LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkmobile
-
- Contacteer:
Parkmobile
Ik heb een account bij Parkmobile en heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik de app niet mocht gebruiken en het kenteken niet kon toevoegen als ik een auto had gehuurd. Mij werd vervolgens meegedeeld dat een eerdere gebruiker van de betreffende auto de rekening van Parkmobile niet had betaald. Ik wordt dus in feite gestraft voor het slechte betaalgedrag van een ander, terwijl ik niks te maken heb met het gebruik van een bepaalde (huur-)auto door die ander.
Ik heb PM meerdere malen telefonisch en per mail duidelijk proberen te maken dat ik een account heb met naam, telefoonnummer en inlogcodes en dat mijn account niks te maken heeft met een kenteken. Ik heb meerdere keren per mail bezwaar gemaakt, maar er komt elke keer een nieuwe reply van een ander persoon met dezelfde drogreden: "Parkmobile beschermt zichzelf en de wanbetaler" was de meest recente versie... Ondertussen benadelen ze een bonafide klant, het moet niet gekker worden.
Parkmobile zou de account van een wanbetaler moeten blokkeren, niet een kenteken. Als ’t een echte wanbetaler is flikt ie ’t bij een ander kenteken trouwens gewoon weer.
Ook vraagt PM mij naar een huurcontract. Dat is niet relevant omdat ik als ik een auto huur dat doorgaans voor slechts voor 1 of 2 dagen doe.
Misschien moet hun CEO nog een derde keer naar Radar....
Met dank en vriendelijke groet,
Hans Ter Burg
Ik heb PM meerdere malen telefonisch en per mail duidelijk proberen te maken dat ik een account heb met naam, telefoonnummer en inlogcodes en dat mijn account niks te maken heeft met een kenteken. Ik heb meerdere keren per mail bezwaar gemaakt, maar er komt elke keer een nieuwe reply van een ander persoon met dezelfde drogreden: "Parkmobile beschermt zichzelf en de wanbetaler" was de meest recente versie... Ondertussen benadelen ze een bonafide klant, het moet niet gekker worden.
Parkmobile zou de account van een wanbetaler moeten blokkeren, niet een kenteken. Als ’t een echte wanbetaler is flikt ie ’t bij een ander kenteken trouwens gewoon weer.
Ook vraagt PM mij naar een huurcontract. Dat is niet relevant omdat ik als ik een auto huur dat doorgaans voor slechts voor 1 of 2 dagen doe.
Hans Ter Burg
Re: Parkmobile
Zodat ze mogen uitleggen dat zij het recht hebben klanten te weigeren wanneer zij gebruik maken van een auto waarvoor nog betaald moet worden?hans.ter-burg schreef:Misschien moet hun CEO nog een derde keer naar Radar....
Weet je trouwens zeker dat het de rekening van Parkmobile is geweest en niet nog een rekening/boete van de gemeente op het kenteken? Dat lijkt mij veel logischer namelijk. En dat zou de weigering ook meteen verklaren, als Parkmobile anders moet opdraaien voor de kosten bij de gemeente.
-
Natuurlijk is een huurcontract relevant. PM kan niet inzien of een auto een huurauto is. Het zou ook kunnen zijn dat u 2 accounts heeft waarvan u er wel 1 betaald en de andere als wanbetaler te boek staat. Om die reden zou een kenteken dus geblokkeerd kunnen worden.hans.ter-burg schreef:Ik heb een account bij Parkmobile en heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik de app niet mocht gebruiken en het kenteken niet kon toevoegen als ik een auto had gehuurd. Mij werd vervolgens meegedeeld dat een eerdere gebruiker van de betreffende auto de rekening van Parkmobile niet had betaald. Ik wordt dus in feite gestraft voor het slechte betaalgedrag van een ander, terwijl ik niks te maken heb met het gebruik van een bepaalde (huur-)auto door die ander.
Hans Ter Burg
Schijnbaar wil PM dus wel zoeken naar een oplossing, maar niet naar eentje die in uw straatje ligt. Tja, dan wordt het gewoon met een zak vol met kleingeld gaan parkeren.
-
- Contacteer:
Een huurcontract zegt alleen dat ik op een bepaalde dag een auto met een bepaald kenteken huur. Op het moment dat ik wil gaan parkeren kom ik er pas achter dat ik het kenteken niet kan/mag toevoegen. is het niet mogelijk dat ik eerst dat contract zou moeten doormailen naar PM...
PM wil niet zoeken naar een oplossing want blijft volharden dat ik als bonafide klant moet opdraaien voor een toevallige wanbetaler van eenzelfde kenteken. PM claimt nou juist z'n bestaansrecht vanwege het niet hoeven cashbetalen of pinnen of risico voor te weinig of te veel tijd te betalen.
Als ik voor een ander kenteken niet betaald zou hebben ben IK nog steeds de wanbetaler, ongeacht voor welk kenteken ik niet betaal!
@ Jetser: het gaat om rekeningen die niet aan PM zijn betaald, niet om boetes ofzo.
PM wil niet zoeken naar een oplossing want blijft volharden dat ik als bonafide klant moet opdraaien voor een toevallige wanbetaler van eenzelfde kenteken. PM claimt nou juist z'n bestaansrecht vanwege het niet hoeven cashbetalen of pinnen of risico voor te weinig of te veel tijd te betalen.
Als ik voor een ander kenteken niet betaald zou hebben ben IK nog steeds de wanbetaler, ongeacht voor welk kenteken ik niet betaal!
@ Jetser: het gaat om rekeningen die niet aan PM zijn betaald, niet om boetes ofzo.
-
Nogmaals, PM kan niet ruiken dat u in een huurauto zit en wil daar bewijs van hebben. U kunt ze immers vanalles wijs maken, maar zonder bewijs is er niets mogelijk.hans.ter-burg schreef:Een huurcontract zegt alleen dat ik op een bepaalde dag een auto met een bepaald kenteken huur. Op het moment dat ik wil gaan parkeren kom ik er pas achter dat ik het kenteken niet kan/mag toevoegen. is het niet mogelijk dat ik eerst dat contract zou moeten doormailen naar PM...
Waarom dan niet een andere app downloaden zoals Yellowbrick? Blijkbaar willen ze jou niet als klant, dus dan maar naar de concurrent, toch? Net zoals zij klanten mogen kiezen en weigeren, mag jij gewoon naar de concurrent toe.hans.ter-burg schreef:@ Jetser: het gaat om rekeningen die niet aan PM zijn betaald, niet om boetes ofzo.
leest u dit nu nog eens terug, dan ga ik uw stelling iets ombuigen.hans.ter-burg schreef:Parkmobile zou de account van een wanbetaler moeten blokkeren, niet een kenteken. Als ’t een echte wanbetaler is flikt ie ’t bij een ander kenteken trouwens gewoon weer.
Als het een echte wanbetaler is, flikt ie het met hetzelfde kenteken en een ander account ook. De enige gemeenschappelijke deler is dan het kenteken, dus dat die geblokkeerd wordt, is dan niet heel erg vreemd. De meeste mensen die parkmobile gebruiken (ik gok toch wel meer dan 90%) zullen dit gebruiken met meestal hetzelfde kenteken. Een account is zo nieuw aangemaakt met een nieuw mailadres, welke je ook in 3x klikken aan kunt maken.
Blijkbaar komt het ook dusdanig vaak voor dat langzaamaan alle huurauto's geen gebruik meer kunnen maken van de app. Dan kunnen de misbruikers het ook niet meer gebruiken en is het probleem voor Parkmobile met deze misbruikers ook opgelost.
Slimme zet, van Parkmobile. Ik geef ze volledig gelijk in deze. Dat geld dat ze dan niet meer kwijt zijn aan wanbetalers, kunnen ze vervolgens mooi besteden aan het verbeteren van de app zodat het niet meer voorkomt dat het uitloggen niet lukt.
Misschien dat ze dan een functie kunnen inbouwen dat als de app geen verbinding kan maken doordat er bijvoorbeeld geen internetverbinding is, deze vraagt of misschien zelfs automatisch een sms stuurt om af te melden. Een extra zekerheid tegen de hoge kosten.
Ik ben geen app maker, maar dat moet volgens mij niet zo moeilijk in te bouwen zijn.
Slimme zet, van Parkmobile. Ik geef ze volledig gelijk in deze. Dat geld dat ze dan niet meer kwijt zijn aan wanbetalers, kunnen ze vervolgens mooi besteden aan het verbeteren van de app zodat het niet meer voorkomt dat het uitloggen niet lukt.
Misschien dat ze dan een functie kunnen inbouwen dat als de app geen verbinding kan maken doordat er bijvoorbeeld geen internetverbinding is, deze vraagt of misschien zelfs automatisch een sms stuurt om af te melden. Een extra zekerheid tegen de hoge kosten.
Ik ben geen app maker, maar dat moet volgens mij niet zo moeilijk in te bouwen zijn.
En wat doe ik als ik een auto koop van wanbetaler?
Of dit nu eigen of huur auto is maakt niets uit, maar dan kan ik als koper nooit meer deze app gebruiken?
En waarom geen prepaid app zoals elders in wereld wel bestaat.
Eerst betalen en dan parkeren tot het op is....?
Of dit nu eigen of huur auto is maakt niets uit, maar dan kan ik als koper nooit meer deze app gebruiken?
En waarom geen prepaid app zoals elders in wereld wel bestaat.
Die mogelijkheid bestaat al, dat heet een parkeermeter.stofzuigertje schreef:En waarom geen prepaid app zoals elders in wereld wel bestaat.