Binnen 7 jaar begeeft de accu van een 3e Tom Tom navigatie het. Neen, niet hetzelfde apparaat maar steeds een nieuw gekocht apparaat.
Zelfs ongeveer een maand na verstrijken van officiele garantie termijn is Tom Tom niet thuis.
Dit is via factuur aantoonbaar.
Zij herkennen de klacht niet en stellen dat een accu het na twee jaar mag begeven.
Deze termijn is algemeen binnen de branche gebruikelijk. Dat het mijn derde navigatie is deert ze totaal niet, Jammer.
Maar buiten de fabrieksgarantie moet een apparaat toch ook aan een verwachtingspatroon qua levensduur voldoen.
Zij geven immers een levenslange gratis kaartupdate.
De batterij is niet vervangbaar stelt Tom Tom.
Men vind het maar vreemd dat ik reageer krijg ik de indruk.
Zij willen wel helpen maar doen niets.
Ja, mijn klacht is gedeponeerd en heeft zelfs een nummer meegekregen en daarna totale stilte.
Ben ik nu de enige met dit probleem?
Of moet Tom Tom gewoon voldoen aan een verwachtingspatroon m.b.t. gebruiksduur.
Fer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levensduur batterij Tom Tom.
-
- Contacteer:
Re: Levensduur batterij Tom Tom.
ans-fer.poppen-buijsman schreef:Binnen 7 jaar begeeft de accu van een 3e Tom Tom navigatie het. Neen, niet hetzelfde apparaat maar steeds een nieuw gekocht apparaat.
Zelfs ongeveer een maand na verstrijken van officiele garantie termijn is Tom Tom niet thuis.
Dit is via factuur aantoonbaar.
Zij herkennen de klacht niet en stellen dat een accu het na twee jaar mag begeven.
Deze termijn is algemeen binnen de branche gebruikelijk. Dat het mijn derde navigatie is deert ze totaal niet, Jammer.
Maar buiten de fabrieksgarantie moet een apparaat toch ook aan een verwachtingspatroon qua levensduur voldoen.
Zij geven immers een levenslange gratis kaartupdate.
De batterij is niet vervangbaar stelt Tom Tom.
Men vind het maar vreemd dat ik reageer krijg ik de indruk.
Zij willen wel helpen maar doen niets.
Ja, mijn klacht is gedeponeerd en heeft zelfs een nummer meegekregen en daarna totale stilte.
Ben ik nu de enige met dit probleem?
Of moet Tom Tom gewoon voldoen aan een verwachtingspatroon m.b.t. gebruiksduur.
Fer
Op alle apparaten met accu is altijd maar 2 jaar garantie op, ook bij TomTom.
De accu vervangen is mogelijk, dus daar heeft TomTom geen gelijk!
-
Een accu heeft niet een eeuwige levensduur. Alles valt en staat met het gebruik. Hoe vaker en sneller er opgeladen wordt, hoe eerder die er mee stopt. Veel mensen stelen te vaak de oplader tijdens het rijden in de navigatie terwijl dit alleen moet als de accu leeg is en niet in gebruik is. Pas onder die meest gunstige gebruik zal de accu een lange levensduur hebben. Maar een levenslange kaartupdate heeft niets te maken met de leeftijd van een accu.
U kunt nog wel gewoon het apparaat gebruiken, maar dan aan de stekker.
U kunt nog wel gewoon het apparaat gebruiken, maar dan aan de stekker.
-
- Contacteer:
Aan de stekker wel. Maar er zit ook een voetgangers modus op en die is totaal onbruikbaar. U kunt mogelijk gelijk hebben met continu opladen in de auto. Maar dat is niet zo. Dit apparaat is 26 mnd oud maar daarvoor hadden twee andere Tom Tom's hetzelfde probleem. Uw antwoord zou inhouden dat iedereen die een Samsung of een Huawei of Nokia phone etc. heeft deze na twee jaar naar de sloop kan brengen. Onbruikbaar geworden. In uw antwoord stelt u dat de accu of batterij vervangbaar is. Waarom stelt Tom Tom dit dan of gaat commercie ( verkoop ) voor consumentenbelang.
Voor mij heeft Tom Tom gezien reakties afgedaan waar ik niet zo blij mee ben gezien de goede kaart aanwijzingen indien het werkt. Fer
Voor mij heeft Tom Tom gezien reakties afgedaan waar ik niet zo blij mee ben gezien de goede kaart aanwijzingen indien het werkt. Fer
Voor telefoons klopt dit ook wel zo'n beetje. Zelf als je 2 jaar volgens de boekjes en adviezen een telefoon op- en ontlaad is na 2 jaar de capaciteit van de accu merknaar minder en zul je er geen dag normaal mee kunnen werken. Daarom is er ook levendige handel in powerbanks onstaan.ans-fer.poppen-buijsman schreef:Aan de stekker wel. Maar er zit ook een voetgangers modus op en die is totaal onbruikbaar. U kunt mogelijk gelijk hebben met continu opladen in de auto. Maar dat is niet zo. Dit apparaat is 26 mnd oud maar daarvoor hadden twee andere Tom Tom's hetzelfde probleem. Uw antwoord zou inhouden dat iedereen die een Samsung of een Huawei of Nokia phone etc. heeft deze na twee jaar naar de sloop kan brengen. Onbruikbaar geworden.
In principe zijn accu's altijd vervangbaar van alle apparaten. Wel is het soms heel erg lastig gemaakt. Commercie zal wel een van de redenen zijn denk ik. En voor voetgangers modus heb ik mijn Tomtom nog niet gebruikt. Daarvoor gebruik ik namelijk meestal gewoon Google Maps op mijn telefoon. Dit is veel nauwkeuriger omdat TomTom gemaakt is voor autonavigatie en de laatste keer dat ik op de snelweg gelopen heb moet tijdens de autoloze zondagen geweest zijn.In uw antwoord stelt u dat de accu of batterij vervangbaar is. Waarom stelt Tom Tom dit dan of gaat commercie ( verkoop ) voor consumentenbelang.
In je eerste post schrijf je dat de TomTom 7 jaar oud is, maar nu spreek je over 26 maanden, dat is 2 jaar en een beetje? Dat scheelt nogal wat, en daarnaast liggen veel navigatiesystemen vaak de hele tijd in de auto. Dus dan maken ze gedurende 2 jaar aardig wat seizoenswisselingen, en vooral temperatuurwisselingen mee, en dat is voor geen enkele accu bevorderlijk. En een telefoon(accu) laten de meeste mensen volgens mij niet gedurende de wintermaanden 's nachts in de kou liggen, dus dat dié accu's langer meegaan is wel te verklaren. Die worden toch aan iets minder hevige en langdurige temperatuurverschillen blootgesteld.ans-fer.poppen-buijsman schreef:Aan de stekker wel. Maar er zit ook een voetgangers modus op en die is totaal onbruikbaar. U kunt mogelijk gelijk hebben met continu opladen in de auto. Maar dat is niet zo. Dit apparaat is 26 mnd oud maar daarvoor hadden twee andere Tom Tom's hetzelfde probleem. Uw antwoord zou inhouden dat iedereen die een Samsung of een Huawei of Nokia phone etc. heeft deze na twee jaar naar de sloop kan brengen. Onbruikbaar geworden. In uw antwoord stelt u dat de accu of batterij vervangbaar is. Waarom stelt Tom Tom dit dan of gaat commercie ( verkoop ) voor consumentenbelang.
Natuurlijk is de accu van een TomTom te vervangen.
Deze kost +- € 15,00
Deze kost +- € 15,00