LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS dagretour (e-ticket) niet meer te annuleren/aan te passen
NS dagretour (e-ticket) niet meer te annuleren/aan te passen
Ik kocht deze week 2 dagretourtjes via Spoordeelwinkel.nl om met mijn moeder komende zaterdag 10 maart samen naar een beurs te gaan voor haar verjaardag. Na een val is ze niet in staat om mee te kunnen.
Aangezien ik de kaartjes al verzilverd heb kan er niks meer veranderd worden volgens de telefonisch medewerker van de NS omdat ze niet kunnen controleren of het ticket niet toch gebruikt wordt. Ik snap de voorwaarden maar ik kan ook niemand meenemen als vervanger omdat het op naam staat (bij controle ID ben je illegaal bezig), dus ben ik geld voor het ticket gewoon kwijt plus de entree van de beurs. Wordt het niet tijd voor NS om dit administratief anders aan te pakken, ik voel me zwaar teleurgesteld
Aangezien ik de kaartjes al verzilverd heb kan er niks meer veranderd worden volgens de telefonisch medewerker van de NS omdat ze niet kunnen controleren of het ticket niet toch gebruikt wordt. Ik snap de voorwaarden maar ik kan ook niemand meenemen als vervanger omdat het op naam staat (bij controle ID ben je illegaal bezig), dus ben ik geld voor het ticket gewoon kwijt plus de entree van de beurs. Wordt het niet tijd voor NS om dit administratief anders aan te pakken, ik voel me zwaar teleurgesteld
Re: NS dagretour (e-ticket) niet meer te annuleren/aan te passen
Hoewel Ik het iets anders geformuleerd zou hebben, kies ik voor eigen schuld.
De regels zijn de regels. Als die in uw voordeel zijn is het goed, als die in uw nadeel zijn niet goed. Kies wat u wilt maar accepteer de voorwaarden en gevolgen zonder slikken.
Het zou inderdaad handiger zijn als je een soort waardebon zou krijgen die je later, op het moment dat je besluit wanneer je gaat reizen, kunt verzilveren voor een echt kaartje. O, wacht....
Prima, en de administratieve kosten bij de klant neerleggen.kweenie schreef:Het zou inderdaad handiger zijn als je een soort waardebon zou krijgen die je later, op het moment dat je besluit wanneer je gaat reizen, kunt verzilveren voor een echt kaartje. O, wacht....
Ik voel al aan dat dan het volgende topic geopend wordt.....
-
Als je de voorwaarden snapt is het toch duidelijk? Hoe vervelend ook, maar de NS kan inderdaad niet controleren of je moeder nu wel of niet naar die beurs gaat. Of weet je zelf een manier?Cambolei schreef: Ik kocht deze week 2 dagretourtjes via Spoordeelwinkel.nl om met mijn moeder komende zaterdag 10 maart samen naar een beurs te gaan voor haar verjaardag. Na een val is ze niet in staat om mee te kunnen.
-
De bevestigingsmail is al een waardebon (bevat een code) die later, als je een dag geprikt hebt, verzilvert kan worden voor een e-ticket.Brahms schreef:Prima, en de administratieve kosten bij de klant neerleggen.kweenie schreef:Het zou inderdaad handiger zijn als je een soort waardebon zou krijgen die je later, op het moment dat je besluit wanneer je gaat reizen, kunt verzilveren voor een echt kaartje. O, wacht....
Ik voel al aan dat dan het volgende topic geopend wordt.....
Als 1 persoon klopt en die andere geen legitimatie heeft zullen ze niet moeilijk doen... kaartje alleen is voor Conducteur voor 99% al voldoende....
-
Controleren gebeurt sowieso niet zoveel, en ik hoefde maar zelden mijn legitimatie te laten zien. Maar het is dus wel zo dat ook de geboortedatum op het e-ticket komt te staan. In dit geval dus de geboortedatum van de moeder. Als TS niet met haar moeder, maar met haar dochter gaat, dan snapt een conducteur zo al dat er iets niet klopt. En dan heb je een probleem.
Waarom die kaartjes niet op vrijdagavond of zo gekocht?