LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schadevrije jaren nieuwe verzekering
-
schadevrije jaren nieuwe verzekering
ik heb een nieuwe verzekering afgesloten en heb bij schadevrije jaren , achteraf gezien, verkeerd begrepen hoe dit berekend word.
De nieuwe verzekering heeft nu alle papieren al opgestuurd met verzekeringsgegevens en er is al 4x maandpremie afgeschreven. Houdt dit in dat de verzekering geaccepteerd is of kunnen ze bv bij schade na 9mnd alsnog terugkomen op dit feit. Volgens mij is het feit dat ze nog niet gereageerd hebben een teken van acceptatie,Toch?
De nieuwe verzekering heeft nu alle papieren al opgestuurd met verzekeringsgegevens en er is al 4x maandpremie afgeschreven. Houdt dit in dat de verzekering geaccepteerd is of kunnen ze bv bij schade na 9mnd alsnog terugkomen op dit feit. Volgens mij is het feit dat ze nog niet gereageerd hebben een teken van acceptatie,Toch?
Re: schadevrije jaren nieuwe verzekering
Dus, je hebt verkeerde/valse schadevrije jaren op gegeven?baardagaam schreef:ik heb een nieuwe verzekering afgesloten en heb bij schadevrije jaren , achteraf gezien, verkeerd begrepen hoe dit berekend word.
Heb je dan geen royementsverklaring moeten overleggen?
Als achteraf blijkt, dat je valsheid in geschrifte gedaan hebt, dan kunnen zij ook nog na 9 maanden jou aansprakelijk stellen.
Laatst gewijzigd door nevermind op 24 mar 2013 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou ik maar niet vanuit gaan, pak de telefoon en bel ze effe.Volgens mij is het feit dat ze nog niet gereageerd hebben een teken van acceptatie,Toch
een verzekeraar zal elke gelegenheid aangrijpen om niet te hoeven betalen.
dus als jij bij de aanvraag van de verzekering onjuiste of onvolledige gegevens hebt verstrekt, zal dit tot gevolg kunnen hebben dat ze helemaal niet uitkeren bij schade en je direct royeren.
dus als jij bij de aanvraag van de verzekering onjuiste of onvolledige gegevens hebt verstrekt, zal dit tot gevolg kunnen hebben dat ze helemaal niet uitkeren bij schade en je direct royeren.
-
nee, heb niets hoeven te overleggen en toen ik de andere verzekering opzei na afsluiten van de nieuwe ontving ik na afsluiting opeens een brief met schadevrije jaren. Aangezien ik nieuw ben in dit gebeuren begreep ik het verkeerd,wist ik veel) Dus geen kwade opzet, alleen stommigheid. Zal contact met ze opnemen en de jaren inderdaad aanpassen. Bedankt voor alle reacties zo snel.TOPPIEnevermind schreef:Dus, je hebt verkeerde/valse schadevrije jaren op gegeven?baardagaam schreef:ik heb een nieuwe verzekering afgesloten en heb bij schadevrije jaren , achteraf gezien, verkeerd begrepen hoe dit berekend word.
Als achteraf blijkt, dat je valsheid in geschrifte gedaan hebt, dan kunnen zij ook nog na 9 maanden jou aansprakelijk stellen.
baardagaam schreef:nee, heb niets hoeven te overleggen en toen ik de andere verzekering opzei na afsluiten van de nieuwe ontving ik na afsluiting opeens een brief met schadevrije jaren. Aangezien ik nieuw ben in dit gebeuren begreep ik het verkeerd,wist ik veel) Dus geen kwade opzet, alleen stommigheid. Zal contact met ze opnemen en de jaren inderdaad aanpassen. Bedankt voor alle reacties zo snel.TOPPIEnevermind schreef:Dus, je hebt verkeerde/valse schadevrije jaren op gegeven?baardagaam schreef:ik heb een nieuwe verzekering afgesloten en heb bij schadevrije jaren , achteraf gezien, verkeerd begrepen hoe dit berekend word.
Dat zou ik ook doen, bespaart jou veel narigheid.
Succes
-
er is inderdaad een aanpassing van premie gekomen en de te weinig betaalde premie wordt teruggevorderd.
wel jammer natuurlijk.Nu weet je in elk geval wel dat als er wat gebeurt , de verzekeringsmaatschappij wel gewoon uitkeert