LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw spaarsysteem Shell Bonus Miles

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Enfield

Nieuw spaarsysteem Shell Bonus Miles

Ongelezen bericht door Enfield »

Bij mijn laatste tankbeurt bij een Shell tankstation kreeg ik van de kassajuffrouw een registratiekaart aangereikt waarop Shell haar nieuwste spaarsysteem uit de doeken doet. Thuisgekomen heb ik deze registratiekaart nader bekeken en wat mij daarbij opviel was dat Shell veel belangstelling heeft voor mijn persoonlijke gegevens. Zowel mijn naam, adres, woonplaats, e-mailadres en zelfs mijn geslacht en geboortedatum wil Shell weten, als ik tenminste aan deze spaaractie mee wil doen. Slechts 2 vakjes (tussenvoegsel en het kaartnummer van de servicemedewerker) zijn niet verplicht in te vullen. Maar wat heeft Shell met mijn persoonlijke gegevens te maken? Ik kom daar alleen om te tanken. Meer niet! Waarom willen ze dat weten en hebben ze daar eigenlijk wel het recht toe? Bij spaaracties van willekeurig welke andere firma, supermarkt, winkel, enz, noem maar op, heb ik mijn persoonlijke gegevens nog nooit tot in detail hoeven te verstrekken. Wat gaat Shell er mee doen? Waar komen ze terecht en wat zijn de gevolgen? Wie het weet op dit forum mag het zeggen. Met belangstelling zie ik reacties tegemoet.

MAXIEM

Re: Nieuw spaarsysteem Shell Bonus Miles

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Enfield

Dit fraaie bedrijfje wil jou tank- en koopgedrag in kaart brengen, zodat zij je vervolgens kunnen bestoken en lastig vallen met ongevraagde aanbiedingen. Orson Welles voorspelde dit stiekeme gedoe al in 1968. Bovendien kunnen zij jouw gegevens ook nog eens voor een zacht prijsje verkopen aan andere bedrijven en dat zullen ze zeker niet nalaten.

Maxiem.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

je bent niet verplicht die kaart te gebruiken, tis vrijblijvend.

Enfield

Ongelezen bericht door Enfield »

ciske schreef:je bent niet verplicht die kaart te gebruiken, tis vrijblijvend.
Natuurlijk is deelnemen aan deze spaaractie van Shell vrijblijvend. Maar is het volledig moeten invullen van deze kaart wil je kunnen deelnemen dat ook? Gelet op de toonzetting waarbij expliciet aangegeven wordt dat men alleen een volkomen onbelangrijk tussenvoegsel en het kaartnummer van de servicemedewerker (wat ze waarschijnlijk zo wel weten) niet in hoeft te vullen, heeft het er wat mij betreft toch alle schijn van dat hier meerdere / andere bedoelingen achter schuil gaan. Kennelijk kan ik alleen aan deze spaaractie deelnemen als ik mijn hele doopceel op tafel leg en dat zou toch te zot voor woorden zijn. Dus nogmaals de vraag: kan en mag dit wel?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk dat je er te veel achter zoekt. Lees eens rustig de website van shell bonusmiles door. Hier een link naar de privacy-pagina.

https://tankbonusmiles.nl/t/privacy

En als je het zeker wilt weten, mail de klantenservice eens. Bij AH bijvoorbeeld, met zijn bonuskaart, is het namelijk niet verplicht je gegevens achter te laten, deze kaart is ook anoniem te gebruiken. Wellicht dat het met de shell bonusmiles kaart mogelijk is.

Gesloten