LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakketverzending via TNT-Post

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jodocush

pakketverzending via TNT-Post

Ongelezen bericht door Jodocush »

Een beetje pakket naar de USA kost al gauw over de 30 euro. Voor die prijs moet je dan ook nog een vorige eeuws doordrukformulier middels balpen en hard drukken invullen en krijg je een barcode voor tracktrace. Lijkt allemaal geweldig modern, maar die tracktracecode is dus waardeloos, want het enige dat je via www.tracktrace.nl te weten komt, is dat het pakket de dag na inlevering het land heeft verlaten. Waar en wanneer het vervolgens blijft, kom je niet te weten. Wil je navraag doen dan mag je voor 45 cent per minuut (oftewel 1 piek per minuut) een of andere klanten"service" bellen. Moet je alles door de telefoon doorgeven, hopen dat ze het goed noteren, en dan maar weer afwachten of en wanneer je wat van ze hoort.
Is het nou zélfs voor TNT-post zo moeilijk om hun computer te koppelen aan de postpakketcomputers in het buitenland, zodat je voor je duurbetaalde geld tenminste kunt zien waar je pakket al die tijd gebleven is? Want afleveren binnen de officieel aangegeven 5-7 werkdagen, is er écht niet bij. Dus eerst nog een week extra wachten, dan bellen, wachten, toestanden, zenuwen. Is dit de 21e eeuw?
En helaas, voor particulieren is er nauwelijk een alternatief. Je moet wel naar TNT-post met deze middeleeuwse service.

lostlovey

Re: pakketverzending via TNT-Post

Ongelezen bericht door lostlovey »

Daar heb ik me ook al eens heel heftig over verbaasd. Moest iets retour sturen naar Engeland. Keurig Track and Trace nummer gekregen en envelop was op weg...dacht ik. Na een week niets gehoord te hebben van ontvanger daar maar eens contact mee opgenomen. Nee, het was er nog niet, nog maar even wachten. Weer een week later, nog niets.

Track and Trace gaf inderdaad nul komma nul informatie. TNT maar eens bellen. Die konden mij vertellen dat Track and Trace tot aan de grens werkt en daarna is het een groot zwart gat :shock:. Ze kon zien dat mijn envelop de grens had bereikt maar daarna geen info meer beschikbaar.

Track and Trace door de ontvanger laten doen maar van die kant werkt het niet omdat de post verder wordt behandeld door RBM en die doen niets met dat Track and Trace nummer.

Weggegooid geld dus eigenlijk. Envelop kwam uiteindelijk gelukkig wel bij mij terug (daar is de registratie dan wel goed voor) maar de ware zin en nut van Track and Trace voor buitenlandse zendingen ontgaat mij dus tot op de dag van vandaag.

Gesloten