LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerschade

Andere onderwerpen over auto en vervoer
paulus1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2009 09:58

Parkeerschade

Ongelezen bericht door paulus1980 »

Beste mensen,

Even een korte vraag, vandaag ging ik inparkeren bij mij achter, nu had ik een lange dag achter de rug en flink hoofdpijn, enfin zat er een vrouw op de galerij van de flat die zegt dat ik de auto voor en achter mij heb aangetikt met inparkeren volgens haar was het duidelijk te "horen", ikzelf heb hier totaal niets van gemerkt, 1 van de auto's is van haar en we hebben even gekeken, totaal niets te zien (heb zelf ook niets gevoelt) ze gaf zelf aan niets te zien en de nummerplaat die was al gekreukeld zei ze. (wel eerlijk).

Nu heb ikzelf toch maar even de politie gebelt en de nummerborden doorgegeven van mijn auto, haar auto en de andere auto, voldoe ik hiermee aan mijn plichten?
En kan ik dus morgenochtend gewoon wegrijden?

Voor de duidelijkheid, ik heb geen schade, de dame in kwestie heeft geen schade en zei dat het goed was en vertrok weer, heb wel mijn huisnummer achtergelaten.
Andere auto staat al >3 weken op dezelfde plek en is praktisch een botsauto (hiermee doel ik op de vele deuken en krassen die er reeds op zitten) die niet is gekeurd en onverzekerd volgens rdw site.

Politie heeft alle gegevens telefonisch genoteerd.

Voor mij is het belangrijk dat ik correct heb gehandeld, en wat ik nog zou kunnen ondernemen, ik vindt het niet fijn als ik schade bij iemand zou veroorzaken.

stofzuigertje

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet iedereen wil altijd alles vergoed hebben.
Het zou kunnen dat het kenteken geschorst is.

Als je binnen 24 uur de schade gemeld hebt ga je altijd vrijuit.
Als zij niets doet kost het jou niets dus gewoon wachten of zij nog iets doet.

witte angora
Berichten: 31048
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je binnen 24 uur de schade gemeld hebt ga je altijd vrijuit.
Dus als ik een aanrijding veroorzaak, en dit binnen 24 uur meld, hoef ik niet te betalen?

Wow. Eens zien aan wie ik allemaal een hekel heb. :mrgreen:

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door malaga »

Telefonisch aan de politie doorgeven, is net als of je een telef.Opzegging doet van een bv. verzekering.
Heb je tenminste de naam van de ambtenaar bij de politie gevraagd?
Trouwens heb je de buurvrouw toch als getuige, dat er niets aan de hand is.
Je hebt het mogelijke gedaan, dus ik denk, je hoef nergens bang voor te zijn.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door gerland »

Het is heel gebruikelijk een briefje achter te laten op de andere auto.
Overwegingen dat die auto er al heel lang staat o.i.d. zijn niet relevant.

Als u een briefje achter laat dan loopt u natuurlijk wel meer kans dat iemand zich meldt en laat zien dat hij daadwerkelijk schade heeft geleden door uw rijgedrag.
Meer kans in ieder geval dan met een simpel telefoontje naar de politie.

Of is de bedoeling: maximaal indekken met minimaal risico de rekening gepresenteerd te krijgen?

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door malaga »

Het achterlaten van een briefje, naar een "ongeval" is voortvluchtigheid naar een ongeval.
Dus dit advies zou ik er niet toepassen.
En vooral niet laten stangen!!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door gerland »

Aangezien er melding is gedaan bij de politie, is er van "voortvluchtigheid" geen sprake meer. Door een briefje op een auto verandert dat niet plotseling terug in "voortvluchtigheid"

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

bayer113 schreef:Het achterlaten van een briefje, naar een "ongeval" is voortvluchtigheid naar een ongeval.
Dus dit advies zou ik er niet toepassen.
En vooral niet laten stangen!!
pff het is geen ongeval... hooguit een klein deukje waarvan er hondereden zijn op een dag en waarbij er tientallen gewoon doorrijden. Je bent al netjes geweest je te melden, meer kan je gewoon niet doen

Meiss
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:28

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door Meiss »

Misschien niet helemaal de netste manier, maar als je het zelf niet eens gemerkt hebt, (mij lijkt dat je dat met hoofdpijn wel merkt) en bij jezelf en die andere vrouw was al totaal geen schade te zien, dan zou ik niet ook nog eens een briefje plakken op een auto, die al totaal beschadigt is.

Je hebt het al eerlijk aangegeven bij de politie!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door malaga »

Pindakaaspotje schreef: pff het is geen ongeval... hooguit een klein deukje waarvan er hondereden zijn op een dag en waarbij er tientallen gewoon doorrijden. Je bent al netjes geweest je te melden, meer kan je gewoon niet doen
Wat pff,
een klein deukje of een kapot spatbord maakt er niet uit, het is en blijft er een ongeval.
Jammer dat mensen, dezelfde opvatting hebben als jouw (het is maar een klein deukje), om naar een schade te veroorzaken doorrijden!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

bayer113 schreef:
Pindakaaspotje schreef: pff het is geen ongeval... hooguit een klein deukje waarvan er hondereden zijn op een dag en waarbij er tientallen gewoon doorrijden. Je bent al netjes geweest je te melden, meer kan je gewoon niet doen
Wat pff,
een klein deukje of een kapot spatbord maakt er niet uit, het is en blijft er een ongeval.
Jammer dat mensen, dezelfde opvatting hebben als jouw (het is maar een klein deukje), om naar een schade te veroorzaken doorrijden!
niks ongeval... zelfs geen schade. Kom op zeg.. hij heeft het gemeld en dat moet genoeg zijn. net of het nu een grote crimineel is.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door malaga »

Misschien is het handig, ook mijn andere postings te lezen, en niet alleen reageren wat je op het scherm ziet:
bayer113 schreef:Telefonisch aan de politie doorgeven, is net als of je een telef.Opzegging doet van een bv. verzekering.
Heb je tenminste de naam van de ambtenaar bij de politie gevraagd?
Trouwens heb je de buurvrouw toch als getuige, dat er niets aan de hand is.
Je hebt het mogelijke gedaan, dus ik denk, je hoef nergens bang voor te zijn.

witte angora
Berichten: 31048
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerschade

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt het een klein deukje noemen, maar om het te herstellen kan het toch nog aardig in de papieren lopen.

Ooit had ik een Ford met bumpers die in kleur gespoten waren. Oude vrouw er tegenaan met haar auto toen ik geparkeerd stond. In de bumper zat een scheurtje, dat vrij simpel op te lossen was, en dan de verf. Kosten van herstel was ruim 400 euro.

Wat ik dus niet heb laten doen, het ding was 16 jaar oud, en ging al aardig richting sloop.

Dus ook een klein deukje kan een flinke schadepost zijn, en is daarnaast sowieso een garantie voor een rothumeur van de eigenaar van de auto als hij/zij niet weet waar hij de schade kan verhalen.

Gesloten