LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Yaris Touch 2 audio navigatie systeem DAB+

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Spacestar

Toyota Yaris Touch 2 audio navigatie systeem DAB+

Ongelezen bericht door Spacestar »

Net een telefoontje van Toyota Informatie Centrum gehad.
En werd tijdens/daarna erg boos.

Was nl. al 3 jaar bezig om in onze, toentertijd nieuw gekochte, Toyota Yaris Full Hybrid met een Touch 2 audio-navigatie systeem DAB+ te krijgen.
Bij de aanschaf werd verteld dat er, op onze duidelijke vraag, DAB+ mogelijk was. Zou een update moeten worden ingevoerd.

Afgelopen zondag een chatgesprek gehad met mevr, Linda van Toyota, ik dacht eindelijk dicht bij het vuur te zitten.
Ik werd keurig door een andere dealer teruggebeld. Ook deze kon mij NIET verder helpen behalve de mogelijkheid
om een geheel nieuw systeem in te laten bouwen. Dat was mij toch echt te gek.
In de handleiding werd 3 jaar geleden al over de DAB+ met onze audio-nav-systeem gesproken.

Nu komt de aap uit de mouw, Toyota laat nu weten dat het nieuw in te bouwen DAB+ 2500 euro moet kosten.
Over 5 jaar gaat FM uit de lucht, daarna dus geen radiostations meer te ontvangen.

We zijn 60+ en dachten onze laatste auto te hebben gekocht.
Straks lekker, half elektrisch, door Nederland toeren met een leuk muziekje.
Nou vergeet het maar met een Toyota Yaris van 3 jaar 'oud' .

Holy53

Re: Toyota Yaris Touch 2 audio navigatie systeem DAB+

Ongelezen bericht door Holy53 »

3Kan ik dan nog wel radio luisteren in mijn oude auto?

„Het is onvermijdelijk dat gebruikers van ouderwetse radio’s moeten overstappen”, zegt Bierhorst. Zij kunnen een nieuwe toestel kopen of een adapter en antennekabel van een paar tientjes; daarmee kan je DAB+ ontvangen op een FM-radio.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is nog lang niet zeker of de afschakeling in 2023 gaat gebeuren. Waarschijnlijk wordt dit nog wel 5-10 jaar uitgesteld. Er is te veel vraag naar FM om dat zomaar uit te zetten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gebruik een fm-tuner in mijn auto. Het stoppen van de fm-uitzendingen zou een zegen zijn, omdat ik dan helemaal nergens meer ruis van andere uitzenders op dat kanaal krijg.

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:Ik gebruik een fm-tuner in mijn auto. Het stoppen van de fm-uitzendingen zou een zegen zijn, omdat ik dan helemaal nergens meer ruis van andere uitzenders op dat kanaal krijg.

Je bedoeld een FM transmitter?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Nijogeth schreef:Ik gebruik een fm-tuner in mijn auto. Het stoppen van de fm-uitzendingen zou een zegen zijn, omdat ik dan helemaal nergens meer ruis van andere uitzenders op dat kanaal krijg.

Je bedoeld een FM transmitter?
Ja, inderdaad. Van Chinese makelij en op het doosje stond dus Car FM Tuner.

karelw539

Ongelezen bericht door karelw539 »

helemaal mee eens, zie mij software update .

Gesloten