LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn ov-chipkaart is gebroken, wat nu?
-
Mijn ov-chipkaart is gebroken, wat nu?
Mijn OV chipkaart is gebroken en heb daarover met Trans Link Systems gebeld. De dame die ik aan de lijn kreeg sprak amper Nederlands en `rebbelde` zo vlug dat ik er niet tussen kwam en mijn verhaal zowat niet kan doen. Ik heb haar een paar maal gezegd dat ze te vlug gaat en niet naar mij luistert. Ik vond het onbeschoft gedrag van deze `dame´. Op mijn kaart staat nog 28 euro. Ik kan een vervangende kaart aanvragen maar die kost 11 euro. Een nieuwe kost 7,50 euro maar dan ben ik mijn tegoed kwijt. Trans Link verdiend miljoenen aan de reizigers maar service is er niet bij.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2017 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Mijn ov-chipkaart is gebroken, wat nu?
Breken doen die kaarten niet zomaar.
Waarom zou Translink de kosten op zich moeten nemen? Ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je hier voor moet betalen. Als je rijbewijs of kentekenbewijs breekt moet je ook zelf voor vervanging betalen. Overigens was dat vroeger met treinabonnementen ook niet anders. Die kreeg je ook niet vergoedt als die kapot was.
En waarom moet een ander opdraaien voor het feit dat jij je kaart hebt gebroken?Teuny Huizer schreef:Mijn OV chipkaart is gebroken en heb daarover met Trans Link Systems gebeld. De dame die ik aan de lijn kreeg sprak amper Nederlands en `rebbelde` zo vlug dat ik er niet tussen kwam en mijn verhaal zowat niet kan doen. Ik heb haar een paar maal gezegd dat ze te vlug gaat en niet naar mij luistert. Ik vond het onbeschoft gedrag van deze `dame´. Op mijn kaart staat nog 28 euro. Ik kan een vervangende kaart aanvragen maar die kost 11 euro. Een nieuwe kost 7,50 euro maar dan ben ik mijn tegoed kwijt. Trans Link verdiend miljoenen aan de reizigers maar service is er niet bij.
Service is prima, alleen als je iets kapot maakt moet je de schade zelf betalen. En dat is in dit geval ook zo.
Of een bedrijf miljoenen verdient heeft daar niets mee te maken. Moeten andere dan (indirect) mee betalen aan door jou veroorzaakte schade ?
Of een bedrijf miljoenen verdient heeft daar niets mee te maken. Moeten andere dan (indirect) mee betalen aan door jou veroorzaakte schade ?
Een volledig nieuwe kaart kost minder werk dan een duplicaat waar je oude saldo en eventuele abonnementen aan gekoppeld moeten worden. Dus niet raar dat een duplicaat duurder is.
-
Hoezo service is er niet bij? Ze kunnen uw oude tegoed overzetten op een nieuwe kaart, mooi toch! Tja, dat u daar voor moet betalen is natuurlijk logisch, of werkt u zelf ook voor niets?
Je bent je tegoed niet kwijt. Je kunt dit terug laten boeken.Teuny Huizer schreef:Mijn OV chipkaart is gebroken en heb daarover met Trans Link Systems gebeld. De dame die ik aan de lijn kreeg sprak amper Nederlands en `rebbelde` zo vlug dat ik er niet tussen kwam en mijn verhaal zowat niet kan doen. Ik heb haar een paar maal gezegd dat ze te vlug gaat en niet naar mij luistert. Ik vond het onbeschoft gedrag van deze `dame´. Op mijn kaart staat nog 28 euro. Ik kan een vervangende kaart aanvragen maar die kost 11 euro. Een nieuwe kost 7,50 euro maar dan ben ik mijn tegoed kwijt. Trans Link verdiend miljoenen aan de reizigers maar service is er niet bij.
Actieve ov-chipkaart
Als het saldo van je actieve ov-chipkaart lager is dan 30 euro, kun je dit terugvragen bij een balie, ook als je een anonieme kaart hebt. Je betaalt hiervoor 1 euro administratiekosten. Is het saldo op je kaart hoger dan 30 euro? Dan moet je een formulier invullen waarmee je je kaart 'opzegt'. Het overgebleven saldo wordt dan teruggestort op je rekening. Je betaalt hiervoor geen extra kosten.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Mijn zoon heeft die kaart ooit (letterlijk) dubbelgevouwen omdat hij dacht dat hij verlopen was.
Terugvouwen en heb hem nog een jaar kunnen gebruiken (toen was hij wel verlopen).
Terugvouwen en heb hem nog een jaar kunnen gebruiken (toen was hij wel verlopen).
De oorzaak van breken is vooral het onbeschermd opbergen van de kaart in je broekzak, ga je zitten dan worden de krachten dusdanig dat na vele keren buigen de kaart breekt.
Als de OV-chipkaart is gebroken door een fabricagefout van de OV-chipkaart dan mag u 'kosteloos' een nieuw exemplaar verwachten.Teuny Huizer schreef:Mijn OV chipkaart is gebroken en heb daarover met Trans Link Systems gebeld. De dame die ik aan de lijn kreeg sprak amper Nederlands en `rebbelde` zo vlug dat ik er niet tussen kwam en mijn verhaal zowat niet kan doen. Ik heb haar een paar maal gezegd dat ze te vlug gaat en niet naar mij luistert. Ik vond het onbeschoft gedrag van deze `dame´. Op mijn kaart staat nog 28 euro. Ik kan een vervangende kaart aanvragen maar die kost 11 euro. Een nieuwe kost 7,50 euro maar dan ben ik mijn tegoed kwijt. Trans Link verdiend miljoenen aan de reizigers maar service is er niet bij.
Echter een dergelijke kaart breekt niet zomaar en zeker niet n.a.v. een fabricagefout.
En zo kan simpelweg de conclusie worden getrokken dat u zelf verantwoordelijk bent voor het breken van de kaart en daarmee zelf voor de kosten van vervanging moet opdraaien.
Niet alleen de medewerkster van Trans Link Systems "rebbelde" misschien maar wat, maar dat doet u zelf nog erger door te concluderen dat er geen service wordt verleend.
Er worden u, ter vervanging van de gebroken kaart, meerdere mogelijkheden geboden en het is aan u hieruit een voor u passende keuze te maken.
Helaas voor u, maar wel terecht, komt het "GRATIS" vervangen van de kaart in het geboden rijtje niet voor,
Ik denk dat TS het nu wel begrepen heeft, zo niet mag ze natuurlijk altijd reageren.......