LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding en bedrog bij aankoop golfkar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Golf001

Misleiding en bedrog bij aankoop golfkar

Ongelezen bericht door Golf001 »

Begin mei 2017 een andere golfkar met weg toelating aangeschaft bij een bedrijf in het oosten van ons land. Bouwjaar zou 2011 zijn en accupakket nieuw, dit werd bevestigd in app kontakt en staat ook zo op de site van dit bedrijf dat occasions afgeleverd worden met een nieuw accupakket. De kar zou verder (afhankelijk van de belasting natuurlijk) een actieradius hebben tot 70 km.

Op de site van dit bedrijf zelfs een foto van deze golfkar met inderdaad een nieuw accupakket erin. Al begin juni bleek het pakket problemen te hebben en zou onder garantie vervangen worden. Tot dusverre nog niet gebeurt.

Echter blijkt er nog meer aan de hand want ook het bouwjaar is niet 2015 maar 2011 en verder navraag leert dat de kar ook geen typegoedkeuring voor de weg heeft. En de bestelde back Seat a 599 is ook nog niet geleverd, eerlijkheidshalve zeg ik daarbij dat er bij verteld is dat dit wel even zou duren, maar begin mei besteld en nu nog niet geleverd is toch wel vreemd.

Inmiddels kontakt met de vorige eigenaar van de golfkar, hem wordt ook een nieuw accupakket doorbelast terwijl deze er slehts kort (voor de foto alleen denk ik) ingezeten heeft en bij levering aan mij niet. Bij mij zit het oude pakket erin zo bevestigd de vorige eigenaar na het zien van de foto.

Van garantie of het nakomen van afspraken heeft dit bedrijf werkelijk nooit gehoord. In een poging om nu toch eens eindelijk een nieuw accupakket te krijgen wordt mij een rekening gepresenteerd van of 425 indien ik kies voor een of ander vaag merk dan wel 600 ( alles excl.btw) indien ik kies voor het merk wat erin staat en ook marktleider is op dit gebied. Ondanks dat er een jaar garantie op het pakket zit, er een nieuw pakket in zou moeten zitten wat niet zo is, de kar ipv 2 jaar oud dus 6 jaar oud is en dan nog het belangrijkste de kar heeft helemaal geen typegoedkeuring voor de weg!! En dat was nu juist de reden dat wij deze relatief kostbare kar kochten.

Verder blijkt nu dat de golfkar in opdracht van de vorige eigenaar (in commissie) werd verkocht en het bedrijf waar ik hem van heb gekocht heeft deze mensen nooit betaald. Zij zijn dus feitelijk nog eigenaar!

Wie o wie kan mij helpen met deze vervelende tijdrovende ellende om tot een oplossing te komen?

vroem

Re: Misleiding en bedrog bij aankoop golfkar

Ongelezen bericht door vroem »

de politie, middels een aangifte van oplichting..Ervan uitgaande dat alle normale wegen eruit te komen al benut zijn. Wellicht handen ineen slaan met vorige eigenaar. En zorgen dat alles wat beweert is zwart op wit staat, is immers bewijs voor politie.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

vroem schreef:de politie, middels een aangifte van oplichting..Ervan uitgaande dat alle normale wegen eruit te komen al benut zijn. Wellicht handen ineen slaan met vorige eigenaar. En zorgen dat alles wat beweert is zwart op wit staat, is immers bewijs voor politie.
Golf001 is niet opgelicht, de oud eigenaar schijnt opgelicht te zijn. Er is nu sprake van misleiding en dat is een civiele zaak.
Wat ik alleen niet begrijp uit het verhaal, heeft Golf001 de kar van te voren gezien, getest, nagekeken, etc? Lijkt er nu oo dat er via whatsapp is gekocht.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een 2011 accepteerde en voor betalen niet de papieren controleerde, want je had kunnen lezen dat het geen 2015 was en accu controle voor betalen.

Ook voor openbare weg is bewijs nodig en niet geleverd.
Deze Golfkarren zijn onbekend bij mijn maar met scootmobiel, brommobiel vermoedelijk in die groep ingedeeld.
Vooraf beter informeren en altijd meerdere handelaren vragen want er zitten dubieuze tussen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Begin mei 2017 een andere golfkar met weg toelating aangeschaft bij . Bouwjaar zou 2011
ook het bouwjaar is niet 2015 maar 2011 n
OP de accu na wat is dan het probleem ?

Gesloten