LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] milieusticker duitsland

Andere onderwerpen over auto en vervoer
renahil

milieusticker duitsland

Ongelezen bericht door renahil »

Wat zou het nut zijn van de milieusticker op de auto in Duitsland? Iedereeen heeft een kenteken en weet wat ie heeft, kentekens zijn simpel na te trekken door overheidsdiensten en er staat meestal op een auto welk type het is. Als je een enkele keer in Duitsland komt rij je het hele jaar met zo'n lelijke sticker rond. Waar gaat het geld van die sticker naar toe? Ik hoop iets in de trend van een project voor milieu. Of gewoon in de zak van ....??
Kan radar daar eens aandacht aan schenken?
Groet, Rob

C200K

Re: milieusticker duitsland

Ongelezen bericht door C200K »

Lijkt mij toch compleet onzinnig dat Radar aandacht moet geven aan zooi in Duitsland. Zeker als je bekijkt dat het maar een fractie van onze inwoners zal betreffen.

Neen, dan zijn er nog wel zaken in NL waar men zich druk over kan maken.

renahil

Ongelezen bericht door renahil »

Hi, ik vind die reactie wel erg fel, wat zit daar achter?
Kijk eens hoeveel mensen regelmatig een uitje naar Duitsland maken en bedenk dat een dergelijke sticker ook naar Nederland komt. Naja, misschien doet onze anwb er wel wat mee. Of kom je nooit over de grens?
En toch maar gegroet van Robbie

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Fel?!?! :lol: :lol: :lol: :lol:

Er zijn in Nl zoveel zaken die niet kloppen. Laat ze daar naar kijken. Daarbij hoeft een dagjesmens in Dld. op geen enkele wijze last te hebben van dit vignet. Gewoon buiten het centrum parkeren (op een P+R) en met het openbaar vervoer reizen.

In Nl. zal zoiets ook gaan komen. Kijk naar de plannen in A'dam. Voorts hebben vrachtwagens nu al te maken met mileuzones in Nl. In die zones mag je ook alleen nog maar komen als je aan bepaalde uitlaatgaseisen voldoet.

Wen er maar aan, het gaat er komen. De ANWB heeft veel info (bijvoorbeeld in de (auto)kampioen) gegevens over dit vignet. Meer kunnen zij ook niet doen. Dat is iets wat Dld. zelf bepaald. Niet wij, dus niet belangrijk genoeg om door Radar behandeld te worden.

Nogmaals.....er zijn zat zaken die in Nl. meer aandacht vragen. Zaken die veel belangrijker zijn dan een vignetje van minder dan 20 euro die je ook nog eens heel eenvoudig kan omzeilen! :!: :!:

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Het hele jaar rondrijden met die sticker???? Voor zolang als de auto leeft zult u bedoelen.
Op het kenteken waar hij op is aangevraagd blijft het geldig zolang de auto rond rijdt.

Ik moest onverwachts naar Berlijn en in Uden (waar ik de sticker direct mee kon nemen) hebben ze me dat verteld.

Gesloten