LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruit expres

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jaap Wildschut

Ruit expres

Ongelezen bericht door Jaap Wildschut »

Op een parkeerterrein vroeg de firma Ruit expres of ze mijn auto ruit mochten controleren.
Er was een probleem met de ruit en volgens de monteur was ik verzekerd volgens de groene kaart.
Tot mijn schrik ontving de rekening met de mededeling dat de verzekering niet wil de betalen en dat ik binnen 14 dagen de rekening moest voldoen anders zou er een incassobureau worden ingeschakeld.
Hierover de verzekering gebeld die vertelde dat Ruit expres een molefide bedrijf is en niet erkend.
De Firma regelmatig gebeld je krijgt alleen een antwoord apparaat dat je naam moet inspreken dan wordt je zo spoedig terugebeld, dus niet.
Het 24 uur 06 nummer gebeld een aantal keren helaas ook de voicemail en als je naam en telefoonnumer inspreekt wordt je zo spoedig mogelijk terug gebeld, dus ook niet.

henk51

Re: Ruit expres

Ongelezen bericht door henk51 »

Tot mijn schrik ontving de rekening met de mededeling dat de verzekering niet wil de betalen
Er zijn daarover al meerdere topics geweest. Veel verzekeringen vermelden in hun polisvoorwaarden waar een auto i.v.m. ruitschade naar toe moet. Die adressen zijn veelal gratis. Wil je toch naar een ander zit daar soms een eigen risico aan verbonden of helemaal geen vergoeding. Er is al veel voor dit soort praktijken gewaarschuwd/geschreven even vooraf je verzekerings maatschappij bellen of polis raadplegen voorkomt ergernis achteraf.
Dit is echter niet iets van de laatste tijd maar speelt al vele jaren.

gr Henk

rikkat

Ongelezen bericht door rikkat »

Dit is mij ook overkomen.
De medewerker zou moeten weten dat het niet vergoed wordt, want hij kijkt op je groene kaart. Hij verzekerde mij desondanks dat het vergoed werd.
Daar ga ik ook van uit en betaal de rekening niet en verwijs hem naar mijn verzekeraar. De medewerker van Ruit Expert zei dat het vergoed werd anders verhalen ze het maar op hun eigen medewerker die de mensen schijnbaar voorliegt.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

De medewerker zou moeten weten dat het niet vergoed wordt, want hij kijkt op je groene kaart. Hij verzekerde mij desondanks dat het vergoed werd.
Op de groene kaart staat alleen de naam van de verzekerings Mij en niet hoe je verzekerd bent. Bent u wel WA plus of all risk verzekerd zo niet krijg je natuurlijk geen vergoeding. Is daar wel naar gevraagd hoe u verzekerd bent.
Op de website staat dat vanaf wa plus alles vergoed wordt en zelfs bij ruitvervanging adverteren ze dat zij het eigen risico voor rekening nemen. Dat gaat via voorruit-vervangen .nl staat ook op hun website. Mocht u toch een wa plus of hoger verzekerd zijn en geen vergoeding ontvangen dan klopt hun website niet. Mocht je dus geen vergoeding ontvangen ondanks het feit dat je daar wel voor verzekerd was, kan je het misschien als onderwerp aandragen bij RADAR.

gr Henk

Jaap Wildschut

Ongelezen bericht door Jaap Wildschut »

Er staat in mijn groene kaart dat er reparatie alleen uitgevoerd mag worden door een Gladgarant herstelbedrijf.
Glasschade is niet gedekt indien hij niet hersteld bij Glasgarant te vinden op http://www.glasgarant.nl

gr Jaap

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Dus Jaap...........

Gesloten