Jaja, en de overlast veroorzakers zijn die ouders zelf.Ruim een derde van de ouders vindt het verkeer rond de school van hun kinderen onveilig. Dat concludeert Veilig Verkeer Nederland uit een onderzoek dat het heeft laten uitvoeren.
Van de ouders die het verkeer rond de school onveilig vinden, ziet 86 procent de vele auto's die rond de school rijden als het grootste probleem. Het midden op de weg parkeren en ander verkeer blokkeren vindt acht op de tien ouders een belangrijke oorzaak van de onveiligheid.
Daarnaast stelt 63 procent dat het onveilig is doordat automobilisten zich niet aan de maximumsnelheid houden.
Slechts een kwart (27 procent) kiest bewust voor de veiligste route naar school als er meerdere routes mogelijk zijn. Drie op de tien ouders kiezen voor de snelste of kortste route. Bijna de helft (48 procent) heeft de route naar school niet met de kinderen geoefend.
bron: fok.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veel ouders vinden verkeer bij school onveilig
Veel ouders vinden verkeer bij school onveilig
Re: Veel ouders vinden verkeer bij school onveilig
niet alleen de ouders zelf.....heb je de jeugd wel eens op de fiets gezien die zijn echt levensmoe en nog eens hondsbrutaal ook , niks aan zo en tuurlijk zijn er ook nog leuke kinderen maar die vallen niet op.
Hoezo die ouders doen toch niets verkeerd????
Ik ben afgelopen week weer eens naar het politiebureau geweest omdat ouders hier de uitgang van een parkeerplaats blokkeren en als je netjes vraagt of je er langs mag kun je een middelvinger krijgen en de dames en heren gaan vrolijk door met kletsen.
Ik ben afgelopen week weer eens naar het politiebureau geweest omdat ouders hier de uitgang van een parkeerplaats blokkeren en als je netjes vraagt of je er langs mag kun je een middelvinger krijgen en de dames en heren gaan vrolijk door met kletsen.
-
Ouders,breng je kids op de fiets naar school,en klets thuis verder bij een bakkie,
Overlast bezorg jezelf door die auto zelfs op de stoep te zetten,zodat zelf oudere mensen me hun rollator over de weg moeten ,ik noem dat a so
Overlast bezorg jezelf door die auto zelfs op de stoep te zetten,zodat zelf oudere mensen me hun rollator over de weg moeten ,ik noem dat a so
-
diezelfde ouders deponeren hun veel belachelijk groot en dure jeeps, lookalike hummers en ander tuig ook pontificaal op de stoep en in bermen omdat ze te lam zijn om de fiets te pakken voor die paar kilometer dat de school van hun huis staat
nee, dat volk mogen ze van mij 3 keer zoveel belasten mbt wegenbelasting dan normaal
nee, dat volk mogen ze van mij 3 keer zoveel belasten mbt wegenbelasting dan normaal
-
Het zijn echter wel in de meeste gevallen de ouders zelf die daaraan debet zijn.
Eens.BBCS schreef:
Jaja, en de overlast veroorzakers zijn die ouders zelf.
Maar is dit een consumentenkwestie ?
-
De meeste overlast komt van de ouders, die de kinderen met de auto wegbrengen.
Bij de scholen is te weinig parkeerruimte en ze parkeren de auto dubbel of op de stoep. Tja, je zal maar haast hebben...
Bij de scholen is te weinig parkeerruimte en ze parkeren de auto dubbel of op de stoep. Tja, je zal maar haast hebben...