LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service ANWB
Service ANWB
Eind april 2016 heb ik een 2e hands wagen gekocht, een BMW 523i, bij een garage. Het lidmaatschap van RouteMobiel voor de oude wagen opgezegd, en geen nieuw lidmaatschap afgesloten.
Op 6 mei 2016 zijn mijn vriendin en ik getrouwd. De dag na het huwelijk (we waren blijven slapen bij het kasteel) willen we onze nieuwe wagen starten om naar huis te gaan, echter, de wagen “slaat niet aan”.
Direct gebeld met de eigen garage (garantie). Maar deze was nog niet open (zaterdag, voor 10 uur). Daarna gebeld met RouteMobiel; zij kunnen niet helpen omdat ik geen lid (meer) ben. De ANWB kan wel helpen. Mits je per direct lid wordt en een extra fee betaald. In deze situatie doe je dat.
De monteur was vrij snel ter plaatse. Echter, de monteur is 2,5 uren met de wagen bezig geweest (motor, reset accu, bellen/lang wachten, eigen naslagwerken….). Maar uiteindelijke conclusie is dat hij de wagen niet kan starten / maken. De wagen moest weg gesleept worden.
Daar begon het spel: de ANWB gaf aan deze weg te slepen naar de dichtstbijzijnde BMW garage (lees: Echt of Heerlen).
Echter, de wagen is gekocht bij garage in Maastricht. Vanwege garantie redenen wilde mijn garage niet dat de wagen elders heen gesleept werd.
Omdat het zaterdag was had mijn garage alleen kantoorpersoneel aanwezig en geen monteurs/mogelijkheid tot ophalen.
Hier zelf in moeten middelen en moeten beslissen om de wagen op de locatie te laten staan tot maandag.
Op maandag is mijn garage de wagen komen ophalen met en sleepwagen. Echter, de wagen stond in parkeerstand en was niet weg te krijgen.
Vervolgens nog een takelwagen moeten laten komen om de wagen ongeschonden naar Maastricht te transporteren.
Echter, bij de garage aangekomen, en na 5 minuten “denken” dacht men “het zal toch niet en kapotte zekering zijn”….
En jawel hoor, na 5 minuten is de wagen gemaakt door slechts een zekering (boekje lag erbij) van 0,43 cent te vervangen.
Zowel de garage als ik zijn zeer verbaasd dat een service monteur van de ANWB na 2,5 uur werk niet op het idee komt om de zekering te controleren en te vervangen. Met alle respect, maar alle zorgen van weekend zonder wagen, wegslepen, optakelen e.d. hadden bespaard kunnen worden door eerst naar de zekeringen te kijken. Ik kan niets anders concluderen dat de desbetreffende ANWB Wegenwacht monteur zeer slecht geacteerd heeft.
Vervolgens ontvang ik thuis, uiteraard, een factuur van 95 (lidmaatschap) + 150 (fee) = 245 Euro ontvang.
Deze factuur staat absoluut niet in verhouding met de geleverde service en de service en kennis die men mag verwachten van de ANWB.
Vandaar dat ik een klacht hebt ingelegd waarbij ik bovenstaand aangeef, en vraag voor een reactie en een gecorrigeerde factuur.
De eerste reactie is als volgt: De Wegenwacht geeft technische noodhulp bij pech langs de weg. Deze noodhulp is bedoeld om het voertuig weer rijdend te krijgen. Indien de Wegenwacht niet in staat is om een reparatie uit te voeren zal het voertuig, volgens Voorwaarden van de Wegenwacht Service, naar een dichtsbijzijnde garage worden vervoerd. Op www.anwb.nl kunt u deze voorwaarden nalezen. Op pagina 8 van de Voorwaarden: Transporthulp: Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.
Voor mij een ontoereikend antwoord. Want men gaat niet in op de geleverde “service” en de daarbij horende factuur. Ik leg nogmaals uit dat ik vind dat een monteur in 2,5 uur werk toch echt even de zekeringen had moeten nakijken. En dat de factuur absoluut niet in verhouding staat met datgene wat ze hebben geleverd (lees: niets).
De tweede reactie is als volgt: De Wegenwacht is een hulpverlenende instantie en geen garage. Helaas komt het voor dat onze hulpverlener het probleem niet kan oplossen en wordt de klant verwezen naar een garage. De Wegenwacht is nu eenmaal niet uitgerust zoals een garage en heeft dan ook niet alle mogelijkheden om een reparatie uit te voeren. De kosten van het abonnement is u verteld tijdens de pechmelding en u bent hiermee akkoord gegaan. Wij zien dan ook geen aanleiding om ons standpunt te herzien.
Voor mij wederom een ontoereikend antwoord: men geeft zelf aan dat ze HULPverlenend zijn…..Tevens hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om een zekering te vervangen. En ook heeft men geen speciale gereedschappen hiervoor nodig.
De derde reactie is als volgt: Uw klacht is conform de Voorwaarden van de Wegenwacht Service afgewezen. Indien u een andere mening bent toegedaan kunt u zich laten adviseren door uw rechtsbijstand. Wij handhaven dan ook ons standpunt.
Zelf ben ik zeer, zeer teleurgesteld dat de “service” van de klantenservice in lijn is met de technische vaardigheden van de monteur.
Vandaar dat ik bovenstaand met jullie wil delen. Ik ga per direct mijn lidmaatschap opzeggen en een andere dienstverlener zoeken die wel service en kennis biedt.
Op 6 mei 2016 zijn mijn vriendin en ik getrouwd. De dag na het huwelijk (we waren blijven slapen bij het kasteel) willen we onze nieuwe wagen starten om naar huis te gaan, echter, de wagen “slaat niet aan”.
Direct gebeld met de eigen garage (garantie). Maar deze was nog niet open (zaterdag, voor 10 uur). Daarna gebeld met RouteMobiel; zij kunnen niet helpen omdat ik geen lid (meer) ben. De ANWB kan wel helpen. Mits je per direct lid wordt en een extra fee betaald. In deze situatie doe je dat.
De monteur was vrij snel ter plaatse. Echter, de monteur is 2,5 uren met de wagen bezig geweest (motor, reset accu, bellen/lang wachten, eigen naslagwerken….). Maar uiteindelijke conclusie is dat hij de wagen niet kan starten / maken. De wagen moest weg gesleept worden.
Daar begon het spel: de ANWB gaf aan deze weg te slepen naar de dichtstbijzijnde BMW garage (lees: Echt of Heerlen).
Echter, de wagen is gekocht bij garage in Maastricht. Vanwege garantie redenen wilde mijn garage niet dat de wagen elders heen gesleept werd.
Omdat het zaterdag was had mijn garage alleen kantoorpersoneel aanwezig en geen monteurs/mogelijkheid tot ophalen.
Hier zelf in moeten middelen en moeten beslissen om de wagen op de locatie te laten staan tot maandag.
Op maandag is mijn garage de wagen komen ophalen met en sleepwagen. Echter, de wagen stond in parkeerstand en was niet weg te krijgen.
Vervolgens nog een takelwagen moeten laten komen om de wagen ongeschonden naar Maastricht te transporteren.
Echter, bij de garage aangekomen, en na 5 minuten “denken” dacht men “het zal toch niet en kapotte zekering zijn”….
En jawel hoor, na 5 minuten is de wagen gemaakt door slechts een zekering (boekje lag erbij) van 0,43 cent te vervangen.
Zowel de garage als ik zijn zeer verbaasd dat een service monteur van de ANWB na 2,5 uur werk niet op het idee komt om de zekering te controleren en te vervangen. Met alle respect, maar alle zorgen van weekend zonder wagen, wegslepen, optakelen e.d. hadden bespaard kunnen worden door eerst naar de zekeringen te kijken. Ik kan niets anders concluderen dat de desbetreffende ANWB Wegenwacht monteur zeer slecht geacteerd heeft.
Vervolgens ontvang ik thuis, uiteraard, een factuur van 95 (lidmaatschap) + 150 (fee) = 245 Euro ontvang.
Deze factuur staat absoluut niet in verhouding met de geleverde service en de service en kennis die men mag verwachten van de ANWB.
Vandaar dat ik een klacht hebt ingelegd waarbij ik bovenstaand aangeef, en vraag voor een reactie en een gecorrigeerde factuur.
De eerste reactie is als volgt: De Wegenwacht geeft technische noodhulp bij pech langs de weg. Deze noodhulp is bedoeld om het voertuig weer rijdend te krijgen. Indien de Wegenwacht niet in staat is om een reparatie uit te voeren zal het voertuig, volgens Voorwaarden van de Wegenwacht Service, naar een dichtsbijzijnde garage worden vervoerd. Op www.anwb.nl kunt u deze voorwaarden nalezen. Op pagina 8 van de Voorwaarden: Transporthulp: Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.
Voor mij een ontoereikend antwoord. Want men gaat niet in op de geleverde “service” en de daarbij horende factuur. Ik leg nogmaals uit dat ik vind dat een monteur in 2,5 uur werk toch echt even de zekeringen had moeten nakijken. En dat de factuur absoluut niet in verhouding staat met datgene wat ze hebben geleverd (lees: niets).
De tweede reactie is als volgt: De Wegenwacht is een hulpverlenende instantie en geen garage. Helaas komt het voor dat onze hulpverlener het probleem niet kan oplossen en wordt de klant verwezen naar een garage. De Wegenwacht is nu eenmaal niet uitgerust zoals een garage en heeft dan ook niet alle mogelijkheden om een reparatie uit te voeren. De kosten van het abonnement is u verteld tijdens de pechmelding en u bent hiermee akkoord gegaan. Wij zien dan ook geen aanleiding om ons standpunt te herzien.
Voor mij wederom een ontoereikend antwoord: men geeft zelf aan dat ze HULPverlenend zijn…..Tevens hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om een zekering te vervangen. En ook heeft men geen speciale gereedschappen hiervoor nodig.
De derde reactie is als volgt: Uw klacht is conform de Voorwaarden van de Wegenwacht Service afgewezen. Indien u een andere mening bent toegedaan kunt u zich laten adviseren door uw rechtsbijstand. Wij handhaven dan ook ons standpunt.
Zelf ben ik zeer, zeer teleurgesteld dat de “service” van de klantenservice in lijn is met de technische vaardigheden van de monteur.
Vandaar dat ik bovenstaand met jullie wil delen. Ik ga per direct mijn lidmaatschap opzeggen en een andere dienstverlener zoeken die wel service en kennis biedt.
Re: Service ANWB
Een lang boos verhaal.
Dat de monteur niet naar de zekeringen heeft gekeken is misschien een vreemd verhaal. Maar waardoor is die zekering doorgebrand ?
En volgens mij had dit ook bij het uitlezen van het systeem naar voren moeten komen.
Toch is er een monteur 2,5 uur voor u aan het sleutelen geweest en dit kost geld.
U bent zelf dit lidmaatschap ter plaatse aangegaan en wist wat de kosten waren.
Ook is u aangeboden om de auto conform de regels naar de dichtst bijzijnde garage te brengen, dus wat dat betreft ook goede services.
Ze zijn geen garage en zeker geen transport bedrijf.
Jammer dat de ANWB monteur zijn verhaal hier niet kwijt kan.
Dat de monteur niet naar de zekeringen heeft gekeken is misschien een vreemd verhaal. Maar waardoor is die zekering doorgebrand ?
En volgens mij had dit ook bij het uitlezen van het systeem naar voren moeten komen.
Toch is er een monteur 2,5 uur voor u aan het sleutelen geweest en dit kost geld.
U bent zelf dit lidmaatschap ter plaatse aangegaan en wist wat de kosten waren.
Ook is u aangeboden om de auto conform de regels naar de dichtst bijzijnde garage te brengen, dus wat dat betreft ook goede services.
Ze zijn geen garage en zeker geen transport bedrijf.
Jammer dat de ANWB monteur zijn verhaal hier niet kwijt kan.
Re: Service ANWB
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de monteur van de garage het zo snel kon vinden nadat besproken is wat de ANWB monteur al had geprobeerd. Iedereen heeft zoiets zelf ongetwijfeld ook wel eens meegemaakt.
Re: Service ANWB
Ik snap eigenlijk niet waarom er bij zo'n dure auto geen pechhulp bij de garantie zit.baso81 schreef:Eind april 2016 heb ik een 2e hands wagen gekocht, een BMW 523i, bij een garage. Het lidmaatschap van RouteMobiel voor de oude wagen opgezegd, en geen nieuw lidmaatschap afgesloten.
Op 6 mei 2016 zijn mijn vriendin en ik getrouwd. De dag na het huwelijk (we waren blijven slapen bij het kasteel) willen we onze nieuwe wagen starten om naar huis te gaan, echter, de wagen “slaat niet aan”.
Direct gebeld met de eigen garage (garantie). Maar deze was nog niet open (zaterdag, voor 10 uur). Daarna gebeld met RouteMobiel; zij kunnen niet helpen omdat ik geen lid (meer) ben. De ANWB kan wel helpen. Mits je per direct lid wordt en een extra fee betaald. In deze situatie doe je dat.
De monteur was vrij snel ter plaatse. Echter, de monteur is 2,5 uren met de wagen bezig geweest. Maar uiteindelijke conclusie is dat hij de wagen niet kan starten / maken. De wagen moest weg gesleept worden
Daar begon het spel: de ANWB gaf aan deze weg te slepen naar de dichtstbijzijnde BMW garage (lees: Echt of Heerlen).
Echter, de wagen is gekocht bij garage in Maastricht. Vanwege garantie redenen wilde mijn garage niet dat de wagen elders heen gesleept werd.
Omdat het zaterdag was had mijn garage alleen kantoorpersoneel aanwezig en geen monteurs/mogelijkheid tot ophalen.
Hier zelf in moeten middelen en moeten beslissen om de wagen op de locatie te laten staan tot maandag.
Op maandag is mijn garage de wagen komen ophalen met en sleepwagen. Echter, de wagen stond in parkeerstand en was niet weg te krijgen.
Vervolgens nog een takelwagen moeten laten komen om de wagen ongeschonden naar Maastricht te transporteren.
Echter, bij de garage aangekomen, en na 5 minuten “denken” dacht men “het zal toch niet en kapotte zekering zijn”….
En jawel hoor, na 5 minuten is de wagen gemaakt door slechts een zekering (boekje lag erbij) van 0,43 cent te vervangen.
Zowel de garage als ik zijn zeer verbaasd dat een service monteur van de ANWB na 2,5 uur werk niet op het idee komt om de zekering te controleren en te vervangen. Met alle respect, maar alle zorgen van weekend zonder wagen, wegslepen, optakelen e.d. hadden bespaard kunnen worden door eerst naar de zekeringen te kijken. Ik kan niets anders concluderen dat de desbetreffende ANWB Wegenwacht monteur zeer slecht geacteerd heeft.
Vervolgens ontvang ik thuis, uiteraard, een factuur van 95 (lidmaatschap) + 150 (fee) = 245 Euro ontvang.
Deze factuur staat absoluut niet in verhouding met de geleverde service en de service en kennis die men mag verwachten van de ANWB.
Vandaar dat ik een klacht hebt ingelegd waarbij ik bovenstaand aangeef, en vraag voor een reactie en een gecorrigeerde factuur.
De eerste reactie is als volgt: De Wegenwacht geeft technische noodhulp bij pech langs de weg. Deze noodhulp is bedoeld om het voertuig weer rijdend te krijgen. Indien de Wegenwacht niet in staat is om een reparatie uit te voeren zal het voertuig, volgens Voorwaarden van de Wegenwacht Service, naar een dichtsbijzijnde garage worden vervoerd. Op http://www.anwb.nl kunt u deze voorwaarden nalezen. Op pagina 8 van de Voorwaarden: Transporthulp: Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.
Voor mij een ontoereikend antwoord. Want men gaat niet in op de geleverde “service” en de daarbij horende factuur. Ik leg nogmaals uit dat ik vind dat een monteur in 2,5 uur werk toch echt even de zekeringen had moeten nakijken. En dat de factuur absoluut niet in verhouding staat met datgene wat ze hebben geleverd (lees: niets).
De tweede reactie is als volgt: De Wegenwacht is een hulpverlenende instantie en geen garage. Helaas komt het voor dat onze hulpverlener het probleem niet kan oplossen en wordt de klant verwezen naar een garage. De Wegenwacht is nu eenmaal niet uitgerust zoals een garage en heeft dan ook niet alle mogelijkheden om een reparatie uit te voeren. De kosten van het abonnement is u verteld tijdens de pechmelding en u bent hiermee akkoord gegaan. Wij zien dan ook geen aanleiding om ons standpunt te herzien.
Voor mij wederom een ontoereikend antwoord: men geeft zelf aan dat ze HULPverlenend zijn…..Tevens hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om een zekering te vervangen. En ook heeft men geen speciale gereedschappen hiervoor nodig.
De derde reactie is als volgt: Uw klacht is conform de Voorwaarden van de Wegenwacht Service afgewezen. Indien u een andere mening bent toegedaan kunt u zich laten adviseren door uw rechtsbijstand. Wij handhaven dan ook ons standpunt.
Zelf ben ik zeer, zeer teleurgesteld dat de “service” van de klantenservice in lijn is met de technische vaardigheden van de monteur.
Vandaar dat ik bovenstaand met jullie wil delen. Ik ga per direct mijn lidmaatschap opzeggen en een andere dienstverlener zoeken die wel service en kennis biedt.
zelfs bij mijn Focus heb ik een jaar garantie+pechhulp...
Re: Service ANWB
Dit komt vaker voor. Ik carpool met een paar collega's en we kwamen op de snelweg met een barrel ook stil te staan. Hij was geen lid van de ANWB maar heeft dat ter plekke gedaan. Er werd aangekondigd dat dit zo'n €250 zou gaan kosten. Binnen 15 minuten waren ze aanwezig, half uur later was de conclusie getrokken (die consistent was met ons vermoeden) en de auto werd afgesleept naar de dichtstbijzijnde AMWB locatie. Ze hebben de auto daarna naar de sloop laten brengen. Dit alles, inclusief ons en de auto vervoeren, 2 monteurs en het afschrijven van de auto werd daarvoor gedaan, en mijn collega heeft nu een jaar lidmaatschap voor zijn huidige auto, want dat loopt gewoon door.MichielFRL schreef:En dan te bedenken dat de ANWB officieel niet een gaat slepen als je net lid bent geworden.
De wegenwachter kon het dus niet oplossen, maar kwam wel (buiten de regels om) met de service om de auto naar de eerste de beste garage te brengen.
Re: Service ANWB
1 De BMW 323 , de zekering was misschien heel maar bij het verder zoeken pas geploft.....
Vooral matige draden kunnen sluiting maken want waarom is deze stuk gegaan?
2 Achteraf lid worden en dealer... elke garage mag normaal en dealer hoeft niet.
Je eigen garage is normaal waar deze heen gaat tenzij dit een onredelijke afstand is en / of deze gesloten is en elders wel iemand open is.
3 Het sloopwrak, is reactie op vragen steller maar als je zoveel betaalde voor oude, zou je eerst moeten denken voor je ANWB gaat bellen...
Zelf afslepen met vrienden naar voordelige garage is dan meer rendabel.
4 Keuze;
ANWB is leuk voor personen die meerdere voertuigen rijden, persoon gebonden dus als ik kaartje heb zijn partner en kinderen niet verzekerd!
Route Mobiel is voertuig gebonden, leuk voor als vele in 1 auto rijden en je voor 4 personen geen 4x ANWB wilt betalen.
De keuze is dus afhankelijk van hoe jou voertuig / familie in elkaar zit.
Vooraf de verschillen kijken en vooraf aanmelden of gewoon zelf slepen naar garage via vrienden en familie zoals ik al jaren wel eens gedaan heb.
Niet meer wachten op hun dure service maar zelf op jou familie...
Voordeliger en je helpt elkaar....
Vooral matige draden kunnen sluiting maken want waarom is deze stuk gegaan?
2 Achteraf lid worden en dealer... elke garage mag normaal en dealer hoeft niet.
Je eigen garage is normaal waar deze heen gaat tenzij dit een onredelijke afstand is en / of deze gesloten is en elders wel iemand open is.
3 Het sloopwrak, is reactie op vragen steller maar als je zoveel betaalde voor oude, zou je eerst moeten denken voor je ANWB gaat bellen...
Zelf afslepen met vrienden naar voordelige garage is dan meer rendabel.
4 Keuze;
ANWB is leuk voor personen die meerdere voertuigen rijden, persoon gebonden dus als ik kaartje heb zijn partner en kinderen niet verzekerd!
Route Mobiel is voertuig gebonden, leuk voor als vele in 1 auto rijden en je voor 4 personen geen 4x ANWB wilt betalen.
De keuze is dus afhankelijk van hoe jou voertuig / familie in elkaar zit.
Vooraf de verschillen kijken en vooraf aanmelden of gewoon zelf slepen naar garage via vrienden en familie zoals ik al jaren wel eens gedaan heb.
Niet meer wachten op hun dure service maar zelf op jou familie...
Voordeliger en je helpt elkaar....
Re: Service ANWB
(Route Mobiel is voertuig gebonden, leuk voor als vele in 1 auto rijden en je voor 4 personen geen 4x ANWB wilt betalen.)
Ik ben ANWB lid, mijn vrouw heeft een partner pas en mag van al mijn lidmaatschappen gebruik maken
Ik ben ANWB lid, mijn vrouw heeft een partner pas en mag van al mijn lidmaatschappen gebruik maken
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Service ANWB
Het lidmaatschap van de Wegenwacht is voor een volledig jaar pechhulp. Het bedrag is dus niet direct gerelateerd aan dit ene voorval. Je kunt namelijk nog 12 maanden zekeringen laten vervangen zonder hier iets voor te betalen
Dat de wegenwachter een kapotte zekering niet heeft ontdekt vind ik vreemd, omdat het altijd volledig gekwalificeerde monteurs zijn. Enfin daar is van de zijlijn verder moeilijk iets over te zeggen.
Dat de wegenwachter een kapotte zekering niet heeft ontdekt vind ik vreemd, omdat het altijd volledig gekwalificeerde monteurs zijn. Enfin daar is van de zijlijn verder moeilijk iets over te zeggen.
Een dure auto ...? . Ik denk dat het wel eens een oude afgeragde bak, van een paar duizend euro kan zijn.thecure schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom er bij zo'n dure auto geen pechhulp bij de garantie zit.
zelfs bij mijn Focus heb ik een jaar garantie+pechhulp...