LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wettelijke regels na afloop garantie auto?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
John Henry

wettelijke regels na afloop garantie auto?

Ongelezen bericht door John Henry »

Hoe is het wettelijk geregeld na afloop van de fabrieksgarantie op een auto?

Mallemalle

Re: wettelijke regels na afloop garantie auto?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

hoe is wat wettelijk geregeld?

John Henry

Ongelezen bericht door John Henry »

Ik kan nu voor 2jr. garantie bijkopen.
Koop ik nu iets waar ik wettelijk al recht op heb?
Net zoals met b.v.b. een laptop heb je bepaalde rechten volgens de wet, nu is mijn vraag, hoe is dat voor een auto geregeld?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

auto's, en dan vooral 2e hands auto's is het zeer lastig wat betreft garantie. Heb zelf een auto gekocht, 2e hands, ging na 30 kilometer kapot, koppakking, garage heeft het gerepareerd, na 4 weken de auto opnieuw opgehaald bij de garage, nu 120 kilometer mee gereden, weer de koppakking lek. Garage zegt dat het mijn schuld was, kon dus mooi zelf voor de kosten opdraaien. Advocaat er bij gehaald, heeft niets uitgehaald.

Wat het belangrijkste is is dat je kan aantonen dat het een gebrek is wat de auto al bezat toen jij hem kocht.

Het blijft iets 2e hands.

Weet niet wat voor garantie je er bij kan kopen voor 2 jaar, kan zijn dat het een soort onderhoudsovereenkomst is. Kan je misschien iets meer details geven, zoals of het een nieuwe of 2e hands auto is, is het fabrieksgarantie die je uit breidt. Neem toch aan dat ze ook een overzicht kunnen bieden met wat gedekt wordt door deze garantie.

Gesloten