LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderdelenbedrijf crediteert factuur niet.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bhees

Onderdelenbedrijf crediteert factuur niet.

Ongelezen bericht door Bhees »

Onlangs heb ik een onderdeel voor mijn auto besteld op het internet.
Door alleen mijn kenteken dor te geven kon het bedrijf zien wat voor auto ik heb en dus ook precies het goede onderdeel bestellen voor desbetreffende auto.

Dit alles ging zonder problemen.
Toen ik het artikel binnenkreeg ben ik naar de garage gereden, alwaar de monteur mij vertelde dat het niet ging passen.
Hierop heb ik contact opgenomen met het bedrijf, waar ze mij vertelde dat het geen probleem was om het geld terug te storten als ik bijgaand mijn rekeningnummer mee zou sturen.
Ik heb vervolgens het onderdeel netjes ingepakt zodat alle onderdelen( schroefjes etc.) niet zoek zouden raken en heb het vervolgens aangetekend retour gestuurd.

Nu krijg ik een e-mail van het bedrijf, dat het onderdeel nooit uit de verpakking geweest is en ook nooit onder de auto gemonteerd of gepast is.
Hierdoor accepteren zij de retourzending niet en zullen dan ook niet overgaan tot creditering van het factuurbedrag.

Punt uit.

Met andere woorden, kan ik fluiten naar mijn centen??
Wie heeft hét antwoord waar ik iets mee kan??

kokka

Re: Onderdelenbedrijf crediteert factuur niet.

Ongelezen bericht door kokka »

Tja,
In principe hoef je helemaal niet te vertellen waarom je het terug stuurt. Volgens de wet kopen op afstand heb je na ontvangst zeven dagen bedenktijd. Als je het binnen die zeven dagen terug stuurt moet de verkoper binnen 30 dagen je geld terugbetalen.
Na die zeven dagen is het geen verplichting om het geleverde terug te nemen, je zou het artikel dan wel terug moeten krijgen..verzend kosten zijn in beide gevallen voor jou.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

De wet koop op afstand geeft aan dat je het recht hebt om een artikel binnen. 7 dagen zonder opgaaf van reden retour te sturen en je geld terug te ontvangen, heeft de winkel je hier niet op gewezen, of hebben ze dit niet in hun voorwaarden opgenomen, is de periode zelfs 3 maand. Ze dienen zelfs 1x verzendkosten terug te betalen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een koopovereenkomst gesloten tot de levering van een onderdeel dat expliciet bestemd was voor jouw auto. De garagemonteur heeft aangegeven dat dit onderdeel nooit zou gaan passen. Ik zou naar hem terug gaan met een verzoek dat hij dit op papier zet zodat jij je geld terug kunt krijgen. Als ze die verklaring accepteren, dan zijn de verzendkosten heen en terug voor de verkoper.

Een andere mogelijkheid is dat je een beroep doet op de wet koop op afstand. Je hebt binnen (negen tot elf) dagen recht om kosteloos te ontbinden. De verkoper moet dan de verzendkosten heen vergoeden. De verzendkosten terug zijn voor jouw rekening.

Nog een andere mogelijkheid is dat het bedrijf het pakketje weer terug stuurt en je het alsnog een poging tot plaatsing laat doen. Als het niet past dan zijn de kosten hiermee gemoeid zijn voor de verkoper.

Gesloten