LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijbewijs ongeldig verklaard na insult: veel extra kosten
Rijbewijs ongeldig verklaard na insult: veel extra kosten
Een paar maanden geleden heb ik een eenmalig heftig insult gehad. Dat betekend dat je dan een half jaar lang niet mag autorijden. In overleg met de neuroloog is mij geadviseerd om deze informatie aan het CBR te verstrekken. Hoe stom ook, heb ik dit wel gedaan om te goeder trouw te blijven. Ik heb ruim 3 maanden geleden een eigen verklaring moeten kopen bij het CBR. Deze opgestuurd met een medische verklaring van mijn behandelend arts. Prima allemaal. Ik heb een bericht gekregen dat ik een half jaar niet bevoegd ben om te mogen autorijden. En als ik hier bezwaar tegen heb, kan ik dat nog indienen. Logischerwijs heb ik dat niet gedaan, omdat ik akkoord ga dat ik tijdelijk niet bevoegd ben om te mogen autorijden.
Nu ontving ik gisteren een brief van het CBR waarin vermeld staat dat ik mijn rijbewijs dien op te sturen zodat deze ongeldig gemaakt kan worden. Hetgeen betekend, dat het rijbewijs vernietigd wordt. Dat mijn rijbewijs in beslag genomen wordt, kan ik mij nog voorstellen, maar dat het nu wordt vernietigd gaat er bij mij niet in.
Ik ben nu bijna 5 maanden aanvalvrij. Ik zal binnenkort weer een verklaring moeten opsturen waaruit blijkt dat ik een half jaar aanvalvrij ben. En als dat is goedgekeurd, mag ik eerst weer een nieuw rijbewijs gaan aanvragen.
Al met al ben je eerlijk naar iedereen toe. En het CBR beloont dit door je 2 x een eigen verklaring in rekening te brengen, je nieuwe rijbewijs dat je 9 maanden hebt te vernietigen en dat je een nieuwe moet gaan aanvragen, plus de kosten die je kwijt bent voor verzending van post en telefoonkosten omdat je vragen hierover hebt. Er is mij niets verteld o f vermeld dat mijn rijbewijs hierdoor ongeldig wordt verklaard.
Mocht ik in de toekomst nog een insult krijgen, zal ik dit niet melden aan het ziekenhuis en huisarts. Besluit ik wel om een half jaar dan niet te gaan rijden, maar bespaar ik mij de extra kosten die ik kwijt ben aan het CBR.
Wat zou in deze situatie gaan doen,. Wellicht dat ik een ander inzicht kan krijgen waarom dit gedaan wordt of hebt u tips/adviezen voor mij wat ik nog zou kunnen doen, om het rijbewijs niet ongeldig verklaard te maken.
Nu ontving ik gisteren een brief van het CBR waarin vermeld staat dat ik mijn rijbewijs dien op te sturen zodat deze ongeldig gemaakt kan worden. Hetgeen betekend, dat het rijbewijs vernietigd wordt. Dat mijn rijbewijs in beslag genomen wordt, kan ik mij nog voorstellen, maar dat het nu wordt vernietigd gaat er bij mij niet in.
Ik ben nu bijna 5 maanden aanvalvrij. Ik zal binnenkort weer een verklaring moeten opsturen waaruit blijkt dat ik een half jaar aanvalvrij ben. En als dat is goedgekeurd, mag ik eerst weer een nieuw rijbewijs gaan aanvragen.
Al met al ben je eerlijk naar iedereen toe. En het CBR beloont dit door je 2 x een eigen verklaring in rekening te brengen, je nieuwe rijbewijs dat je 9 maanden hebt te vernietigen en dat je een nieuwe moet gaan aanvragen, plus de kosten die je kwijt bent voor verzending van post en telefoonkosten omdat je vragen hierover hebt. Er is mij niets verteld o f vermeld dat mijn rijbewijs hierdoor ongeldig wordt verklaard.
Mocht ik in de toekomst nog een insult krijgen, zal ik dit niet melden aan het ziekenhuis en huisarts. Besluit ik wel om een half jaar dan niet te gaan rijden, maar bespaar ik mij de extra kosten die ik kwijt ben aan het CBR.
Wat zou in deze situatie gaan doen,. Wellicht dat ik een ander inzicht kan krijgen waarom dit gedaan wordt of hebt u tips/adviezen voor mij wat ik nog zou kunnen doen, om het rijbewijs niet ongeldig verklaard te maken.
Re: Rijbewijs ongeldig verklaard na insult: veel extra kosten
Jammer maar te laat.
Als je tegen een Neuroloog zegt dat je het rijbewijs voorlopig nodig hebt voor een Scoutmobiel zal hij geen CBR melding doen.
Eenmaal gemeld geeft dit een rijverbod en eventueel intrekken en vele kosten die jarenlang blijven en zeer moeilijk weg gaan.
Geef een Neuroloog nooit toestemming, mondeling voorlopig niet auto rijden is vaak voldoende.
Wegens het zelden weer voor 10 jaren uitgeven en terug draaien dit soort regels veroorzaakt het CBR juist fraudeurs die niets melden.
Dat is ook de reden dat ik tijdens het invullen Eigen verklaring part time dement ben en niets invulde wat kosten of minder als 10 jaren rijbewijs kan opleveren!
Ik weet hoeveel onderzoek kost en dat elke 5 jaren, daarom word in financieel gedwongen dit te doen!
Als je tegen een Neuroloog zegt dat je het rijbewijs voorlopig nodig hebt voor een Scoutmobiel zal hij geen CBR melding doen.
Eenmaal gemeld geeft dit een rijverbod en eventueel intrekken en vele kosten die jarenlang blijven en zeer moeilijk weg gaan.
Geef een Neuroloog nooit toestemming, mondeling voorlopig niet auto rijden is vaak voldoende.
Wegens het zelden weer voor 10 jaren uitgeven en terug draaien dit soort regels veroorzaakt het CBR juist fraudeurs die niets melden.
Dat is ook de reden dat ik tijdens het invullen Eigen verklaring part time dement ben en niets invulde wat kosten of minder als 10 jaren rijbewijs kan opleveren!
Ik weet hoeveel onderzoek kost en dat elke 5 jaren, daarom word in financieel gedwongen dit te doen!
Hartelijk dank voor de reacties.
@ Stoffertje. De neuroloog heeft enkel een advies gegeven om dit te doen. Ik heb vervolgens zelf alles in werking gesteld. Dit ook om te voorkomen wanneer ik tijdens het autorijden (ook na een half jaar) een insult krijg, dat ik dan volledig aansprakelijk gesteld kan worden en voor de schade die ik dan maak opdraai. Daarom heb ik te goeder trouw deze informatie aan het CBR verstrekt.
Daarnaast voor een scootmobiel is geen rijbewijs nodig.
Als je geen melding maakt, terwijl het wel in je medische dossier staat vermeld, kun je altijd aansprakelijk gesteld worden. Althans dat is de informatie die mij is verteld. Een verzekering van de tegenpartij zal in zo'n situatie altijd je medisch dossier kunnen opvragen.
@snuffel. Ik heb nu een brief ontvangen van het CBR dat mijn rijbewijs ongeldig wordt gemaakt. Ik heb bij het CBR navraag gedaan, ik ben verplicht het rijbewijs op te sturen. Ik weet dat het document door de gemeente wordt uitgegeven. Maar het CBR geeft aan dat zij de instantie zijn die aangeven toestemming te verlenen dat het rijbewijs mag uitgegeven worden.
Bij het CBR werd aangegeven dat een eenmaal ongeldig rijbewijs niet meer als geldig gezien kan worden. En dat ik dus genoodzaakt ben een nieuw rijbewijs aan te schaffen, mocht ik weer rijbevoegd zijn. Ik kan overigens geen informatie vinden op de website van het CBR dat de procedures zo verlopen.
Ik blijk volgens de neuroloog aanleg te hebben voor insulten. Maar dat dat niet meteen betekend dat ik er ook weer één kan krijgen. Ik zal daarom ook mijn omgeving op de hoogte stellen, mocht ik weer een insult krijgen, dit niet te melden door bijv een arts of 112 te raadplegen. En zoals ik al eerder heb vermeld, voor mij zelf een termijn van een half jaar stellen dat ik niet ga rijden.
@ Stoffertje. De neuroloog heeft enkel een advies gegeven om dit te doen. Ik heb vervolgens zelf alles in werking gesteld. Dit ook om te voorkomen wanneer ik tijdens het autorijden (ook na een half jaar) een insult krijg, dat ik dan volledig aansprakelijk gesteld kan worden en voor de schade die ik dan maak opdraai. Daarom heb ik te goeder trouw deze informatie aan het CBR verstrekt.
Daarnaast voor een scootmobiel is geen rijbewijs nodig.
Als je geen melding maakt, terwijl het wel in je medische dossier staat vermeld, kun je altijd aansprakelijk gesteld worden. Althans dat is de informatie die mij is verteld. Een verzekering van de tegenpartij zal in zo'n situatie altijd je medisch dossier kunnen opvragen.
@snuffel. Ik heb nu een brief ontvangen van het CBR dat mijn rijbewijs ongeldig wordt gemaakt. Ik heb bij het CBR navraag gedaan, ik ben verplicht het rijbewijs op te sturen. Ik weet dat het document door de gemeente wordt uitgegeven. Maar het CBR geeft aan dat zij de instantie zijn die aangeven toestemming te verlenen dat het rijbewijs mag uitgegeven worden.
Bij het CBR werd aangegeven dat een eenmaal ongeldig rijbewijs niet meer als geldig gezien kan worden. En dat ik dus genoodzaakt ben een nieuw rijbewijs aan te schaffen, mocht ik weer rijbevoegd zijn. Ik kan overigens geen informatie vinden op de website van het CBR dat de procedures zo verlopen.
Ik blijk volgens de neuroloog aanleg te hebben voor insulten. Maar dat dat niet meteen betekend dat ik er ook weer één kan krijgen. Ik zal daarom ook mijn omgeving op de hoogte stellen, mocht ik weer een insult krijgen, dit niet te melden door bijv een arts of 112 te raadplegen. En zoals ik al eerder heb vermeld, voor mij zelf een termijn van een half jaar stellen dat ik niet ga rijden.
Ik zou daar mee uit kijken. De vraag is wat een verzekering doet als je daarna in een ongeluk terecht komt. Nu heb je wel kosten, maar een verzekering zal uitkeren omdat er goedkeuring is van het CBR.Hector221 schreef:Mocht ik in de toekomst nog een insult krijgen, zal ik dit niet melden aan het ziekenhuis en huisarts. Besluit ik wel om een half jaar dan niet te gaan rijden, maar bespaar ik mij de extra kosten die ik kwijt ben aan het CBR.
Nee ok, maar als ik een half jaar aanvalvrij ben, ben ik weer bevoegd om te mogen rijden. Ik krijg vervolgens een aanval, die niet ontstaat in het verkeer (bijvoorbeeld thuis of op het werk) en ik geef dit dan nu niet door, zowel aan het ziekenhuis, mijn huisarts en het CBR, dan is er niemand op de hoogte. Ik besluit dan zelf een half jaar niet te gaan rijden, voor de veiligheid van mijn medemens. En daarna weer langzaam bij beetje op te pakken. Heb je geen kosten van het ziekenhuis, heb je geen kosten om je rijbewijs ongeldig te maken, geen overige kosten aan het CBR en mocht je echt een nieuw rijbewijs moeten aanvragen, heb je daar ook geen kosten meer aan.alfatrion schreef:Ik zou daar mee uit kijken. De vraag is wat een verzekering doet als je daarna in een ongeluk terecht komt. Nu heb je wel kosten, maar een verzekering zal uitkeren omdat er goedkeuring is van het CBR.
-
Eerlijkheid duurt het kortst.
-
Gewoon doen. Maar niet achteraf hier komen klagen als het niet goed gaat.Hector221 schreef:Nee ok, maar als ik een half jaar aanvalvrij ben, ben ik weer bevoegd om te mogen rijden. Ik krijg vervolgens een aanval, die niet ontstaat in het verkeer (bijvoorbeeld thuis of op het werk) en ik geef dit dan nu niet door, zowel aan het ziekenhuis, mijn huisarts en het CBR, dan is er niemand op de hoogte. Ik besluit dan zelf een half jaar niet te gaan rijden, voor de veiligheid van mijn medemens. En daarna weer langzaam bij beetje op te pakken. Heb je geen kosten van het ziekenhuis, heb je geen kosten om je rijbewijs ongeldig te maken, geen overige kosten aan het CBR en mocht je echt een nieuw rijbewijs moeten aanvragen, heb je daar ook geen kosten meer aan.alfatrion schreef:Ik zou daar mee uit kijken. De vraag is wat een verzekering doet als je daarna in een ongeluk terecht komt. Nu heb je wel kosten, maar een verzekering zal uitkeren omdat er goedkeuring is van het CBR.
-
Erg verstandig om bij een nieuwe aanval je artsen niet te informeren, dit komt zeker te goede aan een eventuele behandeling. Wanneer je deze zaken verborgen houdt en je krijgt een ongeluk en dit komt naar buiten dan is er een grote kans dat je verzekering niet uitkeert. De kosten hiervan komen niet in de buurt van de kosten die je nu hebt. Veelal kom je in dit soort zaken ook niet achteraf in aanmerking voor schuldsanering.Hector221 schreef:Nee ok, maar als ik een half jaar aanvalvrij ben, ben ik weer bevoegd om te mogen rijden. Ik krijg vervolgens een aanval, die niet ontstaat in het verkeer (bijvoorbeeld thuis of op het werk) en ik geef dit dan nu niet door, zowel aan het ziekenhuis, mijn huisarts en het CBR, dan is er niemand op de hoogte. Ik besluit dan zelf een half jaar niet te gaan rijden, voor de veiligheid van mijn medemens. En daarna weer langzaam bij beetje op te pakken. Heb je geen kosten van het ziekenhuis, heb je geen kosten om je rijbewijs ongeldig te maken, geen overige kosten aan het CBR en mocht je echt een nieuw rijbewijs moeten aanvragen, heb je daar ook geen kosten meer aan.alfatrion schreef:Ik zou daar mee uit kijken. De vraag is wat een verzekering doet als je daarna in een ongeluk terecht komt. Nu heb je wel kosten, maar een verzekering zal uitkeren omdat er goedkeuring is van het CBR.
Dus doe het vooral.... Lijkt mij een verstandig plan....