LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen autohuur hertz

Andere onderwerpen over auto en vervoer
gspek57

geen autohuur hertz

Ongelezen bericht door gspek57 »

:evil: Ik heb een week vakantie gevierd op Kreta vanaf 30 april 2010. Via de reisorganisatie (Neckermann) heb ik voor die week een auto gehuurd bij HERTZ.
De huurauto heb ik opgehaald en de week erna weer schade vrij ingeleverd bij Hertz op vliegveld Heraklion op Kreta. Toen ik de auto ophaalde deelde de verhuurder mede dat de auto niet afgetankt behoefde te worden bij inleveren, dat deden zij wel want ze konden goedkoper tanken dan ik zelf langs de weg.
Halverwege de vakantie heb ik toch benzine getankt omdat er weer eens een staking uitbrak en ik geen enkel idee had hoeveel kilometers ik nog ging maken en hoeveel ik met een tank kon rijden.

Toen ik de auto weer inleverde stond de benzinemeter nog een stuk voor de
helft, de tank was nog voor 5/8 vol.

Tot mijn schrik kreeg ik een afrekening van HERTZ (automatisch afgeschreven van mijn creditcard) van ruim 75 euro. Dat staat gelijk voor een geheel lege tank die ze moeten vullen, 46 liter zou dat zijn.Vreemd terwijl de tank nog voor 5/8 vol was.

Ik heb gemailed met Hertz en zij bevestigden dat de tank nog voor 5/8 vol was.
Met daarbij dit volgende antwoord:

Swords, 10/08/10
Onze Referentie: 4295359
Huurovereenkomst: 034496436

Geachte heer Spek,

U hebt gekozen voor de zogeheten ‘Brandstof Aanschaf Optie’/‘Fuel Purchase Option’ (FPO) bij het aangaan van de huur. De auto wordt dan aan u meegegeven met een volle brandstoftank. U rekent deze volle tank op voorhand af en u kunt de auto dan zonder kosten weer met een lege tank inleveren (maar u ontvangt evenmin een tegoed voor eventueel resterende brandstof).

Of FPO wel of niet werd geaccepteerd kunt u altijd in uw huurovereenkomst terugvinden; dit terwijl u over de gevolgen meer kunt lezen in de algemene huurvoorwaarden van Hertz onder de paragraaf ‘tankkosten’.

Helaas kan ik daarom in uw geval niet overgaan tot een teruggave van hetgeen u voor deze volle brandstoftank hebt betaald.

Hoogachtend,

Suzanne Bosch

Hertz Customer Services

Waar het mij als klant om gaat:

dat je als toerist een land binnenstapt waar je de taal niet van spreekt. Hertz zegt wel zo makkelijk dat je op de overeenkomst moet kijken of FPO wel/niet geaccepteerd wordt. Lekker zeg, die overeenkomst was in het GRIEKS en engels. Acht keer tekenen svp terwijl er nog 6 klanten achter je staan te wachten! Geen mens in de wereld gaat dan alle voorwaarden lezen toch. Kan een slecht sprekende Griek mij uitleggen wat FPO is? Hou nou toch op.

Hertz schermt met het feit dat ze gedekt worden door de voorwaarden. Dat zal best, Ik ben geen jurist.
Waar het om gaat is vertrouwen, in een vreemd land huur je een auto en je kent de verhalen van louche autoverhuur bedrijven die je altijd proberen op te lichten of achteraf een kras declareren die er al zat toen je de auto kreeg. Nee, daarom kies je voor een vertrouwd merk zoals HERTZ.

Achteraf trekken ze dan je creditcard leeg, gedekt door de voorwaarden. BAH, nooi meer Hertz.

vlieland

Re: geen autohuur hertz

Ongelezen bericht door vlieland »

Beste gspek,

Graag zou ik contact met u hebben over uw klacht over Hertz autoverhuur.
Ik ben met een onderzoek bezig over autoverhuur in het buitenland.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Met vriendelijke groet!

Miranda
[email protected]

Vincenti

Re: geen autohuur hertz

Ongelezen bericht door Vincenti »

Geintje ken ik ook in NL.

KAV: klein vrachtwagentje (B-rijbewijs) gehuurd, zogenaamd met volle tank, vervolgens gereden, en weer HELEMAAL afgetankt. Er ging zoveel diesel in dat als ik een volle tank zou hebben gehad, zou ik 1 op 4,5 hebben verbruikt. Dat haal je volgens mij nog lang niet als je constant volgas zou rijden.

Na tanken nog ongeveer 8 km gereden om de auto in te leveren.
Uiteindelijk ook nog een rekening krijgen voor 12,5 liter brandstof omdat de tank niet vol zou zijn geweest.

Niets aan te doen, gewoon andere verhuurboer zoeken

Gesloten