LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs vanaf 17 jaar gewenst

Andere onderwerpen over auto en vervoer

Rijbewijs vanaf 17 jaar gewenst?

Ja
3
16%
Nee
15
79%
Anders, namelijk
1
5%

Totaal aantal stemmen: 19

ciske

Rijbewijs vanaf 17 jaar gewenst

Ongelezen bericht door ciske »

Er gaan stemmen op om de toegestane leeftijdsgrens voor autobestuurders te verlagen.
Goede of slechte ontwikkeling?
Lijkt een beetje haaks te staan op het puntenrijbewijs.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9938 ... tml?p=30,1

ciske

Re: Rijbewijs vanaf 17 jaar gewenst

Ik vind het onverantwoord , ze hebben met 18 jaar al de neiging om te stoer te doen.
Dus mijn antwoord is nee.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Is wel gewenst want je mag enkel rijden als er een coach naast je zit, je wordt dus niet zoals nu na het behalen van het rijbewijs los gelaten. Geen enkele coach zal toestaan dat de stoel in ligstand gaat, de radio op maximaal volume en wat voor een fratsen er nog meer uitgehaald worden die niets met het besturen van een auto van doen hebben.

ciske

als die coach zelf geen verantwoording heeft wordt het nog niks, trouwens een coach kan nog altijd niet remmen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn antwoord is ook nee. Van mij mogen ze het verhogen naar 21 jaar. Dan zijn ze misschien iets verstandiger en zelfverzekerder en dan wordt het niet nog drukker op de weg.

ronald g

Wat heb je liever een puber van 18 jaar oud die als een ongeleid projectiel de weg op mag of een 17 jarige die onder begeleiding van een ervaren bestuurder het verkeer leert kennen. Aan die begeleider zijn ook eisen verbonden.

ciske

liefst zie ik zowel een puber van 18 jaar als een puber van 17 jaar onder begeleiding helemaal niet maar goed, zoals je zegt zal er wel scherpe eisen bij komen.

ben het eigenlijk wel met sephora eens , 21 is een beter leeftijd.
Laatst gewijzigd door ciske op 02 jun 2011 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

ronald g schreef:Wat heb je liever een puber van 18 jaar oud die als een ongeleid projectiel de weg op mag of een 17 jarige die onder begeleiding van een ervaren bestuurder het verkeer leert kennen. Aan die begeleider zijn ook eisen verbonden.
Geen van beide.

ronald g

Ik denk dat iedereen die reageert zelf in het bezit is van een rijbewijs, kan een jaar zijn of misschien wel 30 a 40 jaar. Allemaal begonnen op 18 jarige leeftijd en met een jaar had je dat roze papiertje. Denk eens terug aan die begin fase, je kunt een auto besturen maar ervaring deed en doe je nog steeds op in het verkeer. Het verkeer is drukker geworden en geduld is er niet meer, altijd maar die haast. De leeftijd optrekken naar 21 jaar is onzin je stelt het risico enkel maar uit. Wees eerlijk je zoon of dochter met 21 jaar onbegeleid de weg op sturen of met 17 jaar onder begeleiding laten rijden. Het laatste is zeker beter voor je nachtrust. Eenzijdige ongevallen onder beginnend bestuurders zijn er legio vaak met dodelijke afloop van de bestuurder en leeftijds genoten, dat moet je als ouder echt niet willen.

ciske

Ik denk inderdaad dat degenen die hier reageren een rijbewijs hebben , maar sorry hoor ook ik had vroeg mijn rijbewijs, maar de mentaliteit is alleen maar agressiever geworden.
Tuurlijk leer je de praktijk pas als je het papiertje hebt maar alsnog vind ik de 18 jarigen van nu te fel.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARl***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske

Pindakaaspotje schreef:
Hoe had je in gedachte dat alle 18-21 jarige met een baan op hun werk zouden moeten komen? .
er is nog altijd OV.

Pindakaaspotje

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Het OV is leuk om een dagje uit te gaan, maar niet om op je werk te komen. Er rijden verdomd weinig treinen of bussen over het industrieterrein om 6 uur 's ochtends...

Ik vind de regeling prima, de jeugd word steeds vroeger volwassen, en of ze nu op hun 18e zelfstandig gaan rijden of op hun 17e onder begeleiding... dan heb ik liever dat er een enigzins ervaren iemand naast zit.

ronald g

Het maar een hersenspinsel maar toch. Als je motor rijles neemt en slaagt mag je enkel een lichte motorfiets besturen pas later een zwaardere. Als je dit ook toepast op het auto rijbewijs ben je al een stuk verder. Die Golf gti tjes en andere scheurmonsters zijn dan geen optie meer voor een beginnend bestuurder. Zolang die restrictie er niet komt is begeleid auto rijden de beste optie.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

of heel eenvoudig een begrenzer... Wel een GTI, maar met beperkt vermogen, net zoals met de motorfietsen. Ook daar kun je een 600cc machine kopen, maar deze word dan qua vermogen teruggeschroefd tot ik geloof 34 kW.

Wat overigens geen oplossing is voor jakkeren over 80 km wegen, een auto met slechts 75pk rijdt ook met gemak 160.

Pindakaaspotje

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

riddert schreef:of heel eenvoudig een begrenzer... Wel een GTI, maar met beperkt vermogen, net zoals met de motorfietsen.

En daar heeft zo'n jong persoon iets aan? (kost me maar niet wat) meestal hebben ze daar dan ook wel weer een oplossing voor.

@Pindakaaspotje, op je werk ken je echt wel met het OV komen hoor, er zijn er velen die dat moeten.

sephora30

Ik denk dat iedereen die reageert zelf in het bezit is van een rijbewijs, kan een jaar zijn of misschien wel 30 a 40 jaar. Allemaal begonnen op 18 jarige leeftijd en met een jaar had je dat roze papiertje.

Ik had mijn rijbewijs op mijn 33e dus mispoes.

Pindakaaspotje

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten