LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren in Delft?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Dante_1987

Parkeren in Delft?

Ongelezen bericht door Dante_1987 »

Holy Crap!!!! Wat ik vanochtend heb meegemaakt gaat echt veelste ver..

Vanochtend (08-09-2015) ben ik in Delft (brabantse turfmarkt) op bezoek geweest voor een sollicitatie gesprek. Ik parkeerde mijn auto en gebruikte de app "Parkmobile". Op het bordje van de/het
parkeerautomaat staat "3333" dus die vul ik in (net zoals elk ander parkeeractie) tot mijn schrik zie ik staan dat ik een dagvergunning dien aan te schaffen van 29 euro. Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat ik geen boete wil krijgen. Nu begrijpt u het, een sollicitatiegesprek duurt max 2 a 3 uur. Ik begrijp dus niet waarom ik een dagvergunning dien aan te schaffen. Heeft 1 van jullie dit ook meegemaakt en dit aangepakt heeft? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor max 3 uur 29 euro kwijt ben aan het parkeren van een auto. Ik zou dus graag mijn geld terug krijgen van de Gemeente Delft.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb wel al een mail richting de Gemeente verstuurd via de website ivm dit absurde geval.

Brainless

Re: Parkeren in Delft?

Ongelezen bericht door Brainless »

Die parkeerplaats is alleen voor vergunninghouders.
Je kunt een tijdelijke (dag)vergunning aanvragen en deze kost dus nu 29E per dag.
Gemeente Delft Brabantse Turfmarkt Delft
Algemene Parkeerinformatie

Beperkingen: Alleen vergunninghouders
Type: Parkeerautomaat, Niet Overdekt
Kenmerken: Invalideplaatsen

Geaccepteerde Betaalmiddelen: Mobiel Parkeren
Pay-by-Mobile: Parkmobile users can pay by calling 20 799 00 00 (location id 3333)

Hoogtebeperkingen: Geen
Aantal plaatsen: 26 (1 invalide)

Openingstijden en Prijzen
€24.10 / 24 uur
Prijs van 2013

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik snap het even niet hoor. Je had dan toch ergens anders kunnen parkeren? Het centrum van Delft staat vol met parkeergarages. Een beetje vooronderzoek doen en op tijd vertrekken doet wonderen. Nu ben je zelf akkoord gegaan, dus ik vrees dat hier weinig aan te doen is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Parkeerplaatsen voor vergunninghouders hebben altijd de code 3333
en je bent als niet vergunninghouder dan verplicht een dagkaart te kopen~~~~weer wat geleerd! :(

Dante_1987

Ongelezen bericht door Dante_1987 »

mh73 schreef:Ik snap het even niet hoor. Je had dan toch ergens anders kunnen parkeren? Het centrum van Delft staat vol met parkeergarages. Een beetje vooronderzoek doen en op tijd vertrekken doet wonderen. Nu ben je zelf akkoord gegaan, dus ik vrees dat hier weinig aan te doen is.
Beste mh73, ik ben het helemaal met je eens. Eigen schuld dikke bult. Helaas is dit in mijn ogen iets wat totaal niet duidelijk is. We leven in 2015 aardig wat mensen gebruiken dan ook parkeerappies, het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de gemeente Delft dit expres doet..Ik ben een persoon die gewoon netjes parkeergeld wilt betalen maar dit gaat te ver.

Roned70

Ongelezen bericht door Roned70 »

Als je je auto 2 straten verder had geparkeerd, dan had je geen dagkaart hoeven te kopen, maar gewoon per seconden afgerekend. Dus eerst onderzoek doen, dan pas piepen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Dante_1987 schreef: Beste mh73, ik ben het helemaal met je eens. Eigen schuld dikke bult. Helaas is dit in mijn ogen iets wat totaal niet duidelijk is. We leven in 2015 aardig wat mensen gebruiken dan ook parkeerappies,
Dus dan hoeft men niet meer na te denken?
Dante_1987 schreef: het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de gemeente Delft dit expres doet..
Of ze luisteren gewoon naar hun bewoners die voor een parkeerabonnement betalen en graag willen kunnen parkeren in het gebied waar ze wonen/werken. Als die parkeerplaatsen voor een laag bedrag aan willekeurige parkeerders kunnen worden gebruikt kunnen de abonnementhouders hun auto niet kwijt.

Gesloten