LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd ingelicht door klantenservice KIA

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jkrist

Verkeerd ingelicht door klantenservice KIA

Ongelezen bericht door jkrist »

Ik was bezig met het zoeken van een auto en heb uiteindelijk de keus laten vallen op de 1.6 CVVT KIA Cee'd. Nu was het nog de keus tussen de 4 soorten versies/uitrustingen van deze auto (eXpect, eXtra, eXecutive of eXlusive). eXtra heeft standaard geen Cruise control en was voor mij toch echt een must have. Uit de folder kon ik niet duidelijk herleiden of de eXecutive versie nou wel of geen cruisecontrol als standaard optie had. Ik verwachte lezende uit de tekst geen stuurwielbediening maar wel via een hendeltje aan het stuur. Omdat ik niet zeker wist of ik het goed had heb ik met deze vraag de klantenservice gebeld. Is het nou standaard op de 1.6 CVVT eXecutive versie ja of nee? Volgens de medewerker zou Cruise Control standaard op deze versie zitten! Keuze gemaakt voor de 2500 euro duurdere versie ivm dit verschil.
Bij aflevering blijkt er helemaal geen cruise control op te zitten... Oftewel uiteindelijk 2500 euro betaald voor iets wat ik helemaal niet heb gekregen! Ik ben diep teleurgesteld en heb na een discussie met de klantenservice 0 op het orkest gekregen en zit nu zonder Cruise control, sterker nog ze willen niet eens meer reageren op mijn mails. Ik wil dit graag in de vorm van een vergoeding of ingebouwde cruise control rechtgezet zien. Ik ben verkeerd ingelicht door een medewerker van KIA en heb nu niet wat de verwachting was.

Groeten,

Jan Krist

C200K

Re: Verkeerd ingelicht door klantenservice KIA

Ongelezen bericht door C200K »

Het lijkt mij allemaal heel simpel; U heeft geen schriftelijke bevestiging van uw telefonisch gesprek met een mederwerker van KIA. Dus heeft U geen enkel bewijs dat U dit gesprek daadwerkelijk hebt gevoerd en wat daar nu precies in gezegd is.

Als ik het zo lees lijkt het er ook op dat U de dealer eigenlijk helemaal niets hebt gevraagd......

Dus.... kansloze missie waarschijnlijk. U eist iets zonder dat U bewijzen heeft!

jkrist

Beste C200K: Ik heb de dealer dezelfde vraag gesteld, ook hij wist op dat moment niet het antwoord te geven op mijn vraag. We hebben de folder er bij gehad en kon mijn vermoeden niet bevestigen. Omdat de klantenservice van Kia mijn laatste redding bleek te zijn heb ik die de vraag gesteld.
Ik heb inderdaad geen schriftelijke bevestiging en dat is misschien nog wel hetgeen waar ik het meest van baal. Wel heb ik een volledige mailwisseling met de klantenservice gehad met genoemd probleem. Ze geven in principe toe de fout gemaakt te hebben, maar willen me verder niet tegemoet komen.

C200K

Is die mailwisseling van VOOR uw aankoop, of van NA uw aankoop.

Als de mailwisseling van VOOR uw aankoop is kan U m.i. de wagen gewoon laten staan!! U heeft dan namelijk duidelijk aangegeven wat uw beweegredenen zijn om dit type wagen te kopen.

Ook bij mij staat er op dit moment een nieuwe wagen bij de dealer die 3,5 weken geleden al geleverd had moeten worden. Alleen zijn ze 1 optie vergeten. De dealer probeert deze er nu nog in te bouwen, zoniet....moet hij een nieuwe kar bestellen.

Als de mailwisseling van NA uw aankoop is kan U in principe veel minder. Zeker als de dealer en de importeur de poot nu stijf houden. U zal dan namelijk een rechtzaak moeten aangaan. Waarbij de mail kan dienen als bewijs. Maar zo'n gang is duur, zeker zonder RBS. Dus als een een RBS heeft leg dit vandaag nog bij ze neer en laat de wagen STAAN!! Ga er niet mee rijden, weiger de wagen! Maar........dat kan heel lang duren, U weet helaas niet eens of U de zaak kan winnen.

Tot slot; CC kan U ook in laten bouwen. Kost minder dan 500 euro, die systemen zijn echter niet zo goed als af fabriek.

Tot slot 2; Uw argument dat U 2500 euro heeft betaald voor de CC houdt in de rechtbank geen stand. U heeft immers een veel hoger uitrustingsniveau gekregen.

Veel succes met de afhandeling.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ik weet niet hoe men een auto koopt..............

maar hier lijkt het net alsof ook dit een internetaankoop is geweest.

Tsja, ik ging uitgebreidt daarover praten in een showroom en alles punt voor punt op papier laten zetten door de verkoper.

Als je wat langer met zo'n bedrijf zaken doet en bij inruil niet het onderste uit de kan wil omdat de service zo uitstekend is (en dat is ook belangrijk!!) dan zijn er nooit dit soort moeilijkheden geweest.

Heb ik een nieuw bedrijf nodig omdat de oude zaak is opgeheven dan zal ik weer even voorzichtig zaken doen met een nieuw bedrijf.
Op papier!! En gegarandeert door de directie van zo'n bedrijf!!
( vaak heeft een verkoper géén volmacht en kan de directie alles terugdraaien!!)

Ik ben gekke gerretje niet maar......................

Grootvader
die al ruim veertig jaar met dat bijltje heeft gehakt.

jkrist

C200K: Bedankt voor je reactie. Ik heb de mailwisseling NA de aankoop gehad toen ik er bij aflevering van de auto achterkwam dat het toch niet tot de vaste uitrusting behoorde. De auto laten staan heb ik mezelf alleen maar mee en ten tweede heb ik er al 7000km opzitten. Rechstgang begin ik mee zodra de moet echt op is en gelukkig heb ik een RBS verzekering.

@Kanovaarder:
In dit geval ging het om een leaseauto. In principe lijkt dat inderdaad op een aankoop via het internet. Je besteld de auto doormiddel van een bestelmodule. Vooraf inderdaad uitgebreid over de auto gepraat maar, zoals al eerder gezegt, geen duidelijkheid verkregen over genoemd punt. Daarnaast kiest de leasemaatschappij de dealer voor de auto... Ook ik ben gekke Gerritje niet....
Aantal proefritjes gedaan etc. Sterker nog ik heb proefgereden in de eXecutive waar Cruise Control opzat!

Het punt is gewoon heel erg duidelijk. Ik ben verkeerd ingelicht door de klantenservice van KIA! zij hebben mij de verkeerde informatie verstrekt die voor mij cruciaal was bij de keus van de auto...

C200K

@jkrist,

Ik zou dus proberen nu een achteraf inbouw van de CC te krijgen. Dat zal waarschijnlijk de enige optie zijn. Indien men die afwijst ben ik bang dat je niets kan doen.

Jouw RBS zal niets voor je doen!! Het is niet jouw wagen, maar die van de leasemij.

Het feit dat het een leasewagen is zal dus ook voor de dealer van doorslaggevend element zijn. Die worden immers gekocht met bijna geen marge.

Dus....probeer een CC erbij te praten. Of laat er 1 inbouwen bij bijvoorbeeld Halfords. Verder houdt het hier waarschijnlijk gewoon op.

jkrist

Die ingebouwde CC zou voor mij het gehele probleem oplossen en heb dit ook voorgelegd aan de klantenservice tijdens de mailwisseling. Volgens hun was het een onacceptabel voorstel.
Ik ben dus inderdaad bang dat het ophoud en dat ik nu zonder zit. En daar ben ik gewoonweg niet tevreden mee. Ik zie graag wat tegemoet van KIA. discussies voeren met medewerkers van de klantenservice die geen bevoegdheid hebben om toezeggingen etc te doen heeft geen zin.

Gesloten