witte angora schreef: ↑02 sep 2019 16:01
Klopt, het is ook de manier waarop ik het doe. Toch vind ik het snelheidsverschil best wel fors. Dat mag van mij best wel een tandje minder.
Wat misschien ook kan helpen is trajectontrole? Op de A2 rijdt iedereen redelijk gelijkmatig, in tegenstelling tot de A12.
Ja en kwa veiligheid op de A2 waar iedereen rijd waar die wil (baan 3 of baan 5) is het een zooitje.. de rechterbaan rijd meestal nog het soepelst door.. omdat tegenwoordig iedereen een middenbaan of de linkerbaan prefereerd boven de nr1 regel van rechtshouden. Ik word niet vrolijk van die trajectcontrole troep.. heeft echt niets met verkeersveiligheid te maken.
Nog een puntje, stikstof stoot geen enkele auto uit... stikstofoxiden wel. Dit goedje is afhankelijk van de temperatuur van de motor, hoe hoger de temperatuur hoe meer SOx er gevormd wordt.. dus in dat opzicht is harder rijden wel een verhogende factor.
Echter de meeste steden voeren een GroenLinks beleid (de meeste linkse beleidsvoerders voeren dit beleid alleen GroenLinks blinkt daarin uit).. stoplichten niet op elkaar afgestemd, infra structuur zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor autoverkeer.. kortom autootje pesten.
Dit autootje pesten zorgt voor nog veel meer vervuiling doordat je filevorming krijgt. Bij filevorming draaien auto motoren in de meest ongunstige situatie .. onvolledige verbranding van brandstof.. CO uitstoot enz.. dit is een veel grotere vervuiling dan men altijd roept(geld ook voor files op de snelweg)..
Auto met een startstop regeling vervuilt ook meer als darmen dacht.. de startstop zorgt voor veel meer slijtage dus lagere levensduur.
Snelheid verlagen op de snelweg omtrent milieu is een drogreden.. als je het doet moet je het goed doen.. en juist zorgen dat het autoverkeer met de best mogelijke snelheid van A naar B vervoert. Elektrisch is daarin de minst vervuilende tijdens vervoer.. maar die vervuilen weer tijdens het maken van elektriciteit...
Moraal van het verhaal.. als wat willen doen aan vervuiling moet het goed worden aangepakt.. en vanuit mijn professie kan ik u melden dat de milieuclubs en linkse “groene” partijen momenteel zorgen voor het tegenovergestelde.. je zal moeten samenwerken, moeten evolueren, nieuwe technieken aanboren, meer metkernenergie aan de gang, meer met waterstof enz en niet gaan slaan met boetes of snelheidsverlagingen.. laat zien dat je weet wat je doet..(en dan spreek ik denhaag aan)