LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Beste leden van dit forum,
Op heb 29 juni heb ik een huurovereenkomst gesloten met Sixt voor de huur van een bestelwagen met inlevertijd van 23:59 diezelfde dag voor een totaalbedrag van €160,98. Deze ben ik nagekomen. Vervolgens heb ik een factuur gekregen waarin een teruggave van 30 juni 23:59 staat genoteerd, waardoor het totaalbedrag inclusief een 'late fee' uitkomt op €334,06. Er is dus een dag te veel in rekening gebracht.
Op zich een simpele administratieve fout die makkelijk recht kan worden gezet, ware het niet dat het onmogelijk is om Sixt te bereiken. Zoals valt te lezen in klachten van anderen op trustpilot en andere dergelijke websites wordt aan de telefoon na een keuzemenu verkondigd dat Sixt "geconfronteerd met overmacht niet de service kan verlenen die u van ons gewend bent" en de verbinding verbroken. Dit op minstens drie verschillende telefoonnummers. Op het contactformulier op de website wordt ook niet gereageerd. Op 13 juni heb ik, in een poging in contact te komen met een persoon, telefoonnummers van andere diensten van Sixt geprobeerd. Hoewel dit uiteindelijk gelukt is (weliswaar een Engelstalige medewerker na de Nederlandse optie te hebben gekozen) heeft deze persoon mij doorverbonden naar de juiste lijn, waarvan de medewerker mij vertelde dat mijn enige optie een e-mail is. Ik heb direct eem e-mail gestuurd op 13 juni naar het door haar gegeven e-mailadres en alle andere e-mailadressen van Sixt die ik kon vinden. Hierop is uiteraard niet gereageerd.
Hier komt nog bij dat Sixt mij een factuur heeft gestuurd van de administratiekosten van een verkeersovertreding met het bericht dat ik de boete zelf van de gemeente Rotterdam zou ontvangen. Door de gemeente Rotterdam is vandaag bevestigd dat deze boete nog steeds bij Sixt ligt en zij geen bezwaar hebben gemaakt om de boete naar mij over te zetten. Ik heb ondertussen wel een aanmaning gekregen.
Wat zijn nu de juiste stappen om te ondernemen? Ik heb nu een ingebrekestelling opgesteld (met een meerdering van de kosten van de benodigde aangetekende brief).
Op heb 29 juni heb ik een huurovereenkomst gesloten met Sixt voor de huur van een bestelwagen met inlevertijd van 23:59 diezelfde dag voor een totaalbedrag van €160,98. Deze ben ik nagekomen. Vervolgens heb ik een factuur gekregen waarin een teruggave van 30 juni 23:59 staat genoteerd, waardoor het totaalbedrag inclusief een 'late fee' uitkomt op €334,06. Er is dus een dag te veel in rekening gebracht.
Op zich een simpele administratieve fout die makkelijk recht kan worden gezet, ware het niet dat het onmogelijk is om Sixt te bereiken. Zoals valt te lezen in klachten van anderen op trustpilot en andere dergelijke websites wordt aan de telefoon na een keuzemenu verkondigd dat Sixt "geconfronteerd met overmacht niet de service kan verlenen die u van ons gewend bent" en de verbinding verbroken. Dit op minstens drie verschillende telefoonnummers. Op het contactformulier op de website wordt ook niet gereageerd. Op 13 juni heb ik, in een poging in contact te komen met een persoon, telefoonnummers van andere diensten van Sixt geprobeerd. Hoewel dit uiteindelijk gelukt is (weliswaar een Engelstalige medewerker na de Nederlandse optie te hebben gekozen) heeft deze persoon mij doorverbonden naar de juiste lijn, waarvan de medewerker mij vertelde dat mijn enige optie een e-mail is. Ik heb direct eem e-mail gestuurd op 13 juni naar het door haar gegeven e-mailadres en alle andere e-mailadressen van Sixt die ik kon vinden. Hierop is uiteraard niet gereageerd.
Hier komt nog bij dat Sixt mij een factuur heeft gestuurd van de administratiekosten van een verkeersovertreding met het bericht dat ik de boete zelf van de gemeente Rotterdam zou ontvangen. Door de gemeente Rotterdam is vandaag bevestigd dat deze boete nog steeds bij Sixt ligt en zij geen bezwaar hebben gemaakt om de boete naar mij over te zetten. Ik heb ondertussen wel een aanmaning gekregen.
Wat zijn nu de juiste stappen om te ondernemen? Ik heb nu een ingebrekestelling opgesteld (met een meerdering van de kosten van de benodigde aangetekende brief).
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Kun je zelf bewijzen (foto oid) dat je de wagen op tijd hebt teruggebracht?
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Hoe hebt u daar een auto kunnen huren, als zij niet te bereiken zijn?
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Maar heeft u dan geen bevestiging van de huurovereenkomst gekregen waarin staat wanneer de auto ingeleverd moest zijn?
Het lijkt erop, gezien ze een late fee berekenen, dat u de auto te laat terug gebracht hebt.
Het lijkt erop, gezien ze een late fee berekenen, dat u de auto te laat terug gebracht hebt.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 04 aug 2021 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Waarschijnlijk bedoeld u dat u 13 juli de mails heeft gestuurd?
Als de verkeersovertreding op 29/6 was dan is het logisch dat zij (een redelijke bedrag) aan administratiekosten rekenen lijkt mij. Bedoelt u dat ze nog geen goedkeuring aan de politie hebben gegeven om de boete naar u door te zetten en pas daarna administratiekosten aan u in rekening mogen brengen?
En, zoals Lady suggereert: ga naar de plek waar u de auto heeft opgehaald en teruggebracht en vraag of de auto 30/6 verhuurd is geweest; of zij de inleverdatum goed doorgegeven hebben aan de factuurafdeling; en of zij iets kunnen doen of u aan telefoonnummers kunnen helpen.
Als de verkeersovertreding op 29/6 was dan is het logisch dat zij (een redelijke bedrag) aan administratiekosten rekenen lijkt mij. Bedoelt u dat ze nog geen goedkeuring aan de politie hebben gegeven om de boete naar u door te zetten en pas daarna administratiekosten aan u in rekening mogen brengen?
En, zoals Lady suggereert: ga naar de plek waar u de auto heeft opgehaald en teruggebracht en vraag of de auto 30/6 verhuurd is geweest; of zij de inleverdatum goed doorgegeven hebben aan de factuurafdeling; en of zij iets kunnen doen of u aan telefoonnummers kunnen helpen.
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Ik heb bij de vestiging in de buurt getankt en na afleveren met het ov teruggereisd. Ik denk dat dat het dichtste dat bij bewijs in de buurt komt is.Kun je zelf bewijzen (foto oid) dat je de wagen op tijd hebt teruggebracht?
Het online reserveren gaat natuurlijk wel zonder problemen. Ik woon nu alleen ver van de vestiging in kwestie.Hoe hebt u daar een auto kunnen huren, als zij niet te bereiken zijn?
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
De auto met volle tank op tijd afgeleverd? Dat benzinebonnetje + incheck-bewijs bij het OV lijken mij een goede basis.
De klacht op klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten kan helpen.
De klacht op klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten kan helpen.
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Ik vind het zelf een beetje raar om administratiekosten voor een boete te betalen terwijl ik de boete nog niet eens te zien heb gekregen en Sixt mij zelf een groot bedrag verschuldigd is. Hoogstwaarschijnlijk is het een scanauto geweest die heeft toegeslagen tijdens het verhuizen (dus laden en lossen).HandigeHarrie schreef: ↑04 aug 2021 16:57Waarschijnlijk bedoeld u dat u 13 juli de mails heeft gestuurd?
Als de verkeersovertreding op 29/6 was dan is het logisch dat zij (een redelijke bedrag) aan administratiekosten rekenen lijkt mij. Bedoelt u dat ze nog geen goedkeuring aan de politie hebben gegeven om de boete naar u door te zetten en pas daarna administratiekosten aan u in rekening mogen brengen?
En, zoals Lady suggereert: ga naar de plek waar u de auto heeft opgehaald en teruggebracht en vraag of de auto 30/6 verhuurd is geweest; of zij de inleverdatum goed doorgegeven hebben aan de factuurafdeling; en of zij iets kunnen doen of u aan telefoonnummers kunnen helpen.
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Helaas is Sixt niet aangesloten bij de BOVAG. Hierdoor kan je niet naar de geschillencommissie en vaak nemen rechtsbijstandverzekering niet in behandeling.
Bewaar alle bewijzen dat je de auto op tijd ingeleverd hebt en betaal voor 1 dag. Grote kans dat je door sixt (na incassobureau en deurwaarder) wordt uitgenodigd om bij de rechter te komen. Ga daarheen met alle bewijzen en dan is het te hopen dat de rechter je gelooft. Anders komen een hoop bijkomende kosten erbij. Vertel aan Sixt dat je niet eens bent met de factuur, doe dit per mail.
In de algemene voorwaarden staat
Neem contact op met www.juridischloket.nl
Bewaar alle bewijzen dat je de auto op tijd ingeleverd hebt en betaal voor 1 dag. Grote kans dat je door sixt (na incassobureau en deurwaarder) wordt uitgenodigd om bij de rechter te komen. Ga daarheen met alle bewijzen en dan is het te hopen dat de rechter je gelooft. Anders komen een hoop bijkomende kosten erbij. Vertel aan Sixt dat je niet eens bent met de factuur, doe dit per mail.
In de algemene voorwaarden staat
Tja, hoe ga je bewijzen dat hun geen of minder kosten hebben geleden? En nog een probleem, de boete moet betaald worden en dat gaat Sixt niet doen.Administratievergoeding voor de behandeling van wetsovertredingen (misdrijven, ordeverstoring, enz.)
Voor de behandeling van overtredingen tegen verkeers- en ordevoorschriften, eigendomsverstoringen en andere wetsovertredingen brengt Sixt een administratievergoeding in rekening voor een bedrag van EUR 29,00, tenzij de huurder bewijst dat Sixt geen of aanzienlijk minder kosten en/of schade heeft geleden.
Neem contact op met www.juridischloket.nl
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Je kan mailen dat je de 29,-- wil betalen als de boete betrekking heeft op een overtreding op 29/6 en dat je de boete eerst wilt zien om uit te kunnen sluiten dat deze niet op 30/6 is uitgeschreven.
Kopie van benzinebonnetje en OV-incheckdatum/tijd meesturen als bewijs dat je de auto op tijd hebt ingeleverd.
Stel hen voor om jou een kopie van de boete 29/6 sturen en een aangepaste factuur voor autohuur 29/6 en vragen om de kosten van de ingebrekestelling in mindering te brengen op deze factuur, en dat je dan direct het verschuldigde bedrag zal betalen van de administratiekosten m.b.t. de boete van 29/6.
Ik weet niet of je de betaling van de administratiekosten mag opschorten als deze terecht zijn - ook niet als je claimt dat zij jou een bedrag moeten terugbetalen? Het kan zijn dat dit volledig los van elkaar opgelost moet worden. Je enige argument om die 29,-- (nog) niet te betalen is dan, dat je de datum van de boete niet hebt kunnen zien.
Kopie van benzinebonnetje en OV-incheckdatum/tijd meesturen als bewijs dat je de auto op tijd hebt ingeleverd.
Stel hen voor om jou een kopie van de boete 29/6 sturen en een aangepaste factuur voor autohuur 29/6 en vragen om de kosten van de ingebrekestelling in mindering te brengen op deze factuur, en dat je dan direct het verschuldigde bedrag zal betalen van de administratiekosten m.b.t. de boete van 29/6.
Ik weet niet of je de betaling van de administratiekosten mag opschorten als deze terecht zijn - ook niet als je claimt dat zij jou een bedrag moeten terugbetalen? Het kan zijn dat dit volledig los van elkaar opgelost moet worden. Je enige argument om die 29,-- (nog) niet te betalen is dan, dat je de datum van de boete niet hebt kunnen zien.
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Over die boete kun je de gemeente vragen of ze het rechtstreeks naar je kunnen zenden. Het feit dat ze de aanmaning naar je versturen geeft, denk ik, aan dat ze al weten wie verantwoordelijk is. Dan kun je die in ieder geval betalen, en daarna eventueel bezwaar maken.
Vorig jaar heb ik bij Sixt in Hoofddorp een bus gehuurd. Alhoewel het allemaal correct is verlopen vond ik het geen fijn bedrijf, althans, ik had er geen prettig gevoel bij. De afhandeling ging nogal chaotisch, toch had ik wel binnen de gestelde tijd mijn borg terug. Enkel jammer dat de tank niet goed vol zat bij ophalen, en dat ze dat heus wel wisten.
Vorig jaar heb ik bij Sixt in Hoofddorp een bus gehuurd. Alhoewel het allemaal correct is verlopen vond ik het geen fijn bedrijf, althans, ik had er geen prettig gevoel bij. De afhandeling ging nogal chaotisch, toch had ik wel binnen de gestelde tijd mijn borg terug. Enkel jammer dat de tank niet goed vol zat bij ophalen, en dat ze dat heus wel wisten.
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Als de boete op 30/6 is uitgeschreven dan denken ze bij Sixt te weten wie daarvoor verantwoordelijk is maar dat is dan op basis van de verkeerde registratie van de inleverdatum.
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Dat bewijzen is niet zo moeilijk: de kosten worden in rekening gebracht voor onder meer het doorsturen - en dat is blijkbaar niet gebeurd.Seinhuis schreef: ↑04 aug 2021 19:58In de algemene voorwaarden staatTja, hoe ga je bewijzen dat hun geen of minder kosten hebben geleden? En nog een probleem, de boete moet betaald worden en dat gaat Sixt niet doen.Administratievergoeding voor de behandeling van wetsovertredingen (misdrijven, ordeverstoring, enz.)
Voor de behandeling van overtredingen tegen verkeers- en ordevoorschriften, eigendomsverstoringen en andere wetsovertredingen brengt Sixt een administratievergoeding in rekening voor een bedrag van EUR 29,00, tenzij de huurder bewijst dat Sixt geen of aanzienlijk minder kosten en/of schade heeft geleden.
Re: Sixt onbereikbaar voor correctie factuur
Ik heb dezelfde ervaring met Sixt, auto gehuurd op een zondag 22-8-2021 van 8.30 uur tot 16.00 uur. Gevraagd of eerder terug brengen kon, dit was geen probleem. Op de reservering stond een huurprijs van 54,47 buiten de eventueel meer gereden km’s. Gevraagd of ik de auto op dezelfde plek kon terug zetten ivm eventuele parkeerkosten. Geen probleem want ze hadden een parkeer vergunning. Ik kreeg van de 250 euro borg redelijk vlot een klein bedrag terug gestort en op de later gestuurde factuur werden 2 dagen in rekening gebracht somma van 217 euro. Getracht het bedrijf te bellen , niet mogelijk met hetzelfde verhaal als hier boven. 2x gereclameerd via reactie formulier op hun site geen reactie. Auto ingeleverd op 22-8 om 13.24 kantoor sluit om 13.00
Uur, heb bewijs van km stand en tijdstip foto en betaling vh tanken.
Wat ik wel ontving is een factuur van administratie kosten van 37 euro van een verkeersovertreding op 22-8 om 14.42. Contact opgenomen met CJB geen overtreding bekend wel bij de Gemeente parkeerbelasting naheffing . Meer mag kan de gemeente niet doorgeven omdat de info alleen verstrekt wordt ad kentekenhouder in dit geval Sixt.
Direkt na ontvangst van de boete mail van Sixt gereageerd met mail uitleg en locatie van verkeersovertreding. Geen reactie.
Vandaag wederom een mail gestuurd, met zelfde inhoud en dat ik mijns inziens nog geld van hun tegoed heb door teveel in rekening gebrachte huursom en niet van plan ben de administratie kosten te voldoen zonder een reactie van hun kant.
Uur, heb bewijs van km stand en tijdstip foto en betaling vh tanken.
Wat ik wel ontving is een factuur van administratie kosten van 37 euro van een verkeersovertreding op 22-8 om 14.42. Contact opgenomen met CJB geen overtreding bekend wel bij de Gemeente parkeerbelasting naheffing . Meer mag kan de gemeente niet doorgeven omdat de info alleen verstrekt wordt ad kentekenhouder in dit geval Sixt.
Direkt na ontvangst van de boete mail van Sixt gereageerd met mail uitleg en locatie van verkeersovertreding. Geen reactie.
Vandaag wederom een mail gestuurd, met zelfde inhoud en dat ik mijns inziens nog geld van hun tegoed heb door teveel in rekening gebrachte huursom en niet van plan ben de administratie kosten te voldoen zonder een reactie van hun kant.