LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geldigheid veerpont-strippenkaart zonder datum
Geldigheid veerpont-strippenkaart zonder datum
wij hebben nog een 10 strippenkaart voor de oversteek met het veerpontje voor voetgangers. Deze is aangeschaft in 2015 kosten €5,00 waarop geen datum vermeld staat. Deze strippen zijn niet geheel opgebruikt maar ze worden niet meer geaccepteerd tijdens de oversteek.
Bij de huidige kaarten staat wel een einddatum vermeld. De prijs is nog het zelfde als in 2015.
Mijn vraag; is het bedrijf niet verplicht deze kaart zonder datum en zonder prijsverhoging tussentijds te accepteren?
Het gaat bij deze om Fransbergen Trading en Shipping
Havenstraat. 10
Maasbracht
Bij de huidige kaarten staat wel een einddatum vermeld. De prijs is nog het zelfde als in 2015.
Mijn vraag; is het bedrijf niet verplicht deze kaart zonder datum en zonder prijsverhoging tussentijds te accepteren?
Het gaat bij deze om Fransbergen Trading en Shipping
Havenstraat. 10
Maasbracht
-
Re: Geldigheid veerpont-strippenkaart zonder datum
Wanneer er geen einddatum of een opmerking op de oude kaart staat, bij het opstappunt of òp de pont zelf hierover niets staat aangeslagen, mag het bedrijf de strippenkaart niet weigeren. Gaat het misschien om een nieuwe eigenaar die van de oude kaarten afwil omdat hij u nu gratis moet overzetten?
Tenminste een advertentie in het plaatselijke blaadje geplaatst?
Tenminste een advertentie in het plaatselijke blaadje geplaatst?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 09 jun 2017 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Stond die beperking wellicht wel bij het kaartverkooppunt toen je de kaart kocht?
Geen idee of het om een nieuwe eigenaar gaat. De schipper is in ieder geval dezelfde als voorheen.
Deze gaf aan dat in 2016 kenbaar is gemaakt op het pontje dat de oude strippenkaart zou komen te vervallen.
Maar aangezien mijn man en ik vanwege gezondheidsredenen niet de oversteek hebben gemaakt in 2016 was dit bij ons niet bekend. Wij hebben het in ieder geval nergens gelezen voorheen.
Is het wettelijk wel toegestaan om deze te weigeren indien dit kenbaar gemaakt wordt in advertentie en of melding op pont zelf?
Deze gaf aan dat in 2016 kenbaar is gemaakt op het pontje dat de oude strippenkaart zou komen te vervallen.
Maar aangezien mijn man en ik vanwege gezondheidsredenen niet de oversteek hebben gemaakt in 2016 was dit bij ons niet bekend. Wij hebben het in ieder geval nergens gelezen voorheen.
Is het wettelijk wel toegestaan om deze te weigeren indien dit kenbaar gemaakt wordt in advertentie en of melding op pont zelf?
-
Hoeveel moeite zou de schipper moeten doen om u te bereiken? Over het algemeen koop je een strippenkaart om te gebruiken. Dat er op de boot aangegeven wordt dat er een aanpassing komt is het meest logische. Dat u toendertijd niet op de boot kwam is jammer, maar een andere manier om u te bereiken is er niet. Een advertentie in een krant die u toevallig niet leest, een huis aan huis folder terwijl u een nee/nee sticker heeft, reclame maken op de radio op een zender die u niet beluistert enz enz.
-
De kaart is onbeperkt geldig. U bent immers niet ingelicht over een beperkte geldigheid bij aanschaf. Daarnaast staat hierover niets vermeld op de kaart. Voor de verkoper is dit natuurlijk kaatsjingggg kassa. Je verkoopt een berg van die kaarten waarover je gedeeltelijk geen dienst levert. De winst steek je in je zak. Niemand stapt naar de kantonrechter voor 5 euro of minder
-
Vraag de rederij waar de voorwaarden en de geldigheid gedeponeerd zijn ... en hoe/waar deze beperking ooit is gepubliceerd!
in feite is dit een tegoedbon. Als daarop geen geldigheidsdatum vermeldt staat, is deze onbeperkt geldig. Het weigeren van de strippenkaart is dus onrechtmatig.
En daarbij komt nog dat de prijs hetzelfde is gebleven, dus dat kan al niet een eventuele reden zijn........
Is er bij aankoop niet over medegedeeld, staat er niets op de kaart zelf, dan is deze gewoon geldig.
Is er bij aankoop niet over medegedeeld, staat er niets op de kaart zelf, dan is deze gewoon geldig.
kaatsjingggg ? Een half uur staan kletsen met een klant voor een kaart van 5 euro lijkt mij niet echt lucratief.Bob Schurkjens schreef:De kaart is onbeperkt geldig. U bent immers niet ingelicht over een beperkte geldigheid bij aanschaf. Daarnaast staat hierover niets vermeld op de kaart. Voor de verkoper is dit natuurlijk kaatsjingggg kassa. Je verkoopt een berg van die kaarten waarover je gedeeltelijk geen dienst levert. De winst steek je in je zak. Niemand stapt naar de kantonrechter voor 5 euro of minder
Ze moeten deze gewoon ruilen voor een beperkt houdbare met datum....
Dan is het opgelost en ik zou weigeren te betalen en zo veel vertraging veroorzaken.
Laat ze er maar een rechtszaak van maken en de Politie bellen...
Wel krijgen ze nu mensen die met €50,- betalen en maar wisselen voor 1x over....
Deze kaarten zijn makkelijker en geven rente winst en oude nauwelijks gebruikte leveren door rente eigenlijk meer op dan vaste klanten die
meerdere kaarten per jaar nodig hebben.
Dan is het opgelost en ik zou weigeren te betalen en zo veel vertraging veroorzaken.
Wel krijgen ze nu mensen die met €50,- betalen en maar wisselen voor 1x over....
Deze kaarten zijn makkelijker en geven rente winst en oude nauwelijks gebruikte leveren door rente eigenlijk meer op dan vaste klanten die
Heb niet alles gelezen en weet niet of het al geopperd is, maar bij sommige strippen kaarten (afh vervoerder) stond er vroeger op " kaart geldig voor x jaar /periode na afstemmpeling laatste gebruiks datum)
En stond idd geen einddatum op(omdat laatste afstemmpeling de referentie was)
En stond idd geen einddatum op(omdat laatste afstemmpeling de referentie was)
Dus door jouw standvastigheid zou je andere mensen duperen! Leuke persoonlijkheid heb je dan!!of je denkt dat alles om jouw en je principes draait???stofzuigertje schreef:Ze moeten deze gewoon ruilen voor een beperkt houdbare met datum....
Als je een beperkt geldige kaart hebt koop ik hem niet meer.
Dan krijg je wel dat ik er voor zorg dat ik €50,- heb en laat wisselen....
Dat kost zoveel tijd en moeite voor het kleine bedrag, dan moeten ze wel deze kaart een redelijke looptijd geven.
Alleen plaatselijk en makkelijk voor mij en de pondbaas....
Zal wel met subsidie gemeente varen en daarom vaste prijzen.
Dan krijg je wel dat ik er voor zorg dat ik €50,- heb en laat wisselen....
Dat kost zoveel tijd en moeite voor het kleine bedrag, dan moeten ze wel deze kaart een redelijke looptijd geven.
Alleen plaatselijk en makkelijk voor mij en de pondbaas....
Zal wel met subsidie gemeente varen en daarom vaste prijzen.
Maar laat onverlet dat jij het wel rechtvaardigacht om anderen de dupe van je gedrag te laten zijn?
Heb het topic ff heel snel door gescant, maar wel geteld twee reacties van ene p.k.denk dat het niet heel serieus te nemen valt( zal wel ergens iets over het hoofd gelezen hebben)
Cadeaubonnen zijn wat anders dan strippenkaarten.alfatrion schreef:Zie hier:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen
Beiden kaarten zijn vormen van waardebonnen, omdat beide kaarten een waarde vertegenwoordiging. Wat daar staat is in deze casus van toepassing. Een stippenkaart heeft alleen een andere naam.
Zou toch heel graag van ts willen vernemen of er een beperkende voorwaarden is aangegeven(zoals x jaar/periode na stempel geldig) anders worden hier allerlei mening geplaatst en rechten, zonder dat wij op de hoogte zijn van het een en anderalfatrion schreef:Beiden kaarten zijn vormen van waardebonnen, omdat beide kaarten een waarde vertegenwoordiging. Wat daar staat is in deze casus van toepassing. Een stippenkaart heeft alleen een andere naam.