LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tinker taxi (airportservice) laat je in de kou staan

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rienvangils

Tinker taxi (airportservice) laat je in de kou staan

Ongelezen bericht door rienvangils »

In november 2016 vervoer geregeld naar luchthaven Brussel V.V. met Tinker Taxi. Je ontvangt dan digitaal een zgn. Tinkerticket die je aan de chauffeur die je op komt halen geeft. Tevens betaal je dan gelijk de kosten van de taxirit. (in mijn geval €140)
De overeenkomst hield in: weggebracht worden naar Brussel op 10 maart 2017 en retour op 01 april 2017 v.a. Brussel. Op 8 maart nog een mail van Tinker ontvangen om op tijd klaar te staan. Op 10 maart jl zou men ons om 05.00 uur ophalen maar is er niemand gekomen en heb ik contact opgenomen met de noodlijn, dit nummer staat op het Tinkerticket.. Daar vervolgens gesproken met een hostess die doodleuk vertelde dat deze rit bij hun niet bekend was. I.o.m. haar in de eigen auto gestapt en snel naar Brussel gereden en gelukkig net de vlucht kunnen halen en uiteraard met de nodige stress. Met de hostess tevens afgesproken dat ik na terugkomst zou ageren om de in november al betaalde rit en evt. (parkeer)meerkosten te bespreken.
Dit op 02 april gedaan en hen aansprakelijk gesteld voor de gemaakte (meer)kosten maar men reageert niet op mijn mail. (website geeft aan dat je altijd via de mail moet reageren) Inmiddels nog enkele mails gestuurd maar geen enkele reactie.
Uiteraard wil ik graag mijn geld terug maar nog erger is het gegeven dat men niet reageert. Ik ben nadien op internet gaan kijken maar daar staan vele personen die hun beklag doen over deze werkwijze van Tinkertaxi. Uiteraard kan er wat fout gaan maar het totaal niet reageren op klachten komt mij bijzonder onprofessioneel over. Het meest belachelijke aan deze casus is tevens het gegeven dat ik op 2 april een mail kreeg waarin ik bedankt werd voor de gebruikmaking van Tinker taxi, dit terwijl ze nagelaten hebben om de overeengekomen diensten te leveren !!!!!!!!!
Mijn advies aan iedereen is om geen gebruik te maken van hun diensten. Overigens een vreemde zaak dat veel reisorganisaties met hen in zee gaan of ieder geval aan hun klanten aanbieden. Ik blijf hen benaderen om mijn €140,- terug te krijgen en zal helaas mijn rechtsbijstand in moeten gaan schakelen.

taxikemperman

Re: Tinker taxi (airportservice) laat je in de kou staan

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bron TaxiPro

Taxiservice Tinker in financiële problemen

Vervoersmakelaar Tinker Travel verkeert in zwaar weer. Het bedrijf lijdt verlies en aangesloten taxibedrijven in Nederland en België melden dat Tinker niet over de brug komt met verschuldigde betalingen. Tinker erkent de problemen. De oorzaak zou liggen een grote investering in een IATA-code, waarmee Tinker Travel feitelijk een luchtvaartmaatschappij zal worden. Uit die stap wordt een enorme omzetgroei verwacht. Het probleem is alleen dat levering van de code al maanden achterwege blijft, waardoor het bedrijf serieus in financiële problemen is geraakt.

Tinker Travel is in 2012 in het gat gesprongen tussen taxivervoer naar en langdurig parkeren op luchthavens. Beide opties zijn immers relatief duur. Door een groot volume in luchthavenvervoer per taxi te realiseren, kan er voor contractvervoerprijzen worden gereden. En als de tarieven aantrekkelijker worden, neemt de totale markt ook fors toe. Vanuit die gedachte werd Tinker opgericht door Rob van Strien en Gerben Abbink.

De afgelopen tijd hebben zich meerdere taxichauffeurs en vervoerders bij TaxiPro gemeld met meldingen van betalingsachterstanden die Tinker bij hen heeft. Er heerst ook veel ontevredenheid over de manier waarop Tinker vervoerders informeert. Dat zou gebrekkig gaan en inmiddels vrijwel helemaal tot stilstand zijn gekomen. Tinker zou gemaakte afspraken over het verspreid terugbetalen van de verschuldigde bedragen eveneens niet nakomen. Het gaat in de meeste gevallen om enkele duizenden euro’s, maar er worden ook bedragen van vele tienduizenden euro’s genoemd.

Flinke groeistuipen

Tussen de Nederlandse en Belgische vervoerders onderling wordt over deze problemen gecommuniceerd. Tot concrete of gezamenlijke acties heeft dat nog niet geleid. Maar er zouden weinig tot geen taxiritten meer via dit platform worden aangenomen. Op de site is het momenteel “door een technische fout niet mogelijk om een TinkerTransfer te boeken.”

Gerben Abbink ontkent de problemen niet, maar houdt zijn reactie kort: “Wij als Tinker hebben inderdaad te maken met flinke groeistuipen en dito financieringsbehoefte. Inmiddels is er een managementconsultant aangesteld die hiervoor oplossingen gaat zoeken.” Die consultant is Theo Terdu, van Partners & Terdu uit Capelle aan den IJssel. Hij geeft aan dat Tinker in zijn eerste jaren sterk is gegroeid en fors investeerde in de volgende stap.

Luchtvaartmaatschappij

“En daar is het eigenlijk misgegaan. Tinker heeft geïnvesteerd in en zit te wachten op een IATA-code, maar die blijft al sinds december vorig jaar uit”, vertelt Terdu. IATA’s zijn tweeletterige codes die aan luchtvaartmaatschappijen worden toegekend. KLM heeft KL, American Airlines heeft AA en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Tinker zou dan niet alleen het vervoer van en naar luchthavens verzorgen, maar wordt dan ook de luchtvaartmaatschappij – waarbij andere maatschappijen worden ingehuurd voor het daadwerkelijke vervoer, zoals dat nu ook met het taxivervoer gaat.

Met zo’n IATA-code kan Tinker zijn aanbod dus enorm uitbreiden: een complete vliegreis, aangevuld met taxitransfers van deur tot deur, en dat in potentie wereldwijd. “Dat is een revolutionair systeem, zeker voor zakelijke reizigers”, zegt Terdu. “Tinker heeft in 2016 flink moeten investeren in de computersystemen om met eigen tickets die hele reis van A tot Z te kunnen verzorgen. Als de ze die IATA-code hebben, kunnen ze hiermee aan de slag zal Tinker qua omzet een enorme vlucht nemen. Maar de IATA-code heeft dus enorme vertraging opgelopen.”

Tinker lijdt verlies

De code kan elk moment loskomen, maar heel veel tijd lijkt Tinker niet meer te hebben. Want de geldschieters en de bank financieren momenteel verlies en dat is een praktijk die over het algemeen niet lang aanhoudt. “Er is zoveel geïnvesteerd in iets dat al maanden uitblijft, dat Tinker momenteel verlies lijdt. De IATA-code is nodig om daar een einde aan te maken. We hebben nu onze hoop op volgende week gevestigd, maar het blijft afwachten. Tinker is nu op zoek naar een investeerder die kan helpen overbruggen naar het moment dat ze weer op eigen kracht kunnen draaien.”

Dat overbruggingskrediet zou ook deels kunnen worden gebruikt om de taxibedrijven die nog geld van Tinker krijgen alvast voor een deel te compenseren. Maar dat is nog verre van zeker en de tijd dringt, erkent Theo Terdu. “We praten nu met financiers die Tinker door het moeras kunnen helpen. Als we die vinden, krijgen we waarschijnlijk de bank weer een stukje mee onze kant op. En dat biedt weer de mogelijkheid om afspraken te maken met de vervoerders over gedeeltelijke betalingen. Daar hebben zij ook baat bij, want als de code er is komt er veel meer werk. Maar alles hangt er van af dat de IATA-code op korte termijn komt. Als dat niet gebeurt, ben ik bang dat we een ernstig probleem hebben.”

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

rienvangils schreef:Ik ben nadien op internet gaan kijken
:?

Natasja Veldman

Ongelezen bericht door Natasja Veldman »

Ja, ook ik heb een mail gekregen met de annulering op 28 april.

Ik had een taxi geboekt in januari voor de zomervakantie voor mijzelf en 3 kinderen. Lekker relaxed en had al eerder goede ervaringen met Tinker dus wederom geboekt. Kosten € 55,92.

Na de mail, waarvan ik schrok, gelijk gereageerd, geen reactie. Later nog een tweet op twitter, meerdere mailtjes maar natuurlijk geen reactie, zeer slecht verhaal en voel mij echt opgelicht! Baal hier enorm van! Dus bij deze ook mijn klacht, wil mijn geld terug zodat ik met met 3 kinderen een duurdere taxi kan regelen zodat ik rustig op vakantie kan gaan van de zomer!

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien verstandig om een feedback te geven?
[url]httpss://www.feedbackcompany.com/NL-NL/review/Ti ... l?t=626122[/url]

EvanDalsem

Ongelezen bericht door EvanDalsem »

Ook wij hebben taxi ritten van huis naar Schiphol op 14 april geboekt plus retour op 2 mei s'morgens om half 7.
Op 14 april kwam de taxi nog wel opdagen. Maar op 2 mei hebben we tevergeefs op de taxi staan wachten. We hebben 2 verschillende nummers die op het boekingsformulier stonden gebeld, beide nummers niet meer beschikbaar.
Uiteindelijk met de trein naar huis.
Direct een mail gestuurd en zowel de kosten van de niet gedane rit geclaimd en de treinkosten.
Kreeg wel nog een bevestigingsmail. Daarna niets meer vernomen.

Elly van Dalsem
Assendelft

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Natasja Veldman schreef:Ja, ook ik heb een mail gekregen met de annulering op 28 april.

Ik had een taxi geboekt in januari voor de zomervakantie voor mijzelf en 3 kinderen. Lekker relaxed en had al eerder goede ervaringen met Tinker dus wederom geboekt. Kosten € 55,92.

Na de mail, waarvan ik schrok, gelijk gereageerd, geen reactie. Later nog een tweet op twitter, meerdere mailtjes maar natuurlijk geen reactie, zeer slecht verhaal en voel mij echt opgelicht! Baal hier enorm van! Dus bij deze ook mijn klacht, wil mijn geld terug zodat ik met met 3 kinderen een duurdere taxi kan regelen zodat ik rustig op vakantie kan gaan van de zomer!
Als u uw geld terug wilt hebben moet u even wachten tot het faillisement is uitgesproken. Dan kunt u in de lange rij gaan staan met schuldeisers.
Opgelicht bent u niet, ieder bedrijf kan failliet gaan. En aan de andere kant, wie ik er zo slim om 7 tot 8 maanden van te voren een taxi te boeken en al te betalen?

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

NeoDutchio schreef: Opgelicht bent u niet, ieder bedrijf kan failliet gaan. En aan de andere kant, wie ik er zo slim om 7 tot 8 maanden van te voren een taxi te boeken en al te betalen?
Iemand die relatief goedkoop met een taxi naar het vliegveld wil....

Tinker (ver vooruit geboekt) koste me 70 euro retour. Schipholtaxi 100 euro, normale taxi 120. Tot een maand of wat geleden was Tinker ook gewoon een betrouwbare intermediair, wanbeleid lijkt er nu toe te leiden dat ze failliet gaan.

Henny54

Ongelezen bericht door Henny54 »

Ook ik heb een retour geboekt bij tinker taxi, dit voor de derde keer vorige twee keer geen probleem, maar nu dus wel door wan beleid ben in mijn geld kwijt bijna 100 euro. Voor de rest hoor je ook niets , Hoe kunnen gedupeerde hun geld terug krijgen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp zat 6 mei in onze uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... d-fluiten/

Gesloten