LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde datum treinkaartjes, NS wil geld niet terugbetalen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Henk_T

Verkeerde datum treinkaartjes, NS wil geld niet terugbetalen

Ongelezen bericht door Henk_T »

IMG_20170428_0001.pdf
(624.26 KiB) 50 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hallo, Ik heb mij vergist in de datum van mijn treinkaartjes. De medewerksters van de NS hebben mij beloofd dat ik mijn geld terug zou ontvangen.
Ik was zo goedgelovig in hun verhaal dat ik gelijk maar de kaartjes zoals bedoeld was ook aan het loket gekocht heb.
Aangezien ik tot nu toe nog geen enkele reactie terug heb van de NS en het geld nog niet is teruggeboekt , is hier mijn verhaal zoals ik dat op 22 mei ook al naar hun gestuurd heb.

Hallo, wij hebben vrijdag 28 april om 11.09uur 2 dagretourkaartjes uit de automaat bij station Horst-Sevenum gekocht, die we voor zaterdag 29 april nodig hadden. Doordat het druk was en nog andere mensen achter ons stonden te dringen, hebben we over het hoofd gezien dat deze voor 28 april waren en niet de 29-ste. Bij de info-paal op het station hebben we direct contact opgenomen hoe we deze om konden zetten voor daags erna. De medewerkster die ons hier te woord stond zei dat we het beste naar Venlo naar het station konden gaan hiervoor. Toen ik om 12.30uur in Venlo aan de balie stond, vertelde jullie medewerkster dat ik binnen een half uur al in Venlo had moeten zijn om dit te regelen en dat dit nu niet meer zo ging. We waren volgens haar ongeveer 1 uur te laat. Deze info hadden wij niet gekregen via de info-paal! Volgens de balie-medewerkster zouden wij echter wel ons geld terug krijgen als zij een notitie maakte (met NS dagstempel) met het verzoek tot terugbetaling. Dit moesten we samen met onze gegevens en de niet gebruikte kaartjes opsturen naar [adres verwijderd door moderatie]. Tevens heb ik toen 2 kaartjes voor 29 april op station Venlo bij deze baliemedewerkster gekocht.
Maandag 1 mei heb ik de notitie van uw collega samen met de 2 ongebruikte kaartjes en ook de 2 gebruikte kaartjes (waaruit jullie konden opmaken dat we alleen 29 april zijn weggeweest) naar jullie opgestuurd. Ik heb echter tot op vandaag nog niks terug ontvangen, wat ik niet netjes vind. Ik heb van jullie nog het bedrag van 2 dagretourtjes Horst-Sevenum/Eindhoven tegoed, dit is 32,80 euro, en dan ga ik het niet hebben over de extra kosten om in Venlo te komen plus parkeergeld en een hoop ergernis.
Graag spoedig een positieve reactie waarom dit zolang moet duren!

Het is nu 12 juni, maar iedere fatsoenlijke reactie blijft uit,
Hebben ze soms het recht om dit geld waar een eerlijke burger hard voor moet werken voor zichzelf te houden?
Om maar kort samen te vatten, dit is ook diefstal en ik kan mij goed voorstellen dat dit nog veel vaker voorkomt.

PS: in de bijlage nog een kopie van de kaartjes en het schrijven met datumstempel van de baliemedewerkster in Venlo.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2017 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, adres verwijderd door moderatie

NeoDutchio

Re: Verkeerde datum treinkaartjes, NS wil geld niet terugbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als eerste, dit is geen diefstal. U heeft zelf een verkeerde keuze gemaakt bij de automaat.

Waar waarschijnlijk het probleem zit is dat u de kaartjes opgestuurd hebt na de datum van reizen. Even advocaat van de duivel spelen, u bent niet ingechecked, onderweg niet gecontroleerd en niet uitgechecked. vervolgens stuurt u de kaartjes op en zegt u dat u niet weg bent geweest. Er is geen controle dat u wel of niet gereist heeft.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Helaas heeft u geen recht op geld terug

In de voorwaarden van NS is de vervoerder heel duidelijk of je wel of niet geld kunt terugkrijgen: De volgende gedateerde vervoerbewijzen kunt u namelijk tegen geld inwisselen als u ze vóór de eerste dag van geldigheid inlevert bij NS: Enkele reizen en (dag-)retour.
U heeft de kaartjes gekocht op 28 april, met geldigheid ook op 28 april en proberen in te leveren op 28 april. Dat is dus niet minimaal één dag voor de dag van geldigheid, maar op de dag van geldigheid.

Dat u tergoeder trouw bent wil ik best geloven, maar als NS kaartjes gaat terugbetalen op de dag van geldigheid werkt dit natuurlijk enome fraude in de hand. Iedere reiziger welke dan tijdens de rit niet gecontroleerd is (of ingecheckt heeft) gaat dan zijn/haar geld terugeisen.

Dat u de kaartjes van 29 april heeft meegezonden, zegd natuurlijk niets over het feit dat u op 28 april niet ook gereisd heeft. Veel mensen reizen elke dag met de trein, op hetzelfde traject.

Helaas heeft u zelf niet goed opgelet bij het kopen van het kaartje, je moet toch heel bewust de datum kiezen op de automaat, bij de vraag "vandaag geldig".
Overigens is het veel handiger met je OV-chipkaart te reizen, dan heb je dit soort problemen niet.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

'... het geld waar de eerlijke burger hard voor moet werken voor zichzelf te houden?'

U maakt een fout. Kan gebeuren. Bovenstaande zin maakt het natuurlijk extra zielig voor u. Maar de NS houdt niks voor zichzelf. Wel bent u m.i, slecht voorgelicht over teruggave. Hopelijk komt de NS daar ook nog achter en volgt er actie.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ZaBo

Ongelezen bericht door ZaBo »

Tsja als ik bij bewijs van spreken mijn ov wil opladen met €10 en ik druk per ongeluk €100 en let niet op( omdat er mensen achter me staan) en betaal het via mijn pin klakkeloos, en kom er later achter dat er niet €10 maar € 100 is bijgeschreven en ik ga reclameren bij de Ns dat ik €90 terug wil en dat het druk was, waardoor ik de fout heb gemaakt zij dit niet echt steekhoudend vinden;-)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rvjapio schreef:'... het geld waar de eerlijke burger hard voor moet werken voor zichzelf te houden?'

U maakt een fout. Kan gebeuren. Bovenstaande zin maakt het natuurlijk extra zielig voor u. Maar de NS houdt niks voor zichzelf. Wel bent u m.i, slecht voorgelicht over teruggave. Hopelijk komt de NS daar ook nog achter en volgt er actie.
Hoe kan jij op basis van zo wazig verhaal van iemand die in de war was tijdens het gesprek met de NS concluderen dat de NS verkeerd heeft voorgelicht? Hiermee zet je TS alleen maar op het verkeerde been en geeft valse hoop.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:Helaas heeft u geen recht op geld terug

In de voorwaarden van NS is de vervoerder heel duidelijk of je wel of niet geld kunt terugkrijgen: De volgende gedateerde vervoerbewijzen kunt u namelijk tegen geld inwisselen als u ze vóór de eerste dag van geldigheid inlevert bij NS: Enkele reizen en (dag-)retour.
U heeft de kaartjes gekocht op 28 april, met geldigheid ook op 28 april en proberen in te leveren op 28 april. Dat is dus niet minimaal één dag voor de dag van geldigheid, maar op de dag van geldigheid.

Dat u tergoeder trouw bent wil ik best geloven, maar als NS kaartjes gaat terugbetalen op de dag van geldigheid werkt dit natuurlijk enome fraude in de hand. Iedere reiziger welke dan tijdens de rit niet gecontroleerd is (of ingecheckt heeft) gaat dan zijn/haar geld terugeisen.

Dat u de kaartjes van 29 april heeft meegezonden, zegd natuurlijk niets over het feit dat u op 28 april niet ook gereisd heeft. Veel mensen reizen elke dag met de trein, op hetzelfde traject.

Helaas heeft u zelf niet goed opgelet bij het kopen van het kaartje, je moet toch heel bewust de datum kiezen op de automaat, bij de vraag "vandaag geldig".
Overigens is het veel handiger met je OV-chipkaart te reizen, dan heb je dit soort problemen niet.
Allemaal valide argumenten, neemt niet weg dat een baliemedewerker min of meer heeft toegezegd dat uit coulance de kaarten kunnen worden omgeruild (cq geld terug van oude kaartjes). Deze toezegging schept een verwachting. Klant heeft vervolgens gehandeld volgens instructie medewerker en niks meer gehoord. Dat is slechte service. Men had op zijn minst goede ontvangst kunnen bevestigen met de toezegging binnen x tijd een beslissing te nemen.

Henk_T

Ongelezen bericht door Henk_T »

Update:
Vandaag (donderdag 15 Juni) heb ik een schrijven gekregen van de NS met de mededeling dat het geld toch terug geboekt gaat worden, en wel binnen drie weken, bravo !!! ik heb namelijk inderdaad zo gehandeld zoals mij verteld is aan de info-paal en op station Venlo. Daarbij komt dat als ik in Venlo op het station de kaartjes gekocht had aan de balie met een verkeerde datum, dan was inwisselen ter plekke veel gemakkelijker dan dat als je eerst bij de automaat van station Horst-Sevenum kaartjes koopt met per ongeluk de foute dag, dat je dan binnen een half uur in Venlo moet zien te komen om deze te ruilen ( 10 kilometer verder, auto proberen te parkeren, wachtrij, jammer, 45 minuten)

Gesloten