LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radio
Radio
Hey,
Vorig jaar heb ik bij de Mediamarkt een JVC autoradio gekocht (type KD-R621), hij heeft er 3 jaar garantie opzitten.
Nu, iets meer dan een jaar na aankoop, begint de radio kuren te vertonen en valt de display iedere keer weg. Met andere radio's heb ik hier nooit last van gehad, ik heb ook nog steeds dezelfde auto, dus aan de bekabeling kan het niet liggen.
Nu ben ik met de aankoopbon terug gegaan naar de desbetreffende Mediamarkt en heb ze het probleem voorgelegd en de radio is diezelfde avond nog naar het servicecentrum van JVC gegaan. De reparatie zou minimaal 3 weken duren. Echter, 1 week later kreeg ik een telefoontje dat ik mijn radio weer op kon halen.
Aangekomen bij de Mediamarkt heb ik gevraagd wat het probleem was, hier kon de beste man me geen antwoord op geven omdat ze het bij het servicecentrum ook niet wisten. Toen vroeg ik wat ze eraan gedaan hebben. Ik kreeg te horen dat ze het reset-knopje hadden gebruikt en dat alles weer goed was.
Nu, een kleine maand na de reparatie, heeft mijn radio echter weer deze kuren. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen want ik wil gewoon, net als ieder ander, een goed product waarbij ik me niet steeds door bochten moet wringen om het werkend te krijgen.
Heeft iemand hier advies voor?
Groet'n
Vorig jaar heb ik bij de Mediamarkt een JVC autoradio gekocht (type KD-R621), hij heeft er 3 jaar garantie opzitten.
Nu, iets meer dan een jaar na aankoop, begint de radio kuren te vertonen en valt de display iedere keer weg. Met andere radio's heb ik hier nooit last van gehad, ik heb ook nog steeds dezelfde auto, dus aan de bekabeling kan het niet liggen.
Nu ben ik met de aankoopbon terug gegaan naar de desbetreffende Mediamarkt en heb ze het probleem voorgelegd en de radio is diezelfde avond nog naar het servicecentrum van JVC gegaan. De reparatie zou minimaal 3 weken duren. Echter, 1 week later kreeg ik een telefoontje dat ik mijn radio weer op kon halen.
Aangekomen bij de Mediamarkt heb ik gevraagd wat het probleem was, hier kon de beste man me geen antwoord op geven omdat ze het bij het servicecentrum ook niet wisten. Toen vroeg ik wat ze eraan gedaan hebben. Ik kreeg te horen dat ze het reset-knopje hadden gebruikt en dat alles weer goed was.
Nu, een kleine maand na de reparatie, heeft mijn radio echter weer deze kuren. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen want ik wil gewoon, net als ieder ander, een goed product waarbij ik me niet steeds door bochten moet wringen om het werkend te krijgen.
Heeft iemand hier advies voor?
Groet'n
Re: Radio
Vergeten erbij te zetten. Dit heb ik ook al geprobeerd, tevens het halve internet afgezocht naar een oplossing en niets hielpthecure schreef:zit er een afneembaar front op?
zo ja, maak de contacten eens schoon met een wattestaafje en alcohol.
Om zeker te weten dat het probleem in de radio zit en niet in de stroomvoorziening van de auto (jouw argument dat de vorige autoradio nergens last van had zegt niks), zou je nog eens kunnen proberen om een kabel direct van de accu naar de stroomvoorziening van de radio te trekken, evt met een zekering ertussen.
Als-ie het dan nog doet, heb je aantoonbaar een ondeugdelijke radio.
Hier kwam, gek genoeg, een kennis van mij ook al mee en die heeft me hier dus even snel mee geholpen maar met hetzelfde resultaat vanavond ga ik ermee terug want het is drie keer niks zo. Ik ben elke keer bang dat ik de radio aanlaat en deze dus mijn accu leeg trekt terwijl ik even naar de winkel ben ofzo.... Maar eens afwachten dusVincenti schreef:Om zeker te weten dat het probleem in de radio zit en niet in de stroomvoorziening van de auto (jouw argument dat de vorige autoradio nergens last van had zegt niks), zou je nog eens kunnen proberen om een kabel direct van de accu naar de stroomvoorziening van de radio te trekken, evt met een zekering ertussen.
Hallo,
ik heb een autoradio van JVC type KD-S871R/KD-S723R/KD-S721R.
Ik heb er nooit problemen mee, maar sinds kort staat er bovenin het beeldscherm de melding: AF en hij wil ineens geen cd,s meer afspelen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? of weet iemand hoe ik dit moet oplossen? ik heb de gebruiksaanwijzing op internet er ook al bijgehad, maar hierin kan ik niet echt een oplossing vinden.
ik heb een autoradio van JVC type KD-S871R/KD-S723R/KD-S721R.
Ik heb er nooit problemen mee, maar sinds kort staat er bovenin het beeldscherm de melding: AF en hij wil ineens geen cd,s meer afspelen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? of weet iemand hoe ik dit moet oplossen? ik heb de gebruiksaanwijzing op internet er ook al bijgehad, maar hierin kan ik niet echt een oplossing vinden.
Staat vermeld op bladzijde 10 vrijwel iedere radio heeft AF op het scherm, heeft met afstemmen te maken met functie toetsen aan en uit te zetten( zie hoe in dezelfde handleiding).ik heb een autoradio van JVC type KD-S871R/KD-S723R/KD-S721R.
Heeft niets te maken met cd afspelen.
gr Henk