LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOMTOM uit de bocht

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Arieboe

TOMTOM uit de bocht

Ongelezen bericht door Arieboe »

Heb de dag voor mijn vakantie naar Italië via mijn computer bij TOMTOM een upgrade naar nieuwste kaart besteld en west en midden Europa, samen voor het bedrag van € 75, 60.
De servicedienst van TOMTOM gaf namelijk aan dat er updates beschikbaar waren voor het op de computer aangesloten navigatiesysteem.
Nadat de bestelling was afgerond, de betaling was geregeld en ik de nieuwe kaarten wilde downloaden, werd mij medegedeeld dat het geheugen van mijn TOMTOM niet groot genoeg is en dat ik daarvoor nog een uitbreiding kon kopen.
Eerst gaf men dus aan dat er kaarten beschikbaar waren voor een update en na aanschaf bleek dat je er alleen iets mee kunt doen wanneer je ook een geheugenuitbreiding aanschaft voor enkele tientallen euro’s.
Dat laatste wilde ik dus niet en daarom wilde ik het bedrag dat inmiddels door Visa aan TOMTOM was overgemaakt terug vorderen.
Ik ben immers niet tevreden met mijn aankoop en eis daarom het volledige aankoopbedrag terug.
De servicedienst, die overigens heel moeilijk te bereiken is geeft echter aan dat er geen terugstorting van de € 75.60 kan plaatsvinden omdat de kaarten al gedownload zouden zijn. Dat is echter onmogelijk, want men heeft eerder aangegeven dat het geheugen van mijn TOMTOM daarvoor te klein is.
Ben benieuwd wie een soortgelijke ervaring heeft en welke stappen er nog te ondernemen zijn om deze ongure praktijken aan de kaak te stellen....

gelerups

Re: TOMTOM uit de bocht

Ongelezen bericht door gelerups »

Denk dat je 2 zaken doorelkaar haalt.

Als je een melding krijgt betreffende update awanneer je TT aangesloten is op je PC betreft dit - mapshares - dit zijn wijzigingen o.a. aangegeven door TT users.

Bv tweerichtingsweg wordt eenrichtingsweg.

Dit zijn dus NIET update betreffende het kaartmateriaal.

Geheugenuitbreiding kost geen tientallen euro;s, een sd kaartje van 4 gb kost rond de 10 euri ervan uitgaand dat je een TT hebt met sd slot.

Kijk ff op je pc in - mijn documenten - dan TT - dan gedownloade bestanden. Als daar staat wat TT zegt dan heb je ze ind gedownload in zogenaamde deelkaarten.
Zo werkt het voor West EU, ik ga ervan uit dat hetzelfde is als voor West en Oost EU.

Heb destijds geen problemen gehad en ook diverse andere niet welke ik hiermee hebt geholpen.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Eerst gaf men dus aan dat er kaarten beschikbaar waren voor een update en na aanschaf bleek dat je er alleen iets mee kunt doen wanneer je ook een geheugenuitbreiding aanschaft voor enkele tientallen euro’s.
Zonder SD slot kan je geen geheugenuitbreiding doen, dan zit je aan 2 GB geheugen vast.
Je had voor het bestellen van een nieuwe kaart eerst zelf moeten kijken, of deze wel geschikt waren/zijn, voor jouw TT.
Je hebt de kaarten gedownload, dus krijg je ook geen geld terug.
En gelerups heeft gelijk, een SD kaartje kost € 10.00, en niet tientallen euries.
Met een 4 GB kaart kan je het gedownloade kaartmateriaal plaatsen, dan werkt het ook.

Arieboe

Ongelezen bericht door Arieboe »

Er zit inderdaad geen SD slot op, dus uitbreiding zou dan niet mogelijk zijn????
Heb eerder ook al enkele downloads gedaan, maar nog nooit is het geheugen ter sprake gekomen. TT gaf eerder zelf aan dat er nieuwe kaarten beschikbaar waren voor mijn TT, dan ga ik ervan uit ( misschien heel dom) dat hetgeen wordt aangeboden ook te gebruiken is. Ze hebben mijn gegevens.... Dan verwacht ik niet dat ik allerlei handelingen moet verrichten om te contrioleren of geheugenuitbreiding nodig zou zijn.....

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Arieboe schreef:Er zit inderdaad geen SD slot op, dus uitbreiding zou dan niet mogelijk zijn????
Heb eerder ook al enkele downloads gedaan, maar nog nooit is het geheugen ter sprake gekomen. TT gaf eerder zelf aan dat er nieuwe kaarten beschikbaar waren voor mijn TT, dan ga ik ervan uit ( misschien heel dom) dat hetgeen wordt aangeboden ook te gebruiken is. Ze hebben mijn gegevens.... Dan verwacht ik niet dat ik allerlei handelingen moet verrichten om te contrioleren of geheugenuitbreiding nodig zou zijn.....
Kan je nog wat info verstrekken?
Welke navcore, bootloader een kaart heb je nu geïnstalleerd?

En welke Kaarten heb je gekocht, en gedownload?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Arieboe schreef:Er zit inderdaad geen SD slot op, dus uitbreiding zou dan niet mogelijk zijn????

Inderdaad is, zoals gelerups, dit melde een sd slot benodigd om uit te kunnen breiden.
Heeft te maken dat kaartmateriaal steeds groter wordt, met of zonder stembegeleiding, met of zonder iq routes etc etc etc.

Tis reeds gevraagd door hobby1 maar mis hierin het model wat je hebt.
Om de rest te kunnen vinden:

1: start TT op, klik rechts op de antennetjes, zie rechts app versie ( bv 8.50 of 9.30 of .......wat dan ook ) klik daarna erop en zie veel details. Hier ze je o.a. je bootloader staan, kaartmateriaal versie etc etc

2: Geen antennetjes in je startscherm ? Dan heb je een van de nwste app versies......klik op scherm ga enkele keren naar rechts totdat je zoiets ziet als - modelversion - klik erop dan heb je ook de info voor je.

Nogmaals, je eerder gedane downloads zijn waarschijnlijk de gratis mapshares.

Gesloten