Graag wil ik weten of er anderen zijn die het volgende probleem kennen:
Ik maak al tenminste een jaar of 6 gebruik van TomTom Navigator op mijn Windows Mobile smartpfone. Sinds een jaar heb ik TTN7 geïnstalleerd staan op mijn HTC HD2. Al vanaf het begin valt het mij op dat TT de mobiele versies aanbood op (oa, in mijn geval) de HP ipaq modellen en daarna helemaal niets meer voor deze gebruikers doet. Tot voor kort verkochten ze TTN7 gewoon via de website. Kaart updates is er voor ale versies NOOIT geweest. Ik hield de website altijd goed in de gaten, daar was op een gegeven moment te lezen bij een item over kaart updates "binnenkort verkrijgbaar". Daarover heb ik contact gehad met TT en de vraag gesteld wat "binnenkort verkrijgbaar" bij hun betekende. Reaktie was dat ze dat niet wisten en gewoon de website in de gaten moest houden. Dat deed ik dus geregeld en op een gegeven moment was die melding gewoon verdwenen. Hieroner de complete correcpondentie met TomTom over dit onderwerp (uiteraard van onder naar boven lezen):
Geachte heer, mevrouw,
U hebt onlangs persoonlijke ondersteuning gevraagd aan de klantenservice van TomTom.
Hieronder vindt u een overzicht van uw aanvraag en ons antwoord daarop.
Als we binnen drie dagen niets van u horen, wordt uw aanvraag automatisch gesloten. U kunt uw vraag nog wel binnen negentig dagen aanpassen.
Klik hier om een reactie te versturen.
Onderwerp
Kaart updates
Discussiethread
Reactie (Quincy E. (UK)) 06-04-2011 09:01 VM
Geachte heer de Bruin,
Nogmaals bedankt voor uw feedback, ik merk dat u de pagina schep in de gaten houd.
Met vriendelijke groeten,
Quincy
TomTom Customer Care Team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om een reactie te versturen: /./
Indien u nog andere vragen heeft, aarzelt u dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen. Als alternatief, kunt u onze website http://www.tomtom.com/support bezoeken voor handige tips en vele probleemoplossende stappen, die helpen uw apparaat te beheren. Onze contactgegevens staan op http://www.tomtom.com/371.
======================================================================================================
Klant (Marcel de Bruin) 04-04-2011 09:57 VM
Hallo,
Ik dacht, laat ik eens kijken of er al ontwikkelingen zijn.....
Wat blijkt: die zijn er! Alleen helaas niet de goede..... Zoals ik reeds eerder heb aangegeven is Tomtom wederom bezig de gebruikers van Smartphone's die gebruik maken van Navigator 7 in de ijzige kou te laten staan. Wél een product verkopen als zijnde up-to-date maar geen verdere ondersteuning geven en kaartupdates beschikbaar maken.
Wat blijkt: op deze pagina http://www.tomtom.com/landing_pages/nav ... vices.html heeft TomTom het stukje met "Kaart-update-service. Je hebt onderweg dus altijd de meest recente kaart bij de hand. Binnenkort verkrijgbaar" gewoon weggehaald. Wanneer wordt TomTom eens wakker! Als er kaart updates beschikbaar zijn, gaan de verkopen van N7 misshcien ook wel beter. Anders: COMMUNICEER COMMUNICEER COMMUNICEER !!!!!
Toch wel met vriendelijk groet,
Marcel de Bruin (die nu echt verder gaat kijken bij de concurrecnt!)
======================================================================================================
Reactie (Quincy E. (UK)) 25-03-2011 10:05 VM
Geachte heer de Bruin,
Vervelend te horen dat de mail u heeft gekregen de indruk wekt dat wij u niet serieus nemen.
Uw opmerking is dan ook intern doorgespeeld zoals aangegeven in de mail, wellicht dat dit enig druk opvoert. Ik kan u helaas geen antwoord geven wanneer dit beschikbaar komt,
daar deze informatie niet beschikbaar is.
Ik adviseer u dan ook de website in de gaten te blijven houden daar informatie over nieuwe services / producten vaak eerder op de website komt dan bij ons (klanten service) zelf.
Mocht ik een antwoord intern ontvangen hierop, dan breng ik u op de hoogte!
Met vriendelijke groeten,
Quincy
TomTom Customer Care Team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om een reactie te versturen: /./
Indien u nog andere vragen heeft, aarzelt u dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen. Als alternatief, kunt u onze website http://www.tomtom.com/support bezoeken voor handige tips en vele probleemoplossende stappen, die helpen uw apparaat te beheren. Onze contactgegevens staan op http://www.tomtom.com/371.
======================================================================================================
Klant (Marcel de Bruin) 25-03-2011 09:33 VM
Hartelijk dank voor uw "reactie". Dit is weer zo'n statisch antwoord waarbij geen antwoord wordt gegeven op mijn vraag. Ik ben mij terdege bewust van het feit dat de door mij gevraagde functionaliteit niet beschikbaar is. Op JULLIE EIGEN WEBSITE: http://www.tomtom.com/landing_pages/nav ... vices.html staat echter dat dit "binnenkort" beschikbaar komt. Mijn vraag was en is: wanneer kan ik kaart-updates downloaden. Is dat binnen nu en (laten we zeggen) 4-6 weken dan wacht ik even af. Anders heb ik WEDEROM de indruk dat jullie Windows Mobile gebruikers in de kou laten staan met loze beloftes. Dan ga ik toch echt naar jullie concurrent uitkijken.
Graag dit keer een serieus antwoord, ik heb daar naar mijn mening alle recht op.
M.vr.gr.,
M. de Bruin
======================================================================================================
Reactie (Quincy E. (UK)) 24-03-2011 12:23 NM
Geachte heer de Bruin,
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.
Het referentienummer voor uw vraag is 110324-004462. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.
U heeft een reactie gestuurd, omdat u zich afvraagt of een bepaalde functionaliteit een onderdeel is en/of kan worden van de TomTom-producten en -diensten.
TomTom streeft er altijd naar producten en diensten uit te brengen, die volledig voldoen aan de wensen van onze gebruikers. Het komt uiteraard weleens voor dat dit niet het geval is, daarom heeft u ook uw reactie gestuurd, maar de functionaliteit die u wenst is momenteel helaas geen onderdeel van onze producten of diensten.
Uw feedback is echter wel van groot belang en wordt ook zeer gewaardeerd. Ik wil u daarom hartelijk bedanken dat u de tijd heeft genomen om uw ideeën in een reactie te sturen naar de afdeling Customer Care.
Ik zal uw feedback intern doorsturen naar de betreffende afdeling en mogelijk wordt dit verwerkt in een toekomstig(e) product of dienst van TomTom.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Quincy
TomTom Customer Care Team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om een reactie te versturen: /./
Indien u nog andere vragen heeft, aarzelt u dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen. Als alternatief, kunt u onze website http://www.tomtom.com/support bezoeken voor handige tips en vele probleemoplossende stappen, die helpen uw apparaat te beheren. Onze contactgegevens staan op http://www.tomtom.com/371.
Automatische reactie 23-03-2011 09:08 NM
Titel: Installatie TomTom HOME
Koppeling: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/9054
Titel: Informatie over het downloaden van kaarten
Koppeling: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/3715
Titel: Nieuwe kaarten kopen
Koppeling: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/5391
Titel: Welke kaarten levert TomTom?
Koppeling: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/9929
Titel: Stemmen downloaden en installeren
Koppeling: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/3200
======================================================================================================
Klant (Marcel de Bruin) 23-03-2011 09:08 NM
Hallo,
Op deze pagina: http://www.tomtom.com/landing_pages/nav ... vices.html staat al geruime tijd "Kaart-update-service
Je hebt onderweg dus altijd de meest recente kaart bij de hand.
Binnenkort verkrijgbaar"
Toen ik dat las heb ik mijn beslissing om naar een product van een andere fabrikant uit te zien uitgesteld. Ik ben werderom teleurgesteld dat TomTom de gebruikers van Windows Mobile telefoons in de kou laat staan. Wel een product verkopen maar die zaak up-to-date houden is er niet bij.
Kunnen jullie eens aangeven hoelang dat "Binnenkort verkrijgbaar" nu werkelijk nog duurt?
M.vr.Gr.,
M. de Bruin
Vraagverwijzingsnr.:110324-004462
Productniveau 1: PDA/Mobiele telefoon navigatie
Productniveau 2: NAVIGATOR 7
Categorieniveau 1: Kaarten
Datum aangemaakt: 23-03-2011 09:08 NM
Laatst bijgewerkt: 06-04-2011 09:01 VM
Status: Waiting
[---001:006649:55731---]
Wat blijkt NU het geval te zijn?
Op de hele website van TomTom is nergens meer iets van het TomTom Navigator product te vinden. Bij mobiele navigatie is alleen iets te vinden voor de iPhone. Ik baal hier stevig van omdat ik wederom met verouderde kaarten zit die niet geüpdate kúnnen worden.
Ik zie graag jullie reakties tegemoet.
Gr.,
Marcel de Bruin
Steenwijk