Beste Radar,
Ik wil graag de aankoop van een occasion ontbinden. Het gaat om een zakelijk aankoop, vanuit mijn eenmanszaak. De feiten;
30-08 bij de auto wezen kijken en proefrit gemaakt
31-08 eens over de prijs in combinatie met nieuwe apk en aflevering auto aan huis
31-08 bevestig ik via email de aankoop van de auto
31-08 verkopen belooft via email de auto op 01-09 te laten keuren
01-09 bij navraag aan het einde van de dag blijkt hij nog niet gekeurd te zijn. Verkoopt belooft dit 02-09 alsnog te doen.
02-09 Ik vraag de verkoop om een factuur zodat ik een aanbetaling kan doen en i.v.m. de btw teruggave. (btw auto). Heden nog geen factuur ontvangen
02-09 Ik vraag of hij vandaag wel gekeurd is. Geen reactie op mijn email.
06-09 Ik vraag of er problemen zijn met de auto, omdat hij volgens RDW nog steeds niet gekeurd is.
06-09 verkoop geeft aan dat er geen problemen zijn met de auto maar hij eerst voor een check/update naar de importeur terug gaat (betreft een vrij specifieke auto). Dit zal deze middag gebeuren. Daarna wordt hij gekeurd geeft hij aan. Zonder een datum te noemen.
10-09 Volgens RDW is de auto nog steeds niet gekeurd en geen tegenbericht van de verkoper.
Ik heb dus nog geen factuur. Niets aanbetaald. En de auto is nog steeds niet gekeurd laat staan geleverd.
Belangrijk is dat het om een zakelijk aankoop gaat vanuit mijn eenmanszaak en consumenten rechten naar mijn idee dus niet van toepassing zijn.
Zit ik vast aan de bevestiging van verkoop die ik hem via de email heb gestuurd?
Verkoper geeft aan het erg druk te hebben.
Met vriendelijke groet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koop ontbinden
Re: Koop ontbinden
een wanprestatie is een wanprestatie, of u nu koopt als een consument of als bedrijf. Geef bij het bedrijf aan dat u de koop wilt ontbinden op grond van een wanprestatie. Indien het bedrijf hier geen gehoor aan geeft, kunnen ze u in het ergste geval voor de rechter dagen, zo snel zal het niet komen, de rechter zal vervolgens bepalen wie er gelijk heeft, mocht het zover komen.RobJa schreef:Beste Radar,
Ik wil graag de aankoop van een occasion ontbinden. Het gaat om een zakelijk aankoop, vanuit mijn eenmanszaak. De feiten;
30-08 bij de auto wezen kijken en proefrit gemaakt
31-08 eens over de prijs in combinatie met nieuwe apk en aflevering auto aan huis
31-08 bevestig ik via email de aankoop van de auto
31-08 verkopen belooft via email de auto op 01-09 te laten keuren
01-09 bij navraag aan het einde van de dag blijkt hij nog niet gekeurd te zijn. Verkoopt belooft dit 02-09 alsnog te doen.
02-09 Ik vraag de verkoop om een factuur zodat ik een aanbetaling kan doen en i.v.m. de btw teruggave. (btw auto). Heden nog geen factuur ontvangen
02-09 Ik vraag of hij vandaag wel gekeurd is. Geen reactie op mijn email.
06-09 Ik vraag of er problemen zijn met de auto, omdat hij volgens RDW nog steeds niet gekeurd is.
06-09 verkoop geeft aan dat er geen problemen zijn met de auto maar hij eerst voor een check/update naar de importeur terug gaat (betreft een vrij specifieke auto). Dit zal deze middag gebeuren. Daarna wordt hij gekeurd geeft hij aan. Zonder een datum te noemen.
10-09 Volgens RDW is de auto nog steeds niet gekeurd en geen tegenbericht van de verkoper.
Ik heb dus nog geen factuur. Niets aanbetaald. En de auto is nog steeds niet gekeurd laat staan geleverd.
Belangrijk is dat het om een zakelijk aankoop gaat vanuit mijn eenmanszaak en consumenten rechten naar mijn idee dus niet van toepassing zijn.
Zit ik vast aan de bevestiging van verkoop die ik hem via de email heb gestuurd?
Verkoper geeft aan het erg druk te hebben.
Met vriendelijke groet.
Ik zie voldoende om van tekortkoming te spreken maar niet van wanprestatie. Ik zou een ingebrekestelling sturen en daarin aangeven dat het een en ander geregeld moet zijn binnen 14 dagen en de overeenkomst anders ontbonden is.
Kun je dat motiveren. Niet leveren is volgens mij een wanprestatie?alfatrion schreef:Ik zie voldoende om van tekortkoming te spreken maar niet van wanprestatie. Ik zou een ingebrekestelling sturen en daarin aangeven dat het een en ander geregeld moet zijn binnen 14 dagen en de overeenkomst anders ontbonden is.
-
Welke afleveringsdatum is afgesproken? Is er een vaste datum of een richtdatum afgesproken?
Daar zit namelijk de crux i.v.m. ontbinden van de overeenkomst.
v.d.Heyden
Daar zit namelijk de crux i.v.m. ontbinden van de overeenkomst.
v.d.Heyden
Wanprestatie = tekortkoming + verzuim. Geen verzuim = geen wanprestatie.olaf79 schreef:Kun je dat motiveren. Niet leveren is volgens mij een wanprestatie?