LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe TomTom XXL kaarten passen nu al niet meer.
-
Nieuwe TomTom XXL kaarten passen nu al niet meer.
Vorige week de TomTom XXL met 5 inch scherm aangeschaft via de rentepunten van ING. Ruim 300 euro. Na aansluiting op TomTom Home kreeg ik de melding dat er nieuwe kaarten gratis waren te downloaden vanwege de 30 dagen kaartgarantie. De kaarten dus gedownload maar vervolgens kreeg ik de melding dat deze TomTom te weinig geheugen had en dat ik alleen nog maar een deel van Europa kon installeren. Maar dat was niet onze bedoeling, we hadden hem aangeschaft om nooit meer een van de 42 kaarten te hoeven wisselen, want die 42 zaten er allemaal al in. Volgens de helpdesk moest ik mijn NIEUWE TomTom opnieuw formatteren en dan maar met 1 stem installeren. Dit was 2 avonden werk en de nieuwe kaarten bleken nog steeds niet te passen. Deze waren ruim 2 GByte en de geheugenkaart maar 2 GByte, dat gaat nooit passen. Weer kontakt gehad met de helpdesk via hun support scherm maar ik ben blijkbaar te kritisch want ze reageren niet meer.
Ik vindt dit wel zo'n aanfluiting, geheugen kost bijna niets meer en juist daar bezuinigen ze op. De TomTom XXL is al verouderd als deze uit de verpakking komt.
Ik wil nu mijn geld terug maar dat zal een lange adem worden.
Ik vindt dit wel zo'n aanfluiting, geheugen kost bijna niets meer en juist daar bezuinigen ze op. De TomTom XXL is al verouderd als deze uit de verpakking komt.
Ik wil nu mijn geld terug maar dat zal een lange adem worden.
Re: Nieuwe TomTom XXL kaarten passen nu al niet meer.
Waarom wis je niet 1 landen kaart, waar je van weet, dat je nooit er naar toe gaat.
-
Je kunt alleen maar hele delen van Europa wissen. Dus of zuid of noord Europa. Aangezien wij ze beide nodig hebben is dat lastig want dat kost echt telkens meer dan 2 uur.tennis schreef:Waarom wis je niet 1 landen kaart, waar je van weet, dat je nooit er naar toe gaat.
Maar het steekt natuurlijk als je het duurste systeem koopt en je krijgt niet wat ze beloven. TomTom geeft aan dat alle 42 kaarten passen en dat is niet zo.
Het kan zijn dat zijn geheugen te klein is voor de nieuwste kaart. Deze is 2,2 GB terwijl de hele tomtom 2Gb is en das nog incl. Navcore. Ze hebben daarom de kaart in 4 zones verdeeld. Je hebt dus waarschijnlijk westeuropa erop staan en je moet hem via het beheer van de TomTom veranderen naar Oost.
-
Klets. Tomtom moet gewoon waar maken wat ze beloven en niet de klant na een dure aanschap opschepen met een hoop gedoe. En anders noem ik het klinklare oplichting.
[quoteIk wil nu mijn geld terug maar dat zal een lange adem worden.][/quote]
Dan moet je bij de ING zijn en die geven, helaas pindakaas, geen geld terug. En het teruggeven van je TT aan de ING zal ook niet lukken. Misschien moet je je probleem eens wat duidelijker aan de TT helpdesk uitleggen, wat meer geduld hebben en ING verwijten dat ze je een TT hebben gestuurd met een verlopen kaartgarantie?
Zou zomaar kunnen....
Dan moet je bij de ING zijn en die geven, helaas pindakaas, geen geld terug. En het teruggeven van je TT aan de ING zal ook niet lukken. Misschien moet je je probleem eens wat duidelijker aan de TT helpdesk uitleggen, wat meer geduld hebben en ING verwijten dat ze je een TT hebben gestuurd met een verlopen kaartgarantie?
Zou zomaar kunnen....
Dan moet je bij de ING zijn en die geven, helaas pindakaas, geen geld terug. En het teruggeven van je TT aan de ING zal ook niet lukken. Misschien moet je je probleem eens wat duidelijker aan de TT helpdesk uitleggen, wat meer geduld hebben en ING verwijten dat ze je een TT hebben gestuurd met een verlopen kaartgarantie?dhc schreef:[quoteIk wil nu mijn geld terug maar dat zal een lange adem worden.]
Zou zomaar kunnen....[/quote]
Het heeft toch niets met een verlopen kaartgarantie te doen.
Het geheugen van de TomTom is 2 GB, en het hele kaartenmateriaal is 2,2 GB.
Je kan in een emmer van 10 liter ook niet 12 liter invullen!
Dus na een upgrade moet je gewoon iets verwijderen en klaar is kees!
TS schrijft dat hij zijn geld terug wil en ik heb even uitgelegd dat ie dan bij de ING moet zijn...
-
Klets van het zuiverste water. De man moet waar voor zijn geld krijgen. Hij heeft een tt voor heel europa betaald en dat moet hij krijgen. tt moet maar een ander exemplaar leveren.tennis schreef:Dus na een upgrade moet je gewoon iets verwijderen en klaar is kees!
Daar ben ik helemaal met je eens.dhc schreef:TS schrijft dat hij zijn geld terug wil en ik heb even uitgelegd dat ie dan bij de ING moet zijn...
-
Natuurlijk moet of het geld terug of een nieuwe TT geleverd worden.
Of een grotere kaart kopen.
In plaats van 2GB dus 4GB.
Probleem opgelost.
Probleem opgelost.
-
Dat is nu net het probleem. Bij De XXL zit geen SD kaart in. Dus wisselen is niet mogelijk, was het maar waar kost tenslotte ook niks meer.BBCS schreef:Of een grotere kaart kopen.
Probleem opgelost.
Oeps.hobby_henny schreef:Dat is nu net het probleem. Bij De XXL zit geen SD kaart in. Dus wisselen is niet mogelijk, was het maar waar kost tenslotte ook niks meer.BBCS schreef:Of een grotere kaart kopen.
Probleem opgelost.
Mijn excuses.
In een dergelijk geval is er maar 1 optie mogelijk: en dat is de koop ongedaan te maken.
TomTom moet helemaal niets! De ING is de leverancier en daar moet TS zijn, niet bij TomTom, moeilijk hè?Jeanclaude Dereumaux schreef:Klets van het zuiverste water. De man moet waar voor zijn geld krijgen. Hij heeft een tt voor heel europa betaald en dat moet hij krijgen. tt moet maar een ander exemplaar leveren.tennis schreef:Dus na een upgrade moet je gewoon iets verwijderen en klaar is kees!
Je begint al aardig de weg kwijt te raken met al die aliassen van je....
-
Heb ook net een XL2 gekocht en zit met hetzelfde probleem! Gelukkig heb ik hem niet via de rentepunten aangeschaft (lastige tussenschakel, weet ik uit ervaring). Ga het via de winkel proberen te regelen. Zodra ik een oplossing heb zal ik hem hier posten, maar ik ben bang dat de update v.d. kaart op dit toestel nooit zal gaan lukken. succes!
Informatie van TomTom:
Onderwerp
TomTom Meest Recente Kaart
Geachte heer XXXXXXXX,
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.
Het referentienummer voor uw vraag is XXXXXX-XXXXXXX. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.
U heeft onlangs contact opgenomen met TomTom Customer Care over TomTom Meest Recente Kaart en daarom stuur ik u deze e-mail ter bevestiging.
Zoals telefonisch besproken bevestig ik u dat u op dit moment spijtig genoeg niet de nieuwste kaart kunt downloaden en installeren. Onze technische dienst is hard in de weer om dit voor u en andere gebruikers aan te passen.
Wij adviseren u over enkele dagen nogmaals de nieuwste kaart te downloaden.
Ik hoop dat u in ons gesprek naar tevredenheid bent geholpen.
Mocht u aanvullende vragen of andere vragen of suggesties hebben, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Jouad
TomTom Customer Care Team
Onderwerp
Geachte heer XXXXXXXX,
Het referentienummer voor uw vraag is XXXXXX-XXXXXXX. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.
U heeft onlangs contact opgenomen met TomTom Customer Care over TomTom Meest Recente Kaart en daarom stuur ik u deze e-mail ter bevestiging.
Zoals telefonisch besproken bevestig ik u dat u op dit moment spijtig genoeg niet de nieuwste kaart kunt downloaden en installeren. Onze technische dienst is hard in de weer om dit voor u en andere gebruikers aan te passen.
Mocht u aanvullende vragen of andere vragen of suggesties hebben, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Jouad
-
Onderstaand verhaal heb ik ook al meerdere keren gekregen nav. mijn vragen over dit probleem. Bij mij ontbreekt alle keren dat er aan wordt gewerkt dus dat is nieuw voor mij. Moet je nu telkens zelf gaan kijken of het probleem is opgelost.
Vandaag kreeg ik een tevredenheidsondezoek van TT. De uitkomst begrijp je wel, ik kon niets positief invullen. Helaas doet deze arrogante club hier niets mee. Jammer, jammer TT, gemiste kans.
Vandaag kreeg ik een tevredenheidsondezoek van TT. De uitkomst begrijp je wel, ik kon niets positief invullen. Helaas doet deze arrogante club hier niets mee. Jammer, jammer TT, gemiste kans.
tennis schreef:Informatie van TomTom:
Onderwerp
Geachte heer XXXXXXXX,
Jouad
Dan is het over en out.
Dan kijk maar bij de ING, of je het geld terugkrijgt!
suc6
Dan kijk maar bij de ING, of je het geld terugkrijgt!
suc6