LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade lak door hoge druk reinigen van personeel wasstraat

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Het Handelshome

Schade lak door hoge druk reinigen van personeel wasstraat

Ongelezen bericht door Het Handelshome »

Op 27 juni heeft een medewerker van Berkman in Oosterhout bij het voorwassen met de hoge druk reiniger de blanke lak van mijn achterklep eraf gespoten.
Ik heb dit aangekaart bij dit bedrijf en ook voorstellen gedaan maar alles wordt afgewezen.
Dit terwijl de medewerker natuurlijk ook nog een zelf een aansprakelijkheids verzekering heeft neem ik aan.
De tankstation wil geen enkele vergoeding geven en geeft uiteindelijk mij zelf de schuld omdat ik de auto schoon wilde hebben na een bezoek aan de wasstraat.
Welke stap kan ik nu het beste nemen?
De blanke lak is er over ongeveer een meter volledig afgespoten onder het raam.
Om een advokaat in de armen te nemen wordt weer te duur.
M.vr.gr.

olaf79

Re: Schade lak door hoge druk reinigen van personeel wasstraat

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een medewerker is in dienst van het bedrijf waar hij voor werkt en heeft zelf persoonlijk geen aansprakelijkheid tenzij hij grof nalatig is geweest. Dat is hier niet het geval. U dient dus het bedrijf zelf en niet de medewerk aansprakelijk te stellen. Dit kunt u doen door een aangetekende brief te sturen gericht aan de directie van het bedrijf. Vermeld waarom u ze aansprakelijk stelt, wat de schade is en hoe u deze afgehandeld wilt zien. Eventueel kunt u voor juridische bijstand uw rechtsbijstandverzekering (via de autoverzekering) inschakelen, of een rechtswinkel vragen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voordat u iemand ergens voor verantwoordelijk kunt stellen moet u wel zeker weten dat de hogedrukspuit de boosdoener is. Wat als de lak er niet goed opzat? Er gaan weet ik hoeveel autos door een wasstraat heen, maar bij de rest blijft de lak wel goed zitten. Dat de hogedruk iets doet wil nog niet zeggen dat deze ook de veroorzaker is.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het Handelshome schreef:Op 27 juni heeft een medewerker van Berkman in Oosterhout bij het voorwassen met de hoge druk reiniger de blanke lak van mijn achterklep eraf gespoten.
Ik heb dit aangekaart bij dit bedrijf en ook voorstellen gedaan maar alles wordt afgewezen.
Dit terwijl de medewerker natuurlijk ook nog een zelf een aansprakelijkheids verzekering heeft neem ik aan.
De tankstation wil geen enkele vergoeding geven en geeft uiteindelijk mij zelf de schuld omdat ik de auto schoon wilde hebben na een bezoek aan de wasstraat.
Welke stap kan ik nu het beste nemen?
De blanke lak is er over ongeveer een meter volledig afgespoten onder het raam.
Om een advokaat in de armen te nemen wordt weer te duur.
M.vr.gr.
Voor de stap naar een advocaat, zit bijvoorbeeld nog contact met het juridisch loket. Dat is de eerste keer (telefonisch) gratis. Die kunnen je allicht zeggen wat de beste vervolgstap is. (en dat is niet die medewerker persoonlijk aansprakelijk stellen, of buiten zijn werkgever, de wasstraat, überhaupt contact opnemen met die persoon)

Ik meen me overigens iets van een zaak te herinneren, waar uit de jas, die iemand verplicht in de garderobe van de disco moest achterlaten omdat die niet mee de zaal in mocht, iets gestolen was. De garderobemedewerker en eigenaar wezen naar het bordje dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor diefstal of schade, wat er meestal hangt, en dat daarmee de kous af was. Die persoon heeft het voor de rechter gekregen, en die oordeelde dat ze wel degelijk verantwoordelijk waren, vooral omdat zij het gebruik van de garderobe verplicht stelden. Dat is niet helemaal hetzelfde als hier, je bent er vrijwillig in gereden, en dit is de primaire dienst die je afneemt, niet een bijkomende service wat een garderobe bij een disco is, maar toch, dat soort bordjes en afwimpelen is niet zo in beton gegoten als bedrijven vaak willen doen geloven.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Blanke lak gaat normaal gesproken niet los met een hoge drukspuit. U kunt beter kijken of u nog garantie heeft op de lak.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Stap 1 is dus dat je aan moet tonen dat de lak goed is. Dat kan je bijvoorbeeld doen door zelf met een hogedrukspuit te laten zien dat het bij normaal gebruik van die hogedrukspuit blijft zitten.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Zoals al boven genoemd, neem eerst eens contact op met een jurist, om te bepalen hoe uw kansen zijn. Zoals ook al genoemd, iedere wasstraat heeft het plakkaat, gebruik op eigen risico. Als de blanke laag zo makkelijk los gaat, zat hij al niet goed vast en mocht uw auto nog binnen de garantie vallen, dient u verhaal te halen bij de persoon die u de auto heeft verkocht.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn mensen die op rubbers spuiten en dan lekkage veroorzaken, daarvoor is die regel bedoeld.

Maar, vraag eens je garage of de rest van lak wel goed zit.
Bij niet goede laklaag gaat er een meter af.
Bij schade meestal klein stukje.
De blanke lak bij metallic of bij andere voor meer glans kan loslaten als deze niet goed gespoten is.

Ooit had ik velgen, ook stukken die eraf vlogen maar ik had toen als puber geen schuurpapier gebruikt en niets ontvet......
Ja, leerzaam maar wel veel extra werk, eigen schuld.....

Gesloten