Augustus '08 heb ik een WA-autoverzekering afgesloten voor 15.000 km per jaar. Helaas heb ik er inmiddels 14.000 km opzitten, vooral door extra woon-werk kilometers. De verwachting is dan ook dat ik op 26.000 km uitkom dit jaar.
Zelf heb ik geen ervaring met dit aantal kilometers. Ik twijfel of ik mijn wijziging door zal geven, omdat hier vanzelfsprekend kosten mee gemoeid zijn en het km-verschil niet enorm hoog is.
Wat is jullie mening? Zal de verzekeraar zwaar tillen aan een 10.000 hoger aantal km per jaar bij een schade? Of zou het slechts bij een premie-bijbetaling naar de 'juiste' km-premie blijven?
Bij voorbaat dank voor reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger aantal km per jaar doorgeven autoverzekering?
Re: Hoger aantal km per jaar doorgeven autoverzekering?
Als je meer dan 10% hoger zit kun je het beter wel opgeven, want bij schade betalen ze de tegenpartij wel uit, maar U niet want dit is fraude.
Dus het kan U ooit, ook bij schade buiten Uw schuld veel geld kosten.
Meestal is de premie slechts 5 tot 20 % hoger.
Omdat bij schade en APK de KM standen worden doorgegeven mogen ze U royeren wegens fraude omdat U meer dan 100% meer rijd.
Als je van werkgever veranderde of niet meer kan meerijden en dit vergeten was zijn ze soepel.
Dus het kan U ooit, ook bij schade buiten Uw schuld veel geld kosten.
Meestal is de premie slechts 5 tot 20 % hoger.
Omdat bij schade en APK de KM standen worden doorgegeven mogen ze U royeren wegens fraude omdat U meer dan 100% meer rijd.
Als je van werkgever veranderde of niet meer kan meerijden en dit vergeten was zijn ze soepel.
Bedankt voor je reactie D1RK. Ik heb vandaag ook bericht van de verzekeraar gehad. Mijn premie zou met .... 81% stijgen (gezien ik net geen 24 was met 0 schadevrije jaren toen ik de verzekering afsloot zit ik nog in het hoogste tarief).
Ik kijk nog even aan wat ik doe. Natuurlijk is het erg link om door te blijven rijden, maar aan de andere kant vind ik het wel een erg hoog bedrag en wil er dan ook wel echt zeker van zijn dat ik het aantal KM rij.
Ik kijk nog even aan wat ik doe. Natuurlijk is het erg link om door te blijven rijden, maar aan de andere kant vind ik het wel een erg hoog bedrag en wil er dan ook wel echt zeker van zijn dat ik het aantal KM rij.
Beste Klaas,
Zoek een goedkopere firma na invullen jou gegevens voor volgend jaar op www.independer.nl en vermoedelijk zit je elders met minder kosten, meestal betaal je maar 5 tot 20% extra en eenmalige administratie kosten dus alleen de wijziging koste extra.
Alleen als je schade krijgt mogen ze een naheffing vragen dus laten zitten?
Wel zorgen dat je tijdig opzegt en zoek een voordeliger maatschappij en kijk hoeveel KM je moet opgeven door de huidige maanden naar 12 om te rekenen.
Als je 25.000 opgeeft zullen ze niet moeilijk doen over de laatste 1000 Km...
Zoek een goedkopere firma na invullen jou gegevens voor volgend jaar op www.independer.nl en vermoedelijk zit je elders met minder kosten, meestal betaal je maar 5 tot 20% extra en eenmalige administratie kosten dus alleen de wijziging koste extra.
Alleen als je schade krijgt mogen ze een naheffing vragen dus laten zitten?
Wel zorgen dat je tijdig opzegt en zoek een voordeliger maatschappij en kijk hoeveel KM je moet opgeven door de huidige maanden naar 12 om te rekenen.
Als je 25.000 opgeeft zullen ze niet moeilijk doen over de laatste 1000 Km...