LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verouderde kaarten Navi.Opel Mokka
-
Verouderde kaarten Navi.Opel Mokka
In Januari 2015 is onze nieuwe Opel Mokka afgeleverd.
Na enige twijfel ben ik overtuigd dat het navigatiesysteem ,minimaal 5 jaar ,verouderde kaarten bevat.
Vindt dit een schandelijke zaak.
Duur systeem maar updaten? ho maar.
Ik denk dat eenieder die een Mokka bezit verouderde kaarten heeft.
Marijke
Na enige twijfel ben ik overtuigd dat het navigatiesysteem ,minimaal 5 jaar ,verouderde kaarten bevat.
Marijke
Re: Verouderde kaarten Navi.Opel Mokka
en waarop baseert u dat de kaarten 5 jaar oud zijn?
Opel Mokka
Maar serieus, mag aannemen dat TS vind dat de kaarten niet (meer) gelijk zijn aan wat er buiten te zien is ?
Maar serieus, mag aannemen dat TS vind dat de kaarten niet (meer) gelijk zijn aan wat er buiten te zien is ?
Dat zou goed kunnen. Maar dat wil niet zeggen dat de kaarten vijf jaar oud zijn.
De Mokka is sinds 2012 op de markt, en er waren een paar introductieversies al niet meer leverbaar na 2013. Die jullie hebben gekocht is van het technische modeljaar 2013, en alhoewel de actualiteit en updatefrequenties van het kaartmateriaal in ingebouwde navigatiesystemen, inderdaad de achilleshiel is van veel fabrikanten, wil ik er niet aan dat ze kaartmateriaal leveren wat bij introductie al 2 jaar verouderd is.Marijke Schothuis schreef:In Januari 2015 is onze nieuwe Opel Mokka afgeleverd.
Marijke
Eerder schuilt het uitblijven van updates er in dat de fabrikant ervan ze ook nog niet heeft. En als die ze niet heeft, kan Opel ook niet zoveel naar hun klanten. Zie het zo, als RTL stopt met goede tijden, kan Ziggo daar ook niks aan doen voor je.
Heb het met mijn Renault indertijd ook gehad, Volvo V70 idem ditto en mijn huidige V40 lijkt ook wel kaarten uit het jaar nul te hebben. Gelukkig heb ik nog een voor een paar tientjes van nieuwe kaarten voorziene TT want desgevraagd liet mijn garage weten dat een nieuwe DVD tegen de €200 zou moeten kosten - in géén 200 jaar dus.
Er staat "minimaal vijf jaar", dus er wordt aan getwijfeld of het er niet nog meer zijn.....Moneyman schreef:Dat zou goed kunnen. Maar dat wil niet zeggen dat de kaarten vijf jaar oud zijn.
Vreemd. Ik heb bij mijn V40 nog geen gekke dingen gevonden, en de updates zijn gratis te downloaden van de Volvo site.newmikey schreef:Heb het met mijn Renault indertijd ook gehad, Volvo V70 idem ditto en mijn huidige V40 lijkt ook wel kaarten uit het jaar nul te hebben. Gelukkig heb ik nog een voor een paar tientjes van nieuwe kaarten voorziene TT want desgevraagd liet mijn garage weten dat een nieuwe DVD tegen de €200 zou moeten kosten - in géén 200 jaar dus.
-
Hallo,
Dat baseer ik op het feit dat de navigatie vorige week aangaf dat ik bij het Claraziekenhuis in Rotterdam zou rijden.
Het Clara ziekenhuis bestaat komende maand al 5 jaar niet meer.
Mijn kl.zoon is op 14 April 2011 in het Zuider ZH geboren als een van de laatsten alvorens het werd samengevoegd met het Clara ZH tot ,zoals het nu heet,het Maasstad ZH. Op een geheel nieuwe lokatie.
Vorige week werd ik nog verkeerd gestu6rd op de A 15. Oude situatie.
Dat baseer ik op het feit dat de navigatie vorige week aangaf dat ik bij het Claraziekenhuis in Rotterdam zou rijden.
Het Clara ziekenhuis bestaat komende maand al 5 jaar niet meer.
Mijn kl.zoon is op 14 April 2011 in het Zuider ZH geboren als een van de laatsten alvorens het werd samengevoegd met het Clara ZH tot ,zoals het nu heet,het Maasstad ZH. Op een geheel nieuwe lokatie.
Vorige week werd ik nog verkeerd gestu6rd op de A 15. Oude situatie.
-
[quote[/quote]En Shohie
Dan had men ons kunnen waarschuwen.en hadden wij een keuze gehad.
Ten tweede....niemand koopt moedwillig een gloednieuwe auto met verouderde systemen.
Ten tweede....niemand koopt moedwillig een gloednieuwe auto met verouderde systemen.
De nieuwere V40 wel, ik heb nog het 2013 model met andere nav software ;-(.GJvdZ schreef:Vreemd. Ik heb bij mijn V40 nog geen gekke dingen gevonden, en de updates zijn gratis te downloaden van de Volvo site.newmikey schreef:Heb het met mijn Renault indertijd ook gehad, Volvo V70 idem ditto en mijn huidige V40 lijkt ook wel kaarten uit het jaar nul te hebben. Gelukkig heb ik nog een voor een paar tientjes van nieuwe kaarten voorziene TT want desgevraagd liet mijn garage weten dat een nieuwe DVD tegen de €200 zou moeten kosten - in géén 200 jaar dus.
Tsja, elke geïnstalleerde kaartenset is al verouderd zodra je het parkeerterrein van de garage afrijdt na de update, dat is een continue iets. Maar goed, men neemt zo'n geïntegreerd systeem om meerdere redenen, de integratie van meerdere infotainment functies, bediening op het stuur, mooi weggewerkt in het dashboard, en zo nog een aantal redenen, vele persoonlijk voor elke individuele koper. Dat het kaartmateriaal voor het navigatiedeel ~2½ jaar oud is, doet niks af aan het nut van de rest van dat geïntegreerde systeem.Marijke Schothuis schreef:[quoteEn Shohie
Laat ik het zo vragen, had je pertinent geen Opel Mokka gekocht als je dit geweten had bij de koop, of had je er even over nagedacht, het meegewogen met alle andere redenen om specifiek dit merk en model te kiezen, en was je er dan overheen gestapt, omdat de som van de andere redenen zwaarder weegde?
-
We hadden er nogeens stevig over nagedacht. Volksverlakkerij.
En 2 1/2jr. Is geen minimaal 5 jaar.
We hadden ook voor de hyundai kunnen kiezen.
In ieder geval korting bedongen.
Nu heb ik mijn Tom tom erbij gepakt. Want het is nog gevaarlijk ook. Je gaat twijfelen achter het stuur.
Die kan ik zelf up to date houden.
Nu heb ik mijn Tom tom erbij gepakt. Want het is nog gevaarlijk ook. Je gaat twijfelen achter het stuur.
Ik heb zelf geo-informatiekunde gedaan, en even een ex klasgenoot gevraagd die met dit soort systemen in de automotive wereld werkt, en de Here dataset in deze opel 950 navigatie dataset, is een kleine 3 jaar oud. Dus geen 5 jaar zoals jij denkt. En tomtom werkt met eigen datasets, afkomstig van wat Teleatlas was toen ze dat hebben overgenomen een paar jaar geleden.Marijke Schothuis schreef:We hadden er nogeens stevig over nagedacht. Volksverlakkerij.
Here datasets zijn afkomstig van Nokia, en dan specifiek de tak van wat ooit Navteq was, die zijn door de vorige eigenaar van Here, Nokia, overgenomen toenterijd. Nu Nokia zich focust op telecomapparatuur, en de gsm tak aan microsoft heeft verkocht, is de Here divisie verkocht aan een consortium van Audi, BMW en Daimler Benz.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2016 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
-
Het gaat over het navigatie systeem in onze Opel. Niet over Tom tom.
Ten tweede heeft de ex-klasgenoot het helemaal mis . Het is minimaal 5 jaar ..punt.
Daarnaast hoeft niemand voor mij te bewijzen of te ontkennen . Verouderde navigatie en niet te weinig op het moment van aanschaf....ook punt.
Hoef geen discussie.
Ten tweede heeft de ex-klasgenoot het helemaal mis . Het is minimaal 5 jaar ..punt.
Daarnaast hoeft niemand voor mij te bewijzen of te ontkennen . Verouderde navigatie en niet te weinig op het moment van aanschaf....ook punt.
Hoef geen discussie.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2016 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op weggehaald offtopic bericht verwijderd
Reden: Reactie op weggehaald offtopic bericht verwijderd
-
Zo,
Even een update.
Na overleg en advies van de rechtsbijstandverzekering ,en de geschillencommissie BOVAG een aangetekende brief gestuurd naar de betreffende dealer. Daarvoor verschillende telefoontjes gepleegd zonder resultaat. De leverancier van de kaartupdates geeft aan elke 3 mnd.nieuwe updates beschikbaar te hebben. Maar dat ,in dit geval Opel,ervoor kiest deze niet af te nemen. Dit is van horen zeggen. Financieel plaatje.
Na deze 4 weken zouden we naar de geschillencommissie zijn gestapt. Maar.....na precies 4 weken ...ja hoor. We kunnen een afspraak maken voor een nieuwe kaart-en software update.
Dit geheel op kosten van de dealer.
Jammer dat dit zo onder druk moet. De zwaarverouderde rommel eruit en hopelijk weer een stuk makkelijker de weg vinden.
Nu even afwachten welke update we krijgen.
Eerst zien dan geloven.
We gaan het zien.
Even een update.
Na overleg en advies van de rechtsbijstandverzekering ,en de geschillencommissie BOVAG een aangetekende brief gestuurd naar de betreffende dealer. Daarvoor verschillende telefoontjes gepleegd zonder resultaat. De leverancier van de kaartupdates geeft aan elke 3 mnd.nieuwe updates beschikbaar te hebben. Maar dat ,in dit geval Opel,ervoor kiest deze niet af te nemen. Dit is van horen zeggen. Financieel plaatje.
Na deze 4 weken zouden we naar de geschillencommissie zijn gestapt. Maar.....na precies 4 weken ...ja hoor. We kunnen een afspraak maken voor een nieuwe kaart-en software update.
Jammer dat dit zo onder druk moet. De zwaarverouderde rommel eruit en hopelijk weer een stuk makkelijker de weg vinden.
Eerst zien dan geloven.
We gaan het zien.
Het was fijn, dat je dit ff laat weten.Marijke Schothuis schreef:Zo,
Even een update.
Eerst zien dan geloven.
We gaan het zien.
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen met een ander automerk!
En met jou zeer velen. Het blijft een groot probleem helaas.beusen schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen met een ander automerk!
Allen niemand doet er iets aan.Moneyman schreef:En met jou zeer velen. Het blijft een groot probleem helaas.beusen schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen met een ander automerk!
Misschien is het een oplossing als TS de uitkomst laat weten.
Toyota geeft garantie op minimaal 2x per jaar een update, gedurende de garantieperiode van je auto (3 jaar). Kijk zo kan het ook.