LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SOS pechhulp 300% duurder en klanten te laat ingelicht
SOS pechhulp 300% duurder en klanten te laat ingelicht
Ik was bij SOS Pechhulp voor 29,90 europahulp en aan huis. Nu zou ik 82,40 gaan betalen!
Vorige jaren kreeg ik de factuur in december en betaalde dan voor het jaar erop.
Nu echter schrijven ze dit bedrag af net nadat ik de brief met bijna 300% premieverhoging heb ontvangen.
Ik heb dit uiteraard gestorneerd en een brief gestuurd dat ik niet akkoord ga en opzeg.
Bij de ANWB aangemeld, kost 75 euro, gaat razendsnel, direct een lidnr en een paar dagen later ligt het pasje op de deurmat!
MAAR als ik binnen 8 dagen pech zou hebben, heb ik niets. ANWB heeft begrijpelijk 8 dagen wachttijd.
Als SOS niet zo laat was geweest had ik gewoon kunnen opzeggen en vanaf 1 jan was ik verzekerd.
Ik vind dit niet echt een schoonheidsprijs verdienen.....
Vorige jaren kreeg ik de factuur in december en betaalde dan voor het jaar erop.
Nu echter schrijven ze dit bedrag af net nadat ik de brief met bijna 300% premieverhoging heb ontvangen.
Ik heb dit uiteraard gestorneerd en een brief gestuurd dat ik niet akkoord ga en opzeg.
Bij de ANWB aangemeld, kost 75 euro, gaat razendsnel, direct een lidnr en een paar dagen later ligt het pasje op de deurmat!
MAAR als ik binnen 8 dagen pech zou hebben, heb ik niets. ANWB heeft begrijpelijk 8 dagen wachttijd.
Als SOS niet zo laat was geweest had ik gewoon kunnen opzeggen en vanaf 1 jan was ik verzekerd.
Re: SOS pechhulp 300% duurder en klanten te laat ingelicht
Ach, ANWB heeft op andere fronten weer een gebrek aan klantvriendelijkheid, en zo heeft ieder bedrijf wel wat denk ik..
300% prijsstijging vind ik wel een beetje over the hill btw o.O
300% prijsstijging vind ik wel een beetje over the hill btw o.O
Eef1967 schreef:Ik was bij SOS Pechhulp voor 29,90 europahulp en aan huis. Nu zou ik 82,40 gaan betalen!
Nou, ik weet niet hoe je aan 300 % komt.
Ik denk ieder, dat je afgelopen jaar € 29,90 hebt betaald, en nu is deze duurder geworden naar € 39,90 !Dus na mijn rekening dan 30 %!
Het bedrag van € 82,40 is dan blijkbaar voor 2 jaar + administratiekosten.
Lees maar hier beneden, wat ik op hun website heb gevonden!
SOS Pechhulp is een voordelig alternatief voor de ANWB en Route Mobiel. De dienst is vergelijkbaar: adequate hulp in binnen- en buitenland in geval van pech onderweg. SOS Pechhulp richt zich echter op mensen met een hbo- of academische opleiding of mensen die op middelbaar of hoger niveau werkzaam zijn in een organisatie. Leden van SOS Pechhulp hebben naast de reguliere hulp bij pech onderweg bovendien recht op hulp in de eigen woonplaats - tot aan de voordeur - voor slechts € 39,90 per jaar.
-
Het zou kunnen dat de auto van TS nogal oud is.
Veel dienstverleners, waaronder SOS pechhulp, hebben een ander tarief voor auto´s van 10 jaar of ouder.
de Euro 39,90 geldt overigens alleen voor Nederland dekking, en is duidelijk een lokkertje.
Veel dienstverleners, waaronder SOS pechhulp, hebben een ander tarief voor auto´s van 10 jaar of ouder.
de Euro 39,90 geldt overigens alleen voor Nederland dekking, en is duidelijk een lokkertje.
Ik heb ook zo'n mooie brief van SOS Pechhulp ontvangen. Ik betaalde € 29,90 en dat werd nu € 57,40 ( € 10 erbij voor Nederland en nog een € 17,50 erbij voor Europa). Dus 200% echte prijsstijging.
Daarbij een manke prijsvergelijking. Zo worden de BOVAG pechhulp ( € 49,95 voor Europa), en nog een aantal anderen die goedkoper zijn, niet genoemd.
En het meest kwalijke; nog voor je kunt reageren dat het niet met de verhoging eens bent en je de overeenkomst wil ontbinden hebben ze het geld al van je rekening gehaald.
Daarbij een manke prijsvergelijking. Zo worden de BOVAG pechhulp ( € 49,95 voor Europa), en nog een aantal anderen die goedkoper zijn, niet genoemd.
En het meest kwalijke; nog voor je kunt reageren dat het niet met de verhoging eens bent en je de overeenkomst wil ontbinden hebben ze het geld al van je rekening gehaald.
Dit is een verkeerd reken sommetje.arolizo schreef:Ik heb ook zo'n mooie brief van SOS Pechhulp ontvangen. Ik betaalde € 29,90 en dat werd nu € 57,40 ( € 10 erbij voor Nederland en nog een € 17,50 erbij voor Europa). Dus 200% echte prijsstijging.
Lees maar eens hier:
Leo The Emperor schreef: de Euro 39,90 geldt overigens alleen voor Nederland dekking, en is duidelijk een lokkertje.
tennis schreef:
Leden van SOS Pechhulp hebben naast de reguliere hulp bij pech onderweg bovendien recht op hulp in de eigen woonplaats - tot aan de voordeur - voor slechts € 39,90 per jaar.
Hier staat het duidelijk, dat het alleen voor Nederland is en niet voor Europa.
Dit sluit niet uit, dat zij de premie om € 10,00 verhoogd hebben, dus zoals ik al eerder aangaf 30 %!
Beste Tennis,
De € 29,90 was dekking voor heel Europa. Dat is nu € 57,40 en dus bijna 200% verhoging.
De nieuwe € 39,90 is voor een nieuw product, alleen Nederland.
Als ik hetzelfde wil blijven behouden wat ik had ga ik € 57,40 in plaats van € 29,90 betalen.
Als ik minder wil krijgen dan wat ik had (namelijk alleen Nederland i.p.v. Europa) ga ik meer betalen.
Dus het is:
- Meer (30%) betalen voor minder
- Veel meer (bijna 200%) betalen voor hetzelfde
De € 29,90 was dekking voor heel Europa. Dat is nu € 57,40 en dus bijna 200% verhoging.
Als ik hetzelfde wil blijven behouden wat ik had ga ik € 57,40 in plaats van € 29,90 betalen.
Als ik minder wil krijgen dan wat ik had (namelijk alleen Nederland i.p.v. Europa) ga ik meer betalen.
Dus het is:
- Meer (30%) betalen voor minder
- Veel meer (bijna 200%) betalen voor hetzelfde
Dit weet ik dus niet, want de allg. voorwaarden van 2010 zijn niet meer op internet beschikbaar.arolizo schreef:Beste Tennis,
De website van deze is er zo al niet gebruikersvriendelijk, want de prijzen voor Europa zijn niet zo makkelijk te vinden.
Voor deze nieuwe prijs kan je best ergens anders afsluiten, want bij premieverhoging, kan/mag je uitstappen.