LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB Koude & Warme Douche!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
DutchJeep

Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB Koude & Warme Douche!

Ongelezen bericht door DutchJeep »

Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB - Uniek?!: Koude & Warme Douche tegelijkertijd!

Mijn reactie op Video: http://bit.ly/hjxShP

In het kort het probleem dat is ontstaan:
- ANWB accepteert geen email met een bijlage scan van een door ANWB gestuurde bevestiging van opzeggingsbrief als bewijs
- Inkasso Unie accepteert dat wel

Resultaat: Ik moet het eerst een zaak laten worden bij de Inkasso Unie om mijn bewijs dat ik heb opgezegd te kunnen emailen.

2 vliegen in 1 klap:
- Koude Douche voor de ANWB
- Warme Douche voor de Inkasso Unie

Samenvatting:
Eind 2009 (December) mijn ANWB lidmaatschap opgezegd
Bevestiging van opzegging per brief van de ANWB binnen gekregen.

(Fout #1) Eind 2010 (December) toch weer acceptgiro ontvangen voor 2011
Gebeld met ANWB - Antwoord: foutje in de administratie, ik zie dat u in 2009 heeft opgezegd, ik zal het veranderen u kunt de accpetgiro als niet verzonden beschouwen.

(Fout #2) Begin 2011 een herinnering ontvangen voor contributie voor 2011.
(Fout #3) Weer gebeld. Mijn opzegging staat niet meer in de computer

Ik moet nu langskomen met de door de ANWB gestuurde bevestiging van opzegging lidmaatschap bij een ANWB kantoor of een kopie per post opsturen naar de ANWB
(Fout 4) ANWB: Alleen via post of fax, niet via email.

Emails gestuurd naar [email protected]
(Fout 5a) Krijg geen ontvangstbevestiging
(Fout 5b) Krijg geen antwoord

Mijn probleem in een notendop: Ik ben nu al sinds eind 2009 bezig met het opzeggen van mijn ANWB lidmaatschap. Door een administratieve fout bij de ANWB staat dat niet meer in het computersysteem van de ANWB

De ANWB verwacht nu dat ik toch nog extra stappen ga ondernemen (per post of per fax) om aan te tonen dat ik heb opgezegd.

Dat kan niet per email bij de ANWB.

Nu, Maart 2011 na ontvangst van een Inkasso Unie acceptgiro i.o.v. de ANWB voel ik mij gewoon gestalked worden door de ANWB. Hou eens op zeg! Ik heb al voorgesteld dat de ANWB _bij mij_ kan langskomen om te kijken of ik hun brief daadwerkelijk bezit en mocht ik hem dan niet kunnen tonen zou ik met plezier alle bijkomende kosten willen betalen plus natuurlijk de contributie voor 2011

Waarom moet ik zoveel werk verrichten terwijl terwijl het duidelijk een administratieve fout is ontstaan bij de ANWB. In mijn email naar Team Klacht van de ANWB heb ik ook al voorgesteld om deze zaak goed te onderzoeken zodat ze hun amateuristische geautomatiseerde administratieve computersysteem hierdoor kunnen verbeteren.

Mijn mening over de ANWB Helpdesk:
Aardige mensen die er werken maar je kan geen kant met ze op. Niets persoonlijks dit: ze werken in opdracht van de ANWB maar waarom ik niet het bewijs kan emailen kunnen ze mij niet vertellen. Per post of per fax, per post of per fax en zo blijven we in een kringetje rond praten.

Verder vind ik de stilzwijgende verlenging van een jaar en een factuur die je daarvoor binnen krijgt _nadat_ de opzeggingstermijn is verstreken ook niet meer van deze tijd.

Dat is mijn mening, ik heb natuurlijk eind 2009 wel betaald omdat ik geen poot had om op te staan. Maar toch.. erg Koninklijk vind ik dit allemaal alles behalve.

Ps. Mijn gevoel, emotie: Wat een ouderwets maar vooral naar bedrijf is de ANWB. Bah! Bah! En nog eens BAH!

Zo dat lucht op!

Ps2. Natuurlijk ben ik nu veel meer tijd kwijt aan deze zaak dan als ik gewoon gedaan had wat ze hadden gevraagd. Langskomen of een kopie per post opsturen. Duidelijk. Waar het mij om gaat is het principe dat ik geen email kan sturen als bewijs. Wat ik hoop dat er gebeurt is dat de ANWB wel emails met bijlage gaat goedkeuren als bewijs en dat ze hun administratiesysteem gaan debuggen en op orde brengt.

Afbeelding

snepke

Re: Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB Koude & Warme Douche!

Ongelezen bericht door snepke »

Dan laat het gewoon voorkomen.
Het kost jou niets,je hebt toch bewijs van opzegging.
Zou me er niet meer druk over maken.

DutchJeep

@ Snepke

Ach, mij druk maken doe ik niet zo heel erg.. Ik hoop gewoon dat de NWB wat klantvriendelijker wordt.

ps. Vincent Everts (@Vincente) heeft zojuist mijn Tweet (@DutchJeep) ge-RT'd naar z'n 8000 followers..

DutchJeep

Update:

@ANWB_webcare (twitter) heeft het opgelost!

De fout zat dat ze in de ANWB administratie de klantenhistorie van ouder dan een jaar hadden verwijderd. Dat zal nu aangepast worden.

Dank aan @ANWB_webcare!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hmmm een ouderwetse e-mail (zo vorige eeuw) accepteren ze niet. Maar als je gaat twitteren, wordt het opgelost.

autobaasje

Ongelezen bericht door autobaasje »

Een correct telefoontje voldoet nog steeds in deze tijd.

Emmy75

Een correct telefoontje voldoet nog steeds in deze tijd.
Oeps assumpties.

TS heeft aangegeven in het begin van dit relaas meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad met ANWB. Of dit al dan niet op correcte wijze is gebeurd, laat ik me niet over uit. Dat weet ik niet, staat er niet en kan men alleen maar naar raden.

Inhoudelijk vind ik het van de zotten dat TS erop uit moet en extra kosten moet gaan maken om de brief te tonen bij ANWB vestiging of kopie opsturen per post, terwijl het computersysteem van ANWB zelf nota bene de opzegging zoek maakt. (de grootste computerfout zit overigens tussen toetsenbord en bureaustoel maar dat is een ander verhaal). Het laatste voorstel vind ik sowieso onzinnig. Àls TS kwaadwillend is en de gescande brief heeft gephotoshopped of vervalst dan kan hij dat toch ook printen en opsturen als kopie? Dat zouden ze dan wel accepteren en een mail met een gescand document niet. :shock: Dat is toch precies hetzelfde. En ga me nou niet vertellen dat je het verschil kunt zien tussen een kopie en een print. Die vlieger gaat niet op als je zo'n all-in-one apparaat (printer, scanner en copier) hebt staan. Die dingen kosten tegenwoordig ook niet veel meer.

DutchJeep

Als ik met een helpdesk bel ben ik vrijwel altijd correct. De mensen aan de telefoon maken geen beleid, voeren het alleen uit, geirriteerd op hen worden heeft dan ook geen zin.

In een uitzonderlijk geval (niet bij de ANWB, daar bleven ze gewoon vriendelijk, alleen niet al te behulpzaam), wanneer men problemen heeft om aan de gangbare fatsoensnorm te voldoen zal ik dat wel duidelijk maken.

Het stukje over een eventuele gephotoshopte brief kan ik niet terug vinden, maar zou ook weinig tot geen betekenis hebben. Een fax accepteert de ANWB wel en zo'n fax (vrijwel altijd Z/W) kan je ook photoshoppen. Ook een z/w kopie per post accepteren ze.

Uiteindelijk is het hoogst verbazingwekkend dat de ANWB mensen achter een kompleet nieuwe twitter account (@ANWB_webcare) wel even de moeite namen om te kijken of wat ik zei daadwerkelijk klopte.

De ANWB had zijn klant-historie opgeschoond en alleen berichten daarin laten staan jonger dan een jaar oud. Dat is natuurlijk niet heel erg slim bij een lidmaatschap dat alleen per jaar wordt verlengd.

Daar zat de fout zo vertelde ANWB_webcare mij per telefoon. Zij (de dame van ANWB_webcare en heel vriendelijk) had dat al een paar weken geleden doorgeven aan het ANWB management.

Zo was mijn opzegging verdwenen uit de computer, en kon de helpdesk op instructie van ANWB management mij ook niet verder helpen.

Dat en dat de ANWB natuurlijk een bewijs via email niet accepteerde.

Emmy75

@ Dutchjeep,

Dat van die gephotoshopte brief had ik zelf verzonnen als mogelijke verklaring om een e-mail niet te accepteren. Ik snap gewoon helemaal niet waarom ze een e-mail niet accepteren en een fax of opgestuurde kopie wel.

Des te opmerkelijker dat het twitteren nu juist de aanzet tot een oplossing geeft. :)

Gesloten