het nummer betekent niet dat u niet een kaartje kon halen uit de automaat.
Als je als zzp er je geld wilt verdienen moet je zorgen dat je niet meer geld uit hoeft te geven aan dit soort onzon, en de oplossing daarvan ligt bij u zelf, niet bij een ander. Een ander betaalt ook gewoon voor het parkeren, die regels gelden ook voor u.
-
VioletPrue
Als je gewoon betaalt voor je parkeert wel hoor.hercu1965 schreef:je kan als zzp niet eens meer normaal je geld verdienen met zulke tarieven !
Lijkt me sterk dat de handhavers denken 'Hé, een ZZP'er, die geef ik eens lekker een flinke bekeuring, want ik heb zo de pest aan die lui!'.
-
manondoris
bij ons in de straat is de de boete 85 euro ! er staat hier een auto al een dag of 5 geparkeerd op een vergunninghouders plaats . de auto heeft al 1 bekeuring achter de ruit zitten van 85 euro ! weet iemand wat er gebeurd als deze langer blijft staan en de parkeerwachters weer deze auto zien staan?