John van Drongelen schreef:Vandaag goed nieuws in de krant en op de Radar site:
Staatssecretaris Dijksma (milieu) verklaart,dat bezitters van een "vieze" brommer of scooter erop mogen blijven rijden.
Hopelijk gaat die vervloekte milieuzone in Amsterdam niet meer door!
Je verbindt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben.
Bovendien, het is maar wat je "goed nieuws" noemt...
Het goede nieuws is dat de verkoop van 2-takt vanaf 2018 verboden wordt. En dat lijkt me ook de aangewezen weg om het straatbeeld geleidelijk te veranderen, ipv verboden gebaseerd op de leeftijd van de tweewieler.
16again schreef:Het goede nieuws is dat de verkoop van 2-takt vanaf 2018 verboden wordt. En dat lijkt me ook de aangewezen weg om het straatbeeld geleidelijk te veranderen, ipv verboden gebaseerd op de leeftijd van de tweewieler.
Wat mij betreft is het "en, en".
stofzuigertje schreef:Voor grasmaaiers en kettingzagen, die blijven 2 tact leveren....
Tsja. Hoeveel zijn er, en hoeveel worden ze gebruikt...?
John van Drongelen schreef:Vandaag goed nieuws in de krant en op de Radar site:
Staatssecretaris Dijksma (milieu) verklaart,dat bezitters van een "vieze" brommer of scooter erop mogen blijven rijden.
Dat verklaart ze helemaal niet. Ze verklaart alleen dat vanaf 1 januari bepaalde types niet mee verkocht mogen worden. En dat, tegen de hoop van de branche in, dit ook geldt ook de 'foute' brommers die dan nog op voorraad zijn.
Voor de slimme lezers: misschien dat de bromfiets handelaren hun nieuwe 2takt brommers met korting verkopen.
Ik rij al bijna 30 jaar op een 2takt:nog nooit problemen met de motor gehad.
Met koude motor rij ik vol gas weg!
Als ik al die mensen zie lopen met hun defecte Chinese 4takt brommer moet ik lachen......
John van Drongelen schreef:Voor de slimme lezers: misschien dat de bromfiets handelaren hun nieuwe 2takt brommers met korting verkopen.
Ik rij al bijna 30 jaar op een 2takt:nog nooit problemen met de motor gehad.
Met koude motor rij ik vol gas weg!
Als ik al die mensen zie lopen met hun defecte Chinese 4takt brommer moet ik lachen......
Zucht. Weer geen antwoord op het tegengas, maar wél de volgende off-topic opmerkingen.
John van Drongelen schreef:Voor de slimme lezers: misschien dat de bromfiets handelaren hun nieuwe 2takt brommers met korting verkopen.
Ik rij al bijna 30 jaar op een 2takt:nog nooit problemen met de motor gehad.
Met koude motor rij ik vol gas weg!
Als ik al die mensen zie lopen met hun defecte Chinese 4takt brommer moet ik lachen......
Je adviseert mensen een kamer te huren in een sterfhuisconstructie? Nee, dát is lekker advies. Overigens zegt dit niks over lokale Milieuzones, nergens lees ik zo snel dat ze die plannen in de ijskast gaan zetten. En met de opkomst van Groen-Links is het nog maar zeer de vraag of de nieuwe regering hier toch niet iets meer mee gaat doen dan jou lief is. (gedoogconstructie met Groen-Links voor milieuonderwerpen zie ik er nog wel van komen)
In utrecht zit een groenlinks-madam in het college, bromfietsen mogen wegens het milieu niet meer overal komen in de stad, wie bv drie brommers heeft, krijgt drie brieven hier over..
Over vervuiling gesproken.
John van Drongelen schreef:De Verenigde Staten trekken zich terug uit het klimaat verdrag.
Amsterdam lijkt wel "gekke Henkie" met hun milieuzone voor brommers.
Je bedoelt: Trump trekt zich uit het klimaat verdrag terug. Veel Amerikaanse staten en dito bedrijven blijven doorgaan op hun weg om vervuiling aan te pakken.
Wat 'gekke Henkie' met Trump te maken heeft is me een volslagen raadsel.
John van Drongelen schreef:De Verenigde Staten trekken zich terug uit het klimaat verdrag.
Amsterdam lijkt wel "gekke Henkie" met hun milieuzone voor brommers.
En daarmee scharen ze zich in een apart rijtje, de enige 2 landen die dat akkoord niet hebben ondertekend zijn Nicaragua en Libië, het eerst land omdat ze (volgens anekdotaal bewijs) het niet ver genoeg vonden gaan, en het 2e omdat ze ivm een burgeroorlog niet echt een werkende regering hebben. Jij zou dus willen dat Amsterdam, een stad met grofweg een miljoen inwoners, en prangende milieuproblemen, ook zo bestuurd wordt als de VS?
Ik hoop,dat de gemeente Amsterdam dit advies ook overneemt.
Dat zou prima zijn. De diesels blijven namelijk wel gewoon verboden, omdat dat - net als bij de oude brommers - wel duidelijk effect op de luchtkwaliteit heeft. In feite zegt de rechter dus dat er beleid zoals in Amsterdam zou moeten worden gevoerd.
Fijn om te horen dat je nu dus ook achter de plannen van Amsterdam staat.