LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwauto begeeft het op trouwdag... Geen reactie eigenaar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
LovelyMe

Trouwauto begeeft het op trouwdag... Geen reactie eigenaar

Ongelezen bericht door LovelyMe »

Hallo,

Op 3 juli jl. zijn mijn man ik en getrouwd. Voor deze dag hebben wij een oldtimer (Citroën Traction Avant) gehuurd van een Belgische firma die wij zijn tegengekomen op de love&marriage beurs in Eindhoven. DIt is helaas niet vlekkeloos verlopen.

Vrijdagochtend 3 juli 2009. Onze trouwdag was aangebroken en de oldtimer arriveerde bij het afgesproken adres. Vanaf dat moment begonnen de problemen met de auto. De chauffeur – voor ons op dat moment een onbekende persoon, terwijl de eigenaresse had toegezegd dat ze zelf zou rijden – kreeg de auto nadat hij de motor had afgezet niet meer aan de praat. Door de auto met enkele mannen aan te duwen is het gelukt de auto te starten. Zodoende konden we toch naar de fotolocatie vertrekken. Onderweg kregen we van de chauffeur te horen dat de auto die ochtend bij vertrek uit de garage ook al niet wilde starten en dat hij nog niet eerder in deze auto had gereden.

Wij kwamen aan op de fotolocatie en zijn foto’s gaan maken. Na de fotosessie vernamen wij dat er wederom problemen waren met het starten van de auto. Familie die mee was naar de fotosessie heeft een boer geregeld die met een tractor de auto heeft aangetrokken. Wij vertrokken naar de locatie voor het wettelijk huwelijk. Gedurende het wettelijk huwelijk is de chauffeur rondjes blijven rijden, omdat hij niet het risico wilde nemen dat de auto wederom niet zou starten als hij hem uit zou zetten. Na het wettelijk huwelijk stapten wij in de auto om naar de locatie van de koffietafel te gaan. Halverwege ging het echter mis. Tijdens de rit kwamen grote rookwolken uit de motor zodat de chauffeur de auto aan de kant moest zetten. Mijn man is haastig uitgestapt om mij uit de auto te laten stappen, want ik was inmiddels behoorlijk in paniek. De deuren gingen namelijk vrij moeilijk open van binnen terwijl ik in een auto met een oververhitte en rokende motor zat. Gelukkig reed familie achter ons, zodat mijn man en ik toch vervoerd konden worden naar de locatie van de koffietafel.

Wij kwamen door het voorval enigszins beduusd aan bij de koffietafel. Gedurende de koffietafel is de chauffeur ook gearriveerd. Hij vertelde ons dat hij ons de resterende dag niet met meer de oldtimer kon vervoeren en dat hij contact zou opnemen het bedrijf. Enige tijd later kregen wij het aanbod dat ons een andere auto, een cabrio, naar de kerk en weer terug naar het hotel zou brengen. Ik was hier niet blij mee, omdat ik niet in een auto met open dak wilde zitten in verband met mijn kapsel en lenzen. Maar iets is uiteraard beter dan niets. Wij hebben tot laatst mogelijke moment gewacht op het vervangend vervoer, maar dat was helaas niet op tijd om ons naar de kerk te brengen. Wij zijn met iemand anders naar de kerk moeten rijden. Van het vervangende vervoer hebben wij hierna niets meer vernomen, zodat wij ook de overige kilometers met andere aanwezigen moesten meerijden. Wij hadden immers geen bruidsauto meer.

Op zaterdag 4 juli 2009, een dag na de bruiloft, hebben we een e-mail gestuurd. Hierin hebben we aangegeven dat het vervoer met de Citroën op onze huwelijksdag niet goed is verlopen. Daarnaast hebben we in de e-mail uiteengezet wat op onze trouwdag precies is gebeurd en gevraagd wat de eigenaresse hieraan zou gaan doen. Die avond zijn wij naar Schiphol vertrokken voor onze huwelijksreis. Wij zijn op 15 juli 2009 terug gekomen van onze huwelijksreis. Op die dag hadden we echter nog steeds geen reactie ontvangen op onze e-mail van 4 juli 2009.

Op 16 juli 2009 hebben we de eigenaresse daarom telefonisch gecontacteerd. Tijdens ons telefonisch overleg heeft zij ons medegedeeld dat zij onze e-mail heeft ontvangen en met haar man moest overleggen wat ze met deze situatie aan moest. Ze heeft ons vervolgens verzocht een dag later terug te bellen. De dag erna hebben we zoals afgesproken haar wederom telefonisch gecontacteerd en ze gaf aan dat ze nog steeds niet met haar man had overlegd. We moesten haar wederom terugbellen. Enkele uren later hebben we haar nogmaals gecontacteerd en haar medegedeeld dat haar man bereid was ons financieel tegemoet te komen. Op de vraag wat deze financiële tegemoetkoming inhield gaf ze aan dat ze ook daarover met haar man moest overleggen, maar ze gaf uiteindelijk een indicatie van 1/3 van het door ons betaalde bedrag. In navolging van dat telefoongesprek hebben we haar op dezelfde dag (17 juli 2009) een e-mail verzonden met kort de inhoud van ons telefoongesprek en dat we graag de helft van het door ons betaalde bedrag terug zou willen ontvangen. We baseren dit bedrag op het feit dat de auto ons maar circa de helft van de overeengekomen kilometers heeft vervoerd. Het is volgens ons gezien de hiervoor geschetste omstandigheden een zeer redelijke eis, gelet op het feit dat dit voorval onze huwelijksdag een zwart randje heeft gegeven en ik die dag behoorlijk overstuur was. Deze gebeurtenis heeft dan ook een schaduw geworpen over de mooiste dag van ons leven.

Op de e-mail van 17 juli 2009 hebben we wederom geen reactie ontvangen. Op 14 augustus 2009 hebben we haar opnieuw een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben we een termijn gesteld voor het terugstorten van het bedrag op mijn rekening. Het bedrag verscheen echter niet op onze rekening en, triester nog, wij hebben niets meer van dit bedrijf vernomen, laat staan dat zij hun excuses hebben aangeboden.

Met een nieuwe brief hebben we haar dan ook een laatste termijn gegeven om alsnog de helft van het door ons betaalde bedrag terug te storten op onze rekeningnummer vóór woensdag 16 september 2009. Wij hebben echter niets meer van dit bedrijf vernomen.

Heeft iemand tips wat we hier nog mee kunnen doen? Of moeten wij ons erbij neerleggen dat het hierbij zal blijven?

Ik heb de naam van de firma overigens niet genoemd, ik weet niet of dat is toegestaan.

stofzuigertje

Re: Trouwauto begeeft het op trouwdag... Geen reactie eigenaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft door Uw keuze ook de betrouwbaarheid van deze periode genomen.
Vroeger kwam dit dagelijks voor en eigenlijk is het voor dit soort museum stukken een risico wat genomen dient te worden, vooral als ze iets verder weg zitten en niet snel een alternatief kunnen bieden.

Het geld terug is vaak mogelijk op volgende beurs want anders verliezen ze klanten.
Dus daar Uw geld terug eisen met voldoende vrienden meenemen en dan is het meestal sneller geregeld want als ze weigeren lopen ze klanten mis.

LovelyMe

Naar de beurs met een aantal man doen we niet. Lijkt mij niet de juiste manier van oplossen, al kan het effectief zijn. We schakelen waarschijnlijk DAS in.

Het risico dat de auto kan uitvallen is m.i. niet voor mij, maar voor haar. Zij biedt deze auto aan met een bepaalde prijs voor die dag. Daarmee geeft zij aan dat ze de prestatie kan leveren. Als zij dan een chauffeur ermee laat rijden die hier niet mee overweg kan, is dat haar fout. Ik heb betaald voor een prestatie die zij niet is nagekomen, of in ieder geval niet geheel.

Ze had beter moeten weten, aangezien de auto bij aanvang bij haar thuis al niet startte. Ze rijdt dagelijks met deze auto. Een excuus van haar kant uit had al zoveel gedaan. Daarnaast heeft ze ons toegezegd financieel tegemoet te komen. Vervolgens laat ze niets meer van zich horen. Ik vind niet dat ik het hierbij moet laten, maar mocht DAS niets ermee doen ben ik bang dat mij niets anders rest.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

laat gaan laat gaan, en geniet van je eerste weken als getrouwt stel (nu kan het nog, grapje;)

serieus, je laat je trouwdag en eerste weken getrouwd toch niet vergallen door deze situatie?

LovelyMe

Nee, dat zeker niet. Maar betekent dat alle onrecht dan maar moet kunnen en dat deze mensen hiermee weg kunnen komen?

Gesloten