LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tinker Taxi annuleert zomaar taxirit
Re: Tinker Taxi annuleert zomaar taxirit
Bij ons hetzelfde liedje. Omdat we met kinderen en kleinkinderen een weekje op vakantie gingen waren we met 9 personen , dus 2 taxi's. Ik boek al jaren bij Tinker ,nooit problemen. Via D reizen de reis bij Tui geboekt. Door de berichten over de enorme op drukte op Schiphol probeerde ik de taxi's een uur eerder te laten komen. Contact met Tinker lukte niet. TUI gebeld omdat zij Tinker aanbevelen. Ook zij kregen geen contact. Paar uur later mail dat de rit geannuleerd werd. 12 uur van te voren snel ander vervoer moeten regelen.Bijna €180 voor 2 taxi's , net als bij Tinker.Duur ritje van Zaandam naar Schiphol. Ik ga maar weer contact opnemen met TUI nu ik hier lees dat zijn taxirit van iemand hebben overgenomen .
-
Ook wij zijn de dupe geworden van het bedrijf Tinker. Voor 4 augustus een taxirit besteld en ook voor 6 augustus. Beide ritten vooruit betaald, maar na het ontvangen van hun mail, dat zij de rit niet kunnen uitvoeren, hebben we geen enkele reactie meer ontvangen en vrees ik dat we naar ons geld kunnen fluiten?
Weet iemand hoe dit verder gaat en of gedupeerden nog informatie krijgen?
Groet,
Esther.
Weet iemand hoe dit verder gaat en of gedupeerden nog informatie krijgen?
Groet,
Esther.
Donderdag een telefoontje van RADAR gehad, afgelopen zaterdag is er in het radio programma aandacht aan deze zaak gegeven. Helaas zelf door afwezigheid aflevering niet kunnen beluisteren, iemand wel? En wat is daar dan besproken?
-
Ook ik heb een retour Schiphol geboekt voor 2 personen, ik kreeg ook een mail om zelf vervoer te regelen. Wel betaald, mail gestuurd en geen reactie natuurlijk. Is er een mogelijkheid om je geld terug te krijgen????? Groetjes van Mirjam
Hier ook een retour taxi rit geboekt en betaald en is via mail gecanceld en geen geld retour. Kan je nog ergens je geld terug eisen?
-
- Contacteer:
Afgelopen woensdag, na een lange nachtvlucht sta ik met bagage te wachten op mijn taxi van Tinker. Niemand te zien. Gebeld, maar telefoons waren afgesloten. 1,5 uur gewacht. Tnker om laten roepen door Schiphol, maar geen reactie. Zag inmiddels via mij mobieltje dat het niet goed ging met Tinker. Heb een reguliere taxi gehuurd en dus 100 euro armer. Ze hebben het fatsoen niet om mensen een berichtje te sturen dat ze waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om mensen op te pikken. Ik hoop dat er nog mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen, misschien collectief?
Valt dat niet terug te luisteren?ivy2000 schreef:Donderdag een telefoontje van RADAR gehad, afgelopen zaterdag is er in het radio programma aandacht aan deze zaak gegeven. Helaas zelf door afwezigheid aflevering niet kunnen beluisteren, iemand wel? En wat is daar dan besproken?
Hallo,
Omdat ik ook met mijn gezin gedupeerde ben van het annuleren van de taxiritten door Tinker, heb ik zaterdag het radio programma van Radar geluisterd. Het onderwerp Tinker, eindigde met de uitspraak dat er contact was geweest met de ANWB en dat gedupeerden van Tinker die een reis-, annuleringsverzekering hebben bij de ANWB hun geld terug kunnen krijgen. Vanochtend dus contact opgenomen met de ANWB omdat wij daar de reis-, en annuleringsverzekering hebben. Men weet er niets van, ook navraag daar bij collega's levert niets op. Geeft Radar in hun programma nu zelf onjuiste info of valse hoop? Hoop van harte dat Radar hier op terugkomt!!
Omdat ik ook met mijn gezin gedupeerde ben van het annuleren van de taxiritten door Tinker, heb ik zaterdag het radio programma van Radar geluisterd. Het onderwerp Tinker, eindigde met de uitspraak dat er contact was geweest met de ANWB en dat gedupeerden van Tinker die een reis-, annuleringsverzekering hebben bij de ANWB hun geld terug kunnen krijgen. Vanochtend dus contact opgenomen met de ANWB omdat wij daar de reis-, en annuleringsverzekering hebben. Men weet er niets van, ook navraag daar bij collega's levert niets op. Geeft Radar in hun programma nu zelf onjuiste info of valse hoop? Hoop van harte dat Radar hier op terugkomt!!
Misschien wat off-topic, maar voor een ritje van nog geen 25 km Euro 180,00 betalen is natuurlijk ook wat prijzig.Nandam schreef:Bijna €180 voor 2 taxi's , net als bij Tinker. Duur ritje van Zaandam naar Schiphol
Terwijl er een rechtstreekse treinverbinding is welke er slechts 17 minuten over doet (Kosten enkele reis vol tarief Euro 4,50).
-
Misschien verstandig om een feedback te geven?
https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/r ... l?t=626122
https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/r ... l?t=626122
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... d-fluiten/
als je dat leest lijkt de kans klein dat je je geld terug krijgt. Uiteraard altijd je claim indienen je weet maar nooit maar zoals het er naar uitziet is het niet helemaal lekker gegaan en zit Henk ten Cate er ook ergens tussen.
Ik heb regelmatig taxi's geboekt en vooraf betaald maar meestal via reis bureau het is zuur maar helaas gebeurd het wel vaker.
sterkte mensen.
als je dat leest lijkt de kans klein dat je je geld terug krijgt. Uiteraard altijd je claim indienen je weet maar nooit maar zoals het er naar uitziet is het niet helemaal lekker gegaan en zit Henk ten Cate er ook ergens tussen.
Ik heb regelmatig taxi's geboekt en vooraf betaald maar meestal via reis bureau het is zuur maar helaas gebeurd het wel vaker.
sterkte mensen.
-
€ 390 betaald voor (retourtje) transport Landgraaf- Schiphol vv. Had vaker Tinker gebruikt en nimmer problemen. Men reageert niet op mail. Wat te doen om (veel) geld terug te krijgen?
Heb maar een kaars aangestoken ook voor de mede lotgenoten.
Heb maar een kaars aangestoken ook voor de mede lotgenoten.
-
Op 14 april kwam netjes de taxi opdagen om ons naar Schiphol te brengen. Op 2 mei weer terug op Nederlandse bodem, maar geen taxi klaar stond zoals was gepland en betaald.
Bij het belen naar 2 verschillende telefoonnummers, kregen we de mededeling dat deze nummers niet in gebruik waren. Toen maar met de trein naar huis.
Volgende dag gelijk een brandmail gestuurd met verzoek om restitutie van de taxi rit, plus de kosten van de treinreis. Enkel een bevestiging van de mail, verder niets meer vernomen.
Gr.
Elly van Dalsem
Bij het belen naar 2 verschillende telefoonnummers, kregen we de mededeling dat deze nummers niet in gebruik waren. Toen maar met de trein naar huis.
Volgende dag gelijk een brandmail gestuurd met verzoek om restitutie van de taxi rit, plus de kosten van de treinreis. Enkel een bevestiging van de mail, verder niets meer vernomen.
Gr.
Elly van Dalsem
Ook wij kregen de nu welbekende email met annulering van Tinker.
Wij zijn benieuwd of we collectief iets kunnen regelen om ons geld terug te krijgen.
Wij zijn benieuwd of we collectief iets kunnen regelen om ons geld terug te krijgen.
Vandaag opnieuw een mail van Tinker ontvangen. Weer geen enkel woord over vergoeding van de schade of een andere oplossing. In het kader van het onderzoek kunnen ze niets zeggen! Lekker makkelijk.
Hieronder de tekst van de mail:
"Beste reiziger,
Tot onze spijt hebben we zoals eerder vermeld uw reis niet kunnen uitvoeren. Wij begrijpen dat er op dit moment vele vragen zijn over het restitueren van het bedrag van uw reis.
Door het onderzoek naar Tinker dat op dit moment loopt is het nu niet mogelijk om uw vragen te beantwoorden. In afwachting hiervan zullen wij u informeren op het moment dat dit mogelijk is. Wij betreuren deze situatie ten zeerste en het ongemak dat daarbij is ontstaan.
Tinker
Customer Service
[email protected]"
Hieronder de tekst van de mail:
"Beste reiziger,
Tot onze spijt hebben we zoals eerder vermeld uw reis niet kunnen uitvoeren. Wij begrijpen dat er op dit moment vele vragen zijn over het restitueren van het bedrag van uw reis.
Door het onderzoek naar Tinker dat op dit moment loopt is het nu niet mogelijk om uw vragen te beantwoorden. In afwachting hiervan zullen wij u informeren op het moment dat dit mogelijk is. Wij betreuren deze situatie ten zeerste en het ongemak dat daarbij is ontstaan.
Tinker
Customer Service
[email protected]"
Dat is dan toch duidelijk. Het onderzoek gaat erover of men wel of niet failliet gaat. Men kan dus nog niet bepalen of er geld vrij gaat komen om klanten terug te betalen.
Ik lees dat hier redelijk hoge bedragen betaald moeten worden voor een vooraf geboekte taxi rit. Ik boek altijd bij een lokaal taxi bedrijf wat airport service bied. Ik betaal gewoon in de taxi een vooraf afgesproken bedrag. Ik zoek altijd toch nog even op internet of het goedkoper kan maar tot nu toe maak ik altijd gebruik van hetzelfde bedrijf. De meeste zijn duurder en bij de goedkopere zijn slechts 1 of 2 euro goedkoper.