LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep APK ???

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tenormin

Re: Oproep APK ???

Ongelezen bericht door tenormin »

Quark schreef:Wij kregen hem ook elk jaar en soms nog 1 extra van de dealer. maar dit jaar niks ontvangen.
En natuurlijk ben en blijf jezelf verantwoordelijk
Zoals al geschreven: krijg hem ook van RWD en de dealer. Pas volgend jaar Februari kan ik beoordelen of ze het al dan niet meer doen. Is altijd nog de dealer die mailt en planner stuurt met agenda en gebeurt ook dat niet: natuurlijk weet iedereen wanneer je auto aan een beurt toe is.

ingrid5862

Ongelezen bericht door ingrid5862 »

Quark schreef:Ik vroeg laatst aan mijn zoon of zijn auto niet gekeurd had moeten worden.
Ook hij wachtte op een herinneringsbrief.
Toen we even de papieren nakeken bleek hij al een maand te laat te zijn, kon gelukkig nog dezelfde dag bij de garage terecht.

Dus volgens mij stuurt de RDW geen herinnerings-brieven meer.
@ Ja zo is het bij mij dus ook gegaan. Ik heb geen brief gekregen, maar ook mijn man niet. Volgens het RDW sturen ze nog wel brieven. Dus waarschijnlijk een foutje bij de Post NL.

tenormin

@ Ja zo is het bij mij dus ook gegaan. Ik heb geen brief gekregen, maar ook mijn man niet. Volgens het RDW sturen ze nog wel brieven. Dus waarschijnlijk een foutje bij de Post NL.
Zou wel kunnen; voldoende topics op fora over geen of zeer slechte bezorging.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom moet de RDW een brief sturen??? Iedereen met een auto weet dat die gekeurd moet worden. Moet dan overal je hand bij vast gehouden worden?

tenormin

ciske schreef:Waarom moet de RDW een brief sturen??? Iedereen met een auto weet dat die gekeurd moet worden. Moet dan overal je hand bij vast gehouden worden?
De RWD moet helemaal niets; dat hebben ze zelf ingesteld. Net zoals je met 70 jaar een medische keuring moet krijgen om te kijken of je nog 'geschikt bent' om een auto te besturen. Ook daar krijg je bericht van. Heeft niets te maken met wat jij noemt "overal je hand bij vast gehouden worden". Vroeger moest je er zelf op letten, maar vroeger is niet meer. Ik heb het niet verzonnen, jij hebt het niet verzonnen: dan moet je bij de RWD zijn en vragen waarom ze het zo hebben veranderd.

ciske

Ik vind , dat je zelf moet onthouden wanneer je naar de keuring moet, het is jouw auto , dus jouw verantwoording. Dat is wel degelijk iemands hand vast houden. Ik kreeg een brief maar had allang een afspraak, heb ik geen brief voor nodig.

tenormin

Ja, en wat jij vind moet men dan allemaal maar vinden? Nogmaals, als het je niet aanstaat, ga bij de RDW klagen dat je alles zelf kunt onthouden; er wonen meer mensen in Nederland; veel zullen het wel plezierig vinden. Jouw mening is echt niet zaligmakend, hoor. De mijne ook helemaal niet.

tenormin

vogels schreef:
tenormin schreef: Net zoals je met 70 jaar een medische keuring moet krijgen om te kijken of je nog 'geschikt bent' om een auto te besturen.
Wordt per 1-1-2014 gewijzigd (op 100% zeker) naar 75 jaar.
Nou, val ik net niet in de prijzen. Was ruim 69 toen ik moest vernieuwen, dus 6 mei volgend jaar zijn de 5 jaar toch om. Was mooier geweest als het rijbewijs 10 jaar geldig zou zijn. Maar ja, ieder kijkt natuurlijk alleen in zijn eigen straatje.

ciske

vogels schreef:Dat de RDW een reminder stuurt, valt onder service. Als de reminder om wat voor reden dan ook niet aankomt, kun je niet de verantwoordelijkheid bij de RDW leggen. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Precies!

Tenormin, ik heb niks te klagen denk zelf wel aan de keuring. Dat ze een brief sturen is netjes.
Laatst gewijzigd door ciske op 18 sep 2013 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ingrid5862

Ongelezen bericht door ingrid5862 »

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor alle reacties die ik heb mogen ontvangen. Mijn auto is zojuist gekeurd en volgens de RDW krijg ik volgend jaar een brief. Maar ik zal het nu ook maar in mijn agenda zetten voor de zekerheid. Want 137 euro is een hoop geld waar ik wel betere bestemmingen voor weet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Posting doet niet meer ter zake
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 19 sep 2013 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

ingrid5862 schreef: en volgens de RDW krijg ik volgend jaar een brief. Maar ik zal het nu ook maar in mijn agenda zetten voor de zekerheid. Want 137 euro is een hoop geld waar ik wel betere bestemmingen voor weet.

Zeer verstandig, zo kan je het niet vergeten, zonde van je geld.

Gesloten