LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van reparatie VW-dealer in het buitenland

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jrjsmex

Geld terug van reparatie VW-dealer in het buitenland

Ongelezen bericht door jrjsmex »

In Denemarken kreeg ik stukken aan mijn Volkswagen Bus. Deze werd door de ANWB naar een VW-Dealer gesleept. Daar weigerde de dealer er op zaterdag (terwijl hij wel open was) er op die dag naar te kijken. Op maandag zou hij er naar kijken. Hierdoor was ik verplicht 2 overnachtingen te boeken. Op maandag ochtend toen ik bij de dealer terug kwam vertelde hij dat er een software update was gedaan plus een proefrit en alles was weer oke. Ik kreeg een rekening van 250 euro en ben vertrokken. Na 10 km had ik weer hetzelfde probleem. Na veel bellen en overleggen kon ik op maandag weer terug naar Nederland (vliegtuig) en mijn VW bus kwam naar 10 dagen ook terug naar Nederland (sleepdienst). In Nederland werd bij de VW-dealer vastgesteld dat er nooit een software update had plaatsgevonden (dit kan men met 100% zekerheid uitlezen). De VW-dealer adviseerde mij om met dit verhaal en bewijzen (rekeningen en uitleesformulieren) contact op te nemen met VW Nederland zodat zij het een en ander kunnen ondernemen. Bij VW vertellen zij mij echter dat zij niets voor mij kunnen doen en dat ik dit zelf moet regelen met Denemarken. Ik zit met een aantal vragen (en problemen)waar ik geen raad mee weet:
- Hoe kan ik mijn rekening (250 euro) verhalen op de VW-dealer in Denemarken
- Hoe kan ik de VW -Dealer in Denemarken aansprakelijk stellen voor de (onterechte) verblijfkosten in Denemarken. Als hij zaterdag gekeken had had ik op die dag nog naar huis gekunt en had ik de verblijfkosten niet hoeven maken
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2017 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio

Re: Geld terug van reparatie VW-dealer in het buitenland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt zelf de garage in Denemarken aanschrijven met het bewijs dat er dus niets gedaan is. U bent lid van de wegenwacht, met de juiste dekking en lidmaatschap kunt u recht hebben op gratis juridische bijstand.

Al dan niet onterechte extra kosten is voor uw reisverzekering. U zegt dat de garage weigerde te kijken, maar wie zegt dat de werkplaats ook open was en dat er tijd was? En als ze op zaterdag deze truc zouden uithalen was u alsnog weer gestrand. Dus had u niet naar huis kunnen rijden.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

NeoDutchio schreef:U zegt dat de garage weigerde te kijken, maar wie zegt dat de werkplaats ook open was en dat er tijd was?
Welke verplichting(en) jegens TS zouden ze daarmee niet zijn nagekomen??

honza23

Ongelezen bericht door honza23 »

1) dat een dealer open is zegt niets, dat is nl. vaak de showroom c.q. verkoop; de garage-afdeling is dan vaak maar een paar uur open (alleen 's ochtends) en al vroeg gesloten. Dus als u dan later op de middag komt dan zult u toch altijd tot maandag moeten wachten. Hem aansprakelijk stellen voor de verblijfkosten is in zo'n geval dus kansloos.
2) dat de NL importeur niets voor u wilt doen was te verwachten, tik op Google maar eens in: VW or Volkswagen Pon probleem .....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraagje;

Wat was achteraf de storing, soms is na reset alles opgelost en dat is maar paar minuten werk.

Maar storingen door vocht zijn lastiger en kunnen terug komen.
Verder zijn er soms monteurs die privé iets doen, voor familie, vrienden enz...
en dingen af maken met spoed voor vaste klanten.
Ze kunnen deze monteurs niet verplichten over te werken, en in Denemarken zijn de regels iets anders.

Dat Pon niet wil bemiddelen, blijkbaar iets oudere bus zonder garantie en dan daar doen ze weinig voor.

Pollie-01

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Wat een onsamenhangende reactie door stofzuigertje. Ook de conclusie dat het om een iets oudere bus gaat zonder garantie is totaal onbegrijpelijk.
Verder is het een kwestie van Uw ANWB lidmaatschap checken. Vaak zit hier ook juridische bijstand in.
Uw opmerking over "onterechte " verblijfskosten is wat vreemd, daar U zelf de keuze gemaakt hebt om met het voorstel van de garage in te stemmen.
Misschien verstandig om te overwegen een doorlopende reisverzekering af te sluiten.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jrjsmex schreef: - Hoe kan ik mijn rekening (250 euro) verhalen op de VW-dealer in Denemarken
Door contact op te nemen met de VW-dealer in Denemarken waar u de "reparatie" heeft laten uitvoeren. Al lees ik nergens in het bericht dat u na de 10 kilometer de VW dealer de mogelijkheid heeft geboden het gebrek alsnog te herstellen. Mocht dit werkelijk het geval zijn dan kunt u uiteraard niet de rekening ergens verhalen, immers is de VW-dealer dan niet de mogelijkheid geboden een eventueel gebrek alsnog te herstellen.
jrjsmex schreef: - Hoe kan ik de VW -Dealer in Denemarken aansprakelijk stellen voor de (onterechte) verblijfkosten in Denemarken. Als hij zaterdag gekeken had had ik op die dag nog naar huis gekunt en had ik de verblijfkosten niet hoeven maken
Dit kunt u niet, het is immers uw eigen keuze geweest om te wachten tot de maandag. Het staat de VW dealer vrij om de reparatie niet op zaterdag uit te voeren los of hij hier wel of niet tot in staat was. U had kunnen kiezen om een andere VW dealer te benaderen die wel op zaterdag herstelwerkzaamheden uitvoert. Dat het herstel niet conform is uitgevoerd maakt niet dat de VW-Dealer aansprakelijk is voor gevolgschade die u nu claimt.

Gesloten