Beste forummers.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande kwestie.
Kort geleden stond mijn auto geparkeerd in een parkeervak op een
parkeerterrein achter een aantal bedrijven waar buiten de vakken een NP (niet parkeren) gebied is aangegeven door witte NP's op de grond.
Na mijn werk kwam ik bij mijn auto tegen met daar tegenaan een fiets. Ik heb deze verwijderd om de eventuele schade te bekijken. Ik heb daarbij de fiets rechtop gezet en gewacht tot de eigenaar zich zou melden. Gelukkig kwam enkele minuten daarna de eigenaresse aanlopen. Zij (16 jaar oud) vond het allemaal vervelend maar niet bijzonder belangrijk allemaal.
Samen een schadeformulier ingevuld en deze naar mijn verzekering gestuurd. Kort daarna moest ik de auto aanbieden voor schade expertise. 1200 euro schade.
Nu komt het....de tegenpartij heeft een tegenstrijdig verhaal opgehangen bij haar verzekeraar en wijst elke schuld af. Mijn rechtsbijstand ziet geen mogelijkheid om de schade te verhalen omdat er geen (oog) getuigen zijn en er afwijkende verklaringen zijn terwijl het schadeformulier netjes is ingevuld en ondertekend door beide partijen inclusief situatie schets.
Wat nu? is de tegenpartij met fiets aansprakelijk en mag ik verwachten dat de schade betaald wordt of pies ik naast de pot?
Wie helpt en weet raad.
Bedankt
Man met auto met schade van 1200 euro !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade aan auto door omgevallen fiets. geen uitkering ??
-
-
Re: Schade aan auto door omgevallen fiets. geen uitkering ??
Niemand die mij een beetje op weg kan helpen ?
-
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja lijkt me lastig.
Toen zij aangelopen kwam, stond de fiets al weer rechtop.
Wie zegt dat het niet van een andere fiets kwam?
Het is denk ik inderdaad jou woord tegen het hare.
Gaat een lastige zaak worden.
Toen zij aangelopen kwam, stond de fiets al weer rechtop.
Wie zegt dat het niet van een andere fiets kwam?
Het is denk ik inderdaad jou woord tegen het hare.
Gaat een lastige zaak worden.
Hier heb jij natuurlijk niets aan, maar ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad, alleen met een kliko als tegenpartij.
Hier stond het huisnr op, dus ben ik naar die mensen gegaan en netjes gevraagd hoe we dat gingen oplossen.
Gelukkig had ik te maken met een redelijke buurman die toevallig ook een schadeherstel bedrijf heeft, de uitkomst kan je al raden natuurlijk.
Aangezien de dader (het meisje) pas 16 is, denk ik dat haar vader of moeder er dus verantwoordelijk voor is dat jij nu met de gebakken peren zit.
Als je hun NAW gegevens hebt zou ik haar ouders contacteren en confronteren met het feit of dat de manier is om hun dochter op te voeden.
Hier stond het huisnr op, dus ben ik naar die mensen gegaan en netjes gevraagd hoe we dat gingen oplossen.
Gelukkig had ik te maken met een redelijke buurman die toevallig ook een schadeherstel bedrijf heeft, de uitkomst kan je al raden natuurlijk.
Aangezien de dader (het meisje) pas 16 is, denk ik dat haar vader of moeder er dus verantwoordelijk voor is dat jij nu met de gebakken peren zit.
Als je hun NAW gegevens hebt zou ik haar ouders contacteren en confronteren met het feit of dat de manier is om hun dochter op te voeden.