via dit forum probeer ik in contact te komen met mensen die, net als mijn zoon en ik, op dinsdag 28 maart 2017 na de wedstrijd Nederland-Italië in de Amsterdam Arena hoge taxikosten moesten maken om thuis te komen. De oorzaak lag in het feit dat de perrons na de wedstrijd overvol waren, daardoor poortjes gesloten werden, en de laatste trein van 23:08u om via Utrecht naar Enschede te reizen, niet gehaald kon worden.
We hebben andere mensen gesproken die tegen hetzelfde probleem aanliepen.
Mijn zoon en ik zijn, op advies van NS medewerkers, met een latere trein naar Utrecht gereisd, en hebben een taxi van Utrecht naar Apeldoorn genomen. Kosten €195,00.
Omdat ik vind dat NS onvoldoende heeft ingespeeld op de te verwachten toestroom van mensen, heb ik een bezwaar ingediend en verzocht om dit geld terug te storten. NS heeft mijn eis niet gehonoreerd, omdat : "NS is niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging".
Als individu kom ik niet verder bij NS. Daarom via dit forum de oproep om je te melden zodat er gezamenlijk actie ondernomen kan worden tegen de NS.
P.s.: ben overigens voor mijn woon-werkverkeer zeer tevreden over de NS.
Jacob van de Kamp
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Treinen en perrons vol na Nederland-Italië; dure taxirit
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 apr 2017 18:48
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Treinen en perrons vol na Nederland-Italië; dure taxirit
Omdat u dat vindt wil u zich gaan verenigen? Het is algemeen bekend dat bij voetbalwedstrijden en bv concerten er veel volk op de been is. Het is dat niet de verantwoordelijkheid van een ns (of van wie dan ook) dat u en uw zoon het risico loopt dat de laatste trein al weg is. Of er nu veel of weinig treinen zouden rijden, een perron kan niet groter gemaakt worden en iedereen probeert zijn weg te vinden. Dat uit veiligheid dan poortjes gesloten moeten worden kan ook de NS niet aangerekend worden.
Het is altijd een risico om op de laatste trein te gokken, en zeker terwijl u ook weet dat het druk is.
Het is altijd een risico om op de laatste trein te gokken, en zeker terwijl u ook weet dat het druk is.
Re: Treinen en perrons vol na Nederland-Italië; dure taxirit
Wat zeggen b.v. de Algemene Voorwaarden van NS daarover; misschien staat het bovenstaande er wel gewoon in??jacob.vandekamp schreef:NS heeft mijn eis niet gehonoreerd, omdat : "NS is niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging".
Re: Treinen en perrons vol na Nederland-Italië; dure taxirit
Misschien kunt u met deze link iets bij de NS bereiken:
https://forum.ns.nl/op-station-17/vervoersplicht-15439
Zelf heb ik zoiets bij de hand gehad, toen ik de laatste trein miste, doordat het plaatsvervangende vervoer van de NS niet kwam. In Utrecht een leidinggevende NS-er aangesproken, die mij na contoke van mijn vervoersbewijs een formulier gaf voor een gratis taxi naar mijn thuisstation.
https://forum.ns.nl/op-station-17/vervoersplicht-15439
Zelf heb ik zoiets bij de hand gehad, toen ik de laatste trein miste, doordat het plaatsvervangende vervoer van de NS niet kwam. In Utrecht een leidinggevende NS-er aangesproken, die mij na contoke van mijn vervoersbewijs een formulier gaf voor een gratis taxi naar mijn thuisstation.
Re: Treinen en perrons vol na Nederland-Italië; dure taxirit
Als je perse die laatste trein moet hebben en 1 later niet kan?
Je weet hoeveel mensen tijdig kwamen en die willen snel naar huis en slapen.
volgende keer enkele minuten eerder weg, na 88 minuten, hoe jammer ook want dan zit je voor de massa die op de fluit wacht.
Dan kun je meestal zelfs een zitplaats vinden en als er grote groepen nog eerder vertrekken.... wacht niet op het fluitje op het veld want dan mis je die van de NS.
Het is overmacht als je net aan de laatste trein zover weg kunt halen.
95% van alle bezoekers kunnen zonder probleem 1 of 2 treinen later nemen, maar dit is voor U bekend hoe laat de laatste ging.
Het perron is niet langer en meestal erg rustig tenzij het stadion leeg loopt.
Als ze daar extra lange treinen en perrons voor moeten maken..... normaal is na 2 treinen het erg rustig en voldoende zitplaatsen....
Ik ga ook graag na zitten en juist de eerste 2 zijn overvol en vaak een teringzooi.....
Je weet hoeveel mensen tijdig kwamen en die willen snel naar huis en slapen.
volgende keer enkele minuten eerder weg, na 88 minuten, hoe jammer ook want dan zit je voor de massa die op de fluit wacht.
Dan kun je meestal zelfs een zitplaats vinden en als er grote groepen nog eerder vertrekken.... wacht niet op het fluitje op het veld want dan mis je die van de NS.
Het is overmacht als je net aan de laatste trein zover weg kunt halen.
95% van alle bezoekers kunnen zonder probleem 1 of 2 treinen later nemen, maar dit is voor U bekend hoe laat de laatste ging.
Het perron is niet langer en meestal erg rustig tenzij het stadion leeg loopt.
Als ze daar extra lange treinen en perrons voor moeten maken..... normaal is na 2 treinen het erg rustig en voldoende zitplaatsen....
Ik ga ook graag na zitten en juist de eerste 2 zijn overvol en vaak een teringzooi.....