LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon te ver van online autoverhuurbedrijf Juuve / MobyOne

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Era Peters

Woon te ver van online autoverhuurbedrijf Juuve / MobyOne

Ongelezen bericht door Era Peters »

Goedenavond,

Mag een autoverhuurbedrijf (online variant) Juuve, mijn account niet accepteren als je niet binnen een straal van 300 meter woont van een verhuurauto? Let wel, dit staat niet in de voorwaarden van MobyOne. Daar verwijzen zij mij naar.

Ik heb hier een klacht bij hun ingediend en ben het niet eens met hun afwijzing. Ik heb juridische informatie opgevraagd en zij adviseren dit voor te leggen bij de geschillencommissie voor autoverhuur. Een klacht bij hun indienen is zeker niet gratis.
Maar als je in je recht staat en het gevoel hebt, na dat mijn foto met rijbewijs bij hun bekend is, word afgewezen, stinkt de reden van afwijzing een beetje. Ook kan ik niet controleren of Juuve deze regel bij elk nieuw account hanteert.

Wat denken jullie? Klachtwaardig of niet?

Justmeagain

Re: Woon te ver van online autoverhuurbedrijf Juuve / MobyOne

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ijkt mij dat ze zelf mogen weten met wie ze zaken doen. Er is geen plicht om een klant te accepteren.
En zoals ik het lees woont u net iets verder als 300 meter.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Denk je serieus dat het aan je foto ligt? Ze zijn natuurlijk nooit verplicht om met iemand een contract te sluiten.

Era Peters

Wel als de reden van afwijzen niet in de voorwaarden staan.

Era Peters

Nou dat was mijn 2de gedachte...
1ste is, zomaar iemand afwijzen terwijl dat niet in de voorwaarden staat mag niet. Er staan een hele boel eisen waar ik aan voldoe. Er staat een reden bij dat je in de buurt van een huurauto moet wonen. Er staat niet bij dat dat 300 meter is. Aangezien ik er 700 meter vandaan woon. Dit had duidelijk bij de voorwaarden moeten staan. Aldus juridisch loket...

Dus is de reden van afwijzen ongegrond.

Daar dat ik nu bij een concurrent wel een auto kan huren en wel gewoon geaccepteerd werd. Snap ik hun afwijst reden al helemaal niet.

Ik ben het type persoon - als ik weet dat ik gelijk heb wil ik dat ook hebben - zit ik fout dan meld ik mij ook uiteraard.

Dit is voor mij nu een principe questie.

Theotrucker

Ja, maar denk andersom! Dan moet je er helemaal geen klant van willen zijn. Dan verdienen ze tenminste niet aan jou.
Laat het los! Blijf gezond!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

bij zowel mobyone als bij juuve lees ik de volgende voorwaarde:
Voordat gebruik gemaakt kan worden van het Platform dient er door de beoogd Gebruiker
een Profiel aangemaakt te worden via de App. MobyOne behoudt zich het recht voor om
het verzoek om een Profiel en daarmee toegang tot het Platform te weigeren.
Hiermee hebben zij het recht om u te weigeren als klant, als ik het zo lees. Er zijn geen voorwaarden waaraan u of zij moeten voldoen om u te weigeren, dan gelden natuurlijk wel de wettelijke regels omtrent discriminatie.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat ze op 350 meters niet moeilijk doen maar wel bij dubbele afstand....

Een leuk plan voor verhuur maar door dit soort gevallen krijg je nooit een goede dekking in grote delen van Nederland.
Vooraf na invoeren postcode en huisnummer aangeven hoe ver de dichtbij staat en of je kunt huren lijkt me beter dan na legitimatie sturen en afwijzen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Era Peters schreef:
16 mar 2020 22:26
Maar als je in je recht staat en het gevoel hebt, na dat mijn foto met rijbewijs bij hun bekend is, word afgewezen, stinkt de reden van afwijzing een beetje. Ook kan ik niet controleren of Juuve deze regel bij elk nieuw account hanteert.
Ik ben dan toch wel benieuwd. Wat denk je zélf wat de reden van afwijzing is, nadat ze je rijbewijs hebben gezien?

Theotrucker

Die foto? Of ben je 18 of 78? Boven 70 merk ik dat je al een probleem krijgt om een auto te huren. Ik ben dat nog niet, maar als je in de buurt ervan begint te komen ga je erop letten. Dat is eigenlijk ook discriminatie, maar ga je een rechtszaak beginnen of kijk je voor en auto bij de buurman? Vooral als dat in Griekenland of Spanje is.

Era Peters

Ik ben niet zo van de huidskleur discriminatie. Maar het riekt er wel naar. Omdat ik Peters heet denken de meeste blond en blank. We'll gues again..tropical color💜

Maar anyway, zoals iemand hierboven al zei, WIL je wel klant worden van zo'n bedrijf. Dat is een goed punt. Nee. Let it go inderdaad. Maar het knaagt dat een bedrijf je afwijst op afstand en er na 2x een nieuwe selfie met rijbewijs (dat is hun vereiste) je ineens een afwijzing krijgt. Zij hadden mijn postcode allang gezien.

Mijn leeftijd is 43 en heb 15 schade vrije jaren. Dat lijkt mij een mooie start.

Bedankt voor jullie berichten. En dat ik even stoom kon afblazen.

Gesloten